Sista dagarna i Australien

Oceania » Australia » Queensland
March 16th 2011
Published: March 16th 2011

This content requires Flash
Download the free Flash Player now!
 Video Playlist:

1: Kratern 27 secs
For att fortydliga forra inlagget sa var bild nr. 13 (saret) ett skavsar pa en hal p.g.a. dykning med obekvama fenor.

Nu spenderar vi var sista dag i cairns. Imorgon gar flyget kl. 5.45 till Nya Zeeland (for alla utom Jens som aker hem till Sverige igen).

Igar var vi pa en utflykt soder om Carins till regnskog och vattenfall. Vi borjade besoka Cathedral Fig Tree, ett av de storsta traden i Australien ( stammen ar 44m i omkrets). Sedan bar det av till en fin regnskogspromenad. Var guide var valdigt kunnig vilket gjorde det valdigt intressant att lyssna. Efter detta bar det av till dagens hojdpunkt, namnligen Millaa Millaa Falls. Detta var ett 22m hogt vattenfall som man kunde simma bakom. Sedan var det lunchdags vid en ny sjo, aven dar badade. Vi kom hem vid 19 och sedan var det middag och utgang till nattklubben Giligans.

Det har varit sex valdigt harliga veckor i Australien men det ska anda bli roligt att komma till ett nytt land och uppleva nya saker.

//Viktor o Co

Ett av Australiens storsta trad

Inne i Cathedral Fig Tree
Utflykt i det grona

Den farligaste vaxten i regnskogen

Millaa Millaa Falls

Utflykt i det grona

Milla vid Millaa Millaa Falls (haha)
Utflykt i det grona

I australien attackerar kossor bilarna!

Larvigt varre...!

58m ner till vattenytan

16th March 2011

Såååååå vackert. Ni har verkligen täckt in allt från sanddynor och djupaste hav till regnskog. Vilka minnen. Ha en bra hemresa Jens.

Badflicka
Hej! Om jag ska rösta så, tyvärr pågar, fotot på Milla är bäst vid Milla Milla! Samtidigt som vi längtar efter att Jens kommer hem, så hoppas jag att ni andra 3 får ett fortsatt härligt äventyr. Vi fortsättare att följa bloggen. Kram från Jens Morsa
16th March 2011

Faan vad härlig plats där vid vattenfallet!! Men Camilla, jag tänkte också direkt på att man kunde räkna ut det om man tog tiden... Men det är inte vad du skall tänka om du är på semester! Och Välkommen Hem Jens !!
17th March 2011

Milla och vännerna i Millaa Milla Falls. Ni lever i en saga! Allt ser helt sagolikt ut. Ni också;) (Jag vet inte om min förra kommentar kom fram?)

Så underbart! Jag saknar er <3

Lille bo :)

Tot: 0.124s; Tpl: 0.018s; cc: 12; qc: 59; dbt: 0.078s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.3mb