NZ - Auckland, Mercury Bay, Rotorua, Waitomo

Oceania » New Zealand » North Island » Waitomo
March 22nd 2011
Published: March 22nd 2011

This content requires Flash
Download the free Flash Player now!
 Video Playlist:

1: Kvalls bira 31 secs
De senaste dagran har varit valdigt intensiva. For 6 dagar sedan anlande vi till Auckland. Efter 3 hyfsat lugna dagar i Auckland klev vi pa Kiwi Experience-bussen for vidare fard genom NZ. Forsta stoppet var Mercury Bay dar vi besokte Hot Water Beach. Vi gravde egna halor i sanden som fylldes med upp till 80 grader varmt vatten. Dar satt vi sedan och njot av varmen. Sedan begav vi oss till hostelet dar vi skulle bo for natten.
Dagen efter gick vi upp tidigt och korde vidare mot Rotorua. Pa vagen stannade vi vid en gammal guldgruva dar vi gick en promenad i de morka tunnlarna. Vi gick en guidad tur som handlade om Maorifolket och gick aven runt bland svavelluktande vulkankallor. Efter det akte vi ludge (typ som gocart fast ner for ett berg och utan motor). Pa kvallen var vi och besokte en maoristam. Efter konstiga valkomstritualer och rundvandring i byn blev vi bjudna pa konsert med sang, dans och musik. Kvallen avslutades med middagsbuffe.
Annu en gang steg vi upp tidigt for fard mot Waitomo. Idag skulle vi egentligen gjort black water rafting i grottorna 30 m under marken. Detta blir dock uppskjutet till imorgon istallet. Vi fick dock ett litet smakprov pa grottorna nar vi idag gick en promenad runt delar av grottsystemet.

// Milla och Co.

SvavelkallorSvavelkallor
Svavelkallor

Vi tyckte inte det luktade gott...
MaoribyMaoriby
Maoriby

Maten som serverades i buffen

Svavelkallor

Har du fisit Viktor? ;)
Ludge Racing!!!!

Vilka skönheter!
Maoriby

Haka?:)

Tot: 0.13s; Tpl: 0.014s; cc: 15; qc: 64; dbt: 0.083s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb