Fra Byron Bay til Hervey Bay

Oceania » Australia » Queensland » Surfers Paradise
March 24th 2009
Published: March 24th 2009

Fra Byron Bay til Hervey Bay

Her kommer anden del af vores fantastiske tur på Australiens østkyst, hvor vi nu har været i knap tre uger.
Fra Byron Bay stod regnen ned i lår tykke stråler pga. cyklonen i syd. I stedet for at ligge på stranden tog vi med Jim’s Alternative Tours til et populært turistmål, hippie-byen Nimbin. Busturen derud var en oplevelse i sig selv. I en gammel 70’er-bus bumlede vi op og ned ad bakker med 70’ermusik bragende ud af højtaleren, krydret med mærkelige historier om alt mellem himmel og jord! I Nimbin kunne man møde folk der stadig levede som hippier i farvestrålende omgivelser. Turen hjem gik gennem regnskov med flotte vandfald, og vi fik et eksklusivt besøg hos en ægte regnkovshippie, som boede helt alene og lavede kunst af skrald og gammelt legetøj!
I Surfers Paradise kom solen endelig frem, hvilket medførte forbrændt hud på begge sider af kroppen, på trods af at vi lå på stranden i morgentimerne indsmurt i faktor 30+! Resten af tiden sad vi i skyggen og så på de mega dygtige surfere på de utroligt høje bølger.
Herefter gik turen til Brisbane, hvor vi den første dag rappellede ned af
Surfers ParadiseSurfers ParadiseSurfers Paradise

Udsigt fra verdens 20. højeste skyskraber
Kangaroo Point Cliff langs Brisbane River. Dagen efter var vi på regnskovstrekking, hvor vi så vilde wallabies (små kænguruer) hoppe rundt midt i skoven. Ellers nød vi den fascinerende natur, hvor træernes grene voksede oppefra og ned og lianer slyngede sig på kryds og tværs mellem træerne. Sidste dag i Brisbane besteg vi Story Bridge, som er en aktivitet der kun findes 3 steder i verden. Sikkerheden var prioriteret helt overdrevet, og vi fik instruktioner helt ned til, hvordan man bestiger trapper Men det var en rigtig sjov oplevelse at kravle på den 80m høje stålbro fra 30’erne, mens biler kørte under os.
På en 3-dags campingtur i 4-hjulstrækker, udforskede vi sammen med 9 andre unge Fraser Island - verdens største sandø. Her tog vi en dukkert i de klareste, blå søer, som føltes ligeså rene som en Carlsberg Kildevand! Der var en utrolig natur, som ikke findes lignende på fastlandet, hvilket blandt andet skyldes øens skrappe krav til miljø- og naturbeskyttelse. Dette gjorde campinglivet lidt mere besværligt, da ikke engang sæbevand måtte hældes ud på jorden. På de lækre strande camperede vi og grillede om aftenen og var ellers evigt på vagt for dingoer (vilde hunde), hvilke der var mange af og som på ingen måde var bange for at nærme sig mennesker. I dagene på øen kørte vi i den store 4-hjulstrækker på stranden og i meget hårdt terræn inde på øen. Vi havde nogle fantastiske dage, hvor vi mødte en masse sjove mennesker fra hele Europa og nød at være på egen hånd uden guide eller anden hjælp.
Vi nyder den australske ”laid-back”-stemning og de lokales åbne og hjælpsomme sind. Den australske østkyst er et område fuld af muligheder for at opleve en masse, og det er næsten ikke til at vælge!
Vi savner jer alle derhjemme i lille Danmark.
Mange eksotiske hilsner
Naja og Laura

Naja bader i flod i regnskovNaja bader i flod i regnskov
Naja bader i flod i regnskov

Meget koldt vand:-)
Lamington nationalparkLamington nationalpark
Lamington nationalpark

Meget grønt område, hvor regnskoven bare fortsatte ud i det uendelige!
Fraser IslandFraser Island
Fraser Island

Camping og grillparty på stranden!
Fraser IslandFraser Island
Fraser Island

Lake McKenzie. Virkelig klar, blå og lækker ferskvandssø.

Tot: 0.069s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0447s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb