Den sidste tid i Australien!

Oceania » Australia » Queensland » 1770
April 9th 2009
Published: April 9th 2009

Efter Fraser Island tog vi bussen videre til en lille by kaldet 1770, opkaldt efter det år Kaptajn Cook opdagede stedet. Her legede vi Harley-rockere på en aften-scootertur rundt i området. Mens vi kørte med vind i håret mod solnedgangen, så vi vilde kænguruer hoppe rundt i vejkanten, så vi næsten mistede fokus på vejen! Det hostel vi boede på, var et hyggeligt og afslappet ”keyless society” styret af et ældre ægtepar.
Herefter tog vi til Airlie Beach, hvorfra vi skulle på en 3-dags cruise blandt de 74 Whitsundays-øer. På denne tur snorklede vi for første gang og oplevede de eksotiske øers kridhvide sandstrande. Om aftenen nød vi solnedgangen fra båden, skippers lækre mad og vores medbragte Goon (australiernes billige vin).
Da vi kom hjem efter sejlturen, tillod vi os selv at smage lokale kulinariske specialiteter såsom kænguru- og krokodillekød i selskab med vores to danske venner, som vi har fulgtes med en del af vejen i Australien.
Da vi nåede til Cairns valgte vi, efter en 10-timers natbustur , hovedkulds at springe ud fra et 50m højt tårn med elastik om fødderne - også kaldet bungyjump! Det var en fuldstændig sindssyg, men også helt fantastisk oplevelse, og for at det ikke skulle være nok, tog vi også lige en tur i en såkaldt ”jungleswing” - en slags gynge som havde afsæt oppe i træerne, hvor vi så selv skulle hive i snoren for at starte svingturen - endnu en utrolig sjov oplevelse.
På vores 2. dag i Cairns tog vi en regnskovstur til Cape Tribulation, en af verdens ældste regnskove med den feature at regnskov og hav mødes, et fænomen der kun kan ses to steder i verden! Her oplevede vi vores første møde med de australske krokodiller, idet vi på en flodsejlads så de store dyr (2-5 m lange) ligge ved bredden af floden.
Vores sidste dag i Australien brugte vi under havets overflade med at observere alverdens farvede fisk, her i blandt nemofisk, havskildpadder og utrolig smukt koralrev på Great Barrier Reef. Vi nåede også at komme meget tæt på dyret, som vi har frygtet mest af alt. Laura kommer lige pludselig svømmende og rusker i Naja mens hun råber ”HAJ!”, hvorefter vi febrilsk svømmer i hastig fart tilbage mod båden iført vores catsuits med vanter og hætte(dykkerdragter). Det viste sig at Laura havde set en 1,5 m lang haj komme til syne blot få meter foran hende, hvorefter hun panikkede lidt, da den begyndte at svømme hen mod hende! Men hvem ved om den kunne have slugt os begge!:-/
Turen går herfra videre til Singapore og rundt i Malaysia. Vi glæder os til et formegentlig kulturchok og møde med en ny storslået natur.
God påske og aprilsnar og hvad vi ellers går glip af derhjemme!
Solhilsner Naja og Laura!

PS! Vi er nu kommet godt til Asien, men mulighederne for at komme på nettet er ikke så gode. Så I må forvente at høre lidt mindre fra os:-)

Cape Tribulation, Cains!Cape Tribulation, Cains!
Cape Tribulation, Cains!

Regnskov møder hav!

Tot: 0.083s; Tpl: 0.011s; cc: 13; qc: 50; dbt: 0.0493s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb