ting tar tid

Oceania » Australia » Queensland » Surfers Paradise
July 14th 2009
Published: July 14th 2009

det blei en del mer styr med huset enn det vi hadde tenkt... vi kan nemlig ikke flytte inn føre vi har fått betalt 6 mnd husleie. det tar tid å overføre pengene til en utenlandsk bank, så høy sannsynligvis må vi bo en uke til på hostellet.

i går var vi på skolen og det var ganske mye å sette seg inn i. blandt anna må vi velge fag og sette opp vår egen timeplan. men det kom flere skuffelser, i å med at mange av timene allerede var fulle å vi måtte ta til takke med fag vi egentlig ikke hadde lyst å ta og timene gikk på kveldstid. samtidig er ikke katrine blitt registert som student for det mangler ennå litt papirarbeid. vi tilbrakte hele dagen på skolen å var temmlig slitne da vi var ferdig. vi fikk huset også i går å reiste nedom for å signere kontrakten. noe vi angret litt på i ettertid, men vi var så slitne i hode hele gjengen og det begynner å bli en ganske intens stemning i mellom oss etter å bo så tett oppi hverandre... det at vi betaler 6 mnd med en gang kan vi tape mye penger på i å med at valuta kursen er dårlig å den norske kr vil sannsynligvis forsterke seg mer etter ferien. men gjort er gjort og avtalen er inngått. vi får bare gjøre det beste ut av det.

i dag våknet vi opp med ny energi, camilla og fabian har reist til legen. (camilla må ha legesjekk for å få visum) å vi sitter igjen på stamkafeen som vi har vert innom hver dag siden vi kom til australia å prøver å få betalt husleia... håper ting går fort å alt vil ordne seg så snart vi er flyttet inn i det nydelige huset vi har leid.

i dag veit jeg ikke helt hva vi skal. mest lyst å kjøpe bil, å bare bo i bilen frem til vi flytter inn. en er helt totalt avhengig av bil her nede uansett, i å med at kollektivtransporten er elendig. bussene slutter å gå kl 5 og det er store avstander, en er nødt til å kjøre til det meste, butikk, bank, venner o.s.v men ting faller vel på plass etterhvert.

Tot: 0.062s; Tpl: 0.015s; cc: 11; qc: 28; dbt: 0.03s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb