Cairns


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Queensland » Cairns
November 25th 2010
Published: December 3rd 2010
Edit Blog Post

Onze eindhalte, wat betreft ons busje toch… Cairns! Het voelt best raar aan, terug in een hostel verblijven, en niet meer overal in een impulsieve bui naartoe kunnen rijden. Het voelt eventjes alsof ik vastzit. Ik mis mijn hippiebusje! Goed dat er nog wat dingen zijn die me van deze gedachten kunnen afleiden. Zoals… snorkelen in Great Barrier Reef! Twee maanden keek ik uit naar Cairns, omdat het hier de beste plaats voor zou zijn. Ik had al van veel mensen gehoord dat dit het beste was dat ze gedaan hadden in Australië, en eerlijk gezegd kan ik dit alleen maar beamen. We hadden een beetje last van het weer, wat wil zeggen dat het vrij hard waaide, waardoor het bootje soms iets te enthousiast op en neer schommelde en het water bij momenten nogal troebel was. Maar dit deed wat mij betreft niets af van de ervaring. Het koraalrif is absoluut prachtig om te zien, en ik stond verstomd van de vissen die er tussen zwommen. Ik denk dat ik zowat alle Finding Nemo- personages gezien heb! Favoriet visje: paars- turkoois- gele papegaaivis van zowat een meter lang! Om de een of andere reden bleef ik hem tegenkomen en kon ik er wel blijven naar kijken. Ook fantastisch: entertainment aan boord! Zeker de moeite waard, en misschien zelfs voor herhaling vatbaar. Ik ben blij dat deze dag zo goed meeviel, want nu is de vakantie bij wijze van spreken eigenlijk voor eventjes voorbij. Bus naar Tully genomen (met een 300km lange omweg, want de weg was weg😊), en nu hopen we dat we hier zo snel mogelijk werk vinden. Banaantjes genoeg in de buurt, en veel mensen vertrekken hier omdat ze graag kerst en Nieuwjaar in Sydney willen vieren. Hm klinkt ergens bekend… Onze hele planning valt nu inderdaad in het water. En aangezien het blijkbaar moeilijker is dan verwacht om werk te vinden, lijkt het ook een slimmer plan om hier zo lang mogelijk te blijven als we hier eenmaal iets gevonden hebben. Zeker omdat bananenwerk nog het beste verdient, zo blijkt😊 Hm, twee maanden op de zelfde plaats, en dan nog in een gat zoals Tully, god ik ga jullie thuis missen😊 En het enige dat nu in mijn hoofd spookt, is dat ik zeker op tijd in Perth geraak (kga men best doen liefj!). Wat een soep, alleen maar omdat Australië zo duur is. Laten we hopen dat de bananen het waard zijn!:D Bedacht net wel één pluspunt… Ik ga eindelijk genoeg tijd hebben om jullie allemaal kaartjes te sturen!!!😉 Enneuh… wat betreft het hostel waar we hier blijven… vreemd, heel vreemd. Om de een of andere reden heb ik hier echt het internaatgevoel. Moeilijk om uit te leggen, maar er hangt toch maar een vreemd sfeertje. Ze hebben hier zelfs geen internet!! Maar geen paniek, Heidi en ik gaan op zoek naar broadband internet, we proberen dit zo snel mogelijk te fixen! Dat die weekjes hier maar snel voorbij zijn, zelfs na één dag kijk er al naar uit om terug op weg te gaan.


Advertisement



Tot: 0.098s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 46; dbt: 0.0732s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb