Paa hoey tid


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Queensland » Brisbane » Auchenflower
March 24th 2006
Published: March 24th 2006
Edit Blog Post

med ett nytt innlegg i bloggen her naa ser jeg! Skulle ha skrevet lenge foer, altfor mye aa skrive, men har vaert litt hektisk i Airlie Beach de siste fire-fem dagene. Jeg dro altsaa fra Airlie Beach til Brisbane idag. Hadde vaert i Airlie i kanskje elleve dager naa! Flere grunner til det. Det var den forbannede syklonen Larry som naadde oss loerdags ettermiddag og varte utover natten og morgenen. Vi slapp heldigvis unna det verste. Morgenen etter var det en del palmer og traer som hadde knekt/blaast overende. Ellers hadde folk vaert flinke til aa sirke ting, saa det var ikke saa mye som hadde blaast avgaarde.
Hele loerdags formiddag var jeg ganske saa nervoes, bare spoer Elisabeth!😊 I Airlie er det nesten bare backpackere aa finne, de som jobber paa hostellene er ogsaa backpackere, saa det var altsaa ikke saa mange lokale aa snakke med. Alle de vi spurte om syklonen sa forskjellige ting, noe som gjorde undertegnede meget mistenksom. Jeg tilbrakte formiddagen med aa gaa ut og inn av rommet for aa se paa vaermeldingene og nyhetene. Elisabeth besluttet aa dra fra meg for aa rekke en konsert i Brisbane neste dag. Ikke skjoenner jeg at hun turte aa sette seg paa bussen, Larry var en kategori 4/5 syklon der 5 er det verste, og den verste syklonen i Australia paa over tredve aar. Scary shit. Andrew hadde ogsaa dratt samme morgen, tilbake til Sydney. Trist at han dro, men vi skal heldigvis treffe han igjen naar vi kommer tilbake til Sydney.
Saa, der var jeg altsaa "alene" i Airlie med en syklon i vente. Heldigvis hadde vaar venn Tom, fra seilturen vaar, kommet hjem fra havet (pga det syklonen), saa jeg tilbrakte natten paa hostellet til Tom og kameraten hans Jay. Det er to skikkelig hyggelige og morsomme karer, totalt forskjellige fra hverandre. Jay er liksom "the ladies man", ser latino-aktig ut, rappkjeftet og prater bare om damer. Tom er mere fornuftig og ikke fullt saa paagaaende som sin venn:P Anyway, uvaeret raste fra seg uten at noe dramatisk skjedde, bortsett fra at hele bungalowen ristet. Neste morgen da vi gikk ut saa vi en del oedelagte traer, men det var det.
Traff igjen de norske jentene fra Toten denne dagen, vi hadde tildigere moett dem paa Surf Camp. Det var hyggelig aa prate litt norsk igjen aa henge litt med dem😊 Paa denne soendagen hadde jeg vaert i noeyaktig en uke paa samme hostellet, dvs at jeg maa bytte hostel, av en eller annen grunn:P Men, et problem, pga syklonen hadde all transport fra Airlie Beach stoppet, og alle som skulle vaert ute aa seilet paa havet maatte ligge paa hostell i Airlie. Dette resulterte i at Mari ikke hadde noe sted aa sove, alt var fullbooket. Dette problemet loeste jeg med aa sove paa hostellet til Tom og Jay en natt til, gratis😊
Midt paa natten, altsaa natt til mandag, vaaknet jeg med at jeg hoerte vann sildre. Jeg vekket Tom, pga jeg tenkte kanskje uvaeret hadde gjort at taket begynte aa lekke og regn kom inn. Men etterhvert som oeynene vaare vente seg til moerket skjoente vi at noe annet foregikk. Jeg lente meg fram for aa proeve aa finne mobilen, da ser jeg plutselig opp og rett mot den bare rompa til en fyr!:P IIIsj, det var en DRITINGS engelskmann som hadde knelet ned foran doera og inngangspartiet, og rett og slett pisset paa gulvet. Det var ikke lite heller!:P Alle paa hostellet vaaknet, "What the fuck man?!" "Are you allright??". Fyren bare pisset ferdig, tok opp boksa og datt ned paa senga si og sov videre. Hehe, vi viste ikke helt om vi skulle le eller graate😊 Natta etter der igjen var ikke stort bedre: vi vaaknet midt paa naatta av masse braak. Det var to franskmenn som sov i bungalowen vaar som kom hjem fra fest, maakke dritings. De braakte og begynte aa slaa paa ting, pratet masse skjit paa fransk. En tok en dusj, gikk splitter naken rundt i rommet og skremte livet av en kanadisk jente, foer han begynte aa sloss med kameraten sin. IKKE godt inntrykk av franskmenn nei, kunne ikke ett ord engelsk heller nesten. Etter aa endelig ha faat sove igjen vaakner jeg paa nytt. Det er Tom som sier, i soevne, "There's a handbag floating around in here!". JEg bare "Whaat?" Saa sier han paa nytt, at det er noe som flyter rundt. Da skjoenner jeg at han tror han er paa baaten saa jeg bare "You are not on a boat, you are at the hostel". Han bare "noo, on THIS boat, its floating around!" Saa gjentar jeg en gang til at han ikke er paa noen baat. Saa plutselig ser han paa meg, blir helt stille, foer han bryter ut "Ah fuck!". Aa jeg holder paa aa le meg i hjel😉 Men det stoppet ikke der, kanskje en time senere vaakner jeg igjen, da jeg blir regelrett skallet ned av Tom, fortsatt i soevne!:P Akk ja, stakkars jente at hun ikke skal faa sin nattesoevn..😊
Paa trisdag flyttet Jay og Tom inn i ny leilighet, og snille som de er fikk jeg bo ilage. Saa de siste fire dagene har ikke vaert noen ordinaer backpacker opplevelse, jeg har spist hjemmelaget mat, sett paa TV, dusjet i en REN dusj osv😊 Som takk for mitt opphold kjoepte jeg en hel flaske Jim Beam til dem, saa vi hadde en kveld med Jimmy and coke og film, kos😊

Noen gullkorn fra de siste to ukene😊
- "I think it's hot that you think that Kevin Spacey is hot, because he look like me." -->Andrew
- "When I send you an SMS, will it translate into norwegian on your phone?" -->Tom
- "I don't know how I feel, I can't really feel anything!" --> Mari med frenetisk stemme rett foer hun skulle hoppe ut av flyet
- "Are you hairing on me?"-->Mari igjen, etter at hun ser en annen persons haar paa sin arm.
- Kanadieren Amanda: "Can you swop bed with me, i don't want to look at the naked french guy!" Saakalt genlteman Jay: "eeeeh...fuck off!".

Ja forresten, igaar ettermiddag skulle vi spise dessert. Da setter de pinade meg groet i ovnen, saann groet som vi har i Norge. De kaller det rice pudding, og de har det ikke til middag men dessert. Og de har is og hermetisk fersken paa den! Det var merkelig, varm graat med dessert oppaa:P Men var ikke saa ille, dere maa proeve det hjemme😉 Er visstnok vanlig i New Zealand der de kommer fra.
Ellers har jeg laert en del ord paa maori, glemt dem like fort, sett en baby gekko i leiligheten, smakt paa paalegget Vegemite, som er laget av gjaer og smaker gjaer og lukter dritt. Og sist men ikke minst, jeg har bestilt flybillett til Fiji!😊 Ida, Kine og Signe drar til Fiji paa loerdag, jeg kommer etter paa soendag. Skal vaere der til 4. april, weeha:D Haaper det blir digg, og at ikke syklonen kommer dit. Naa er det middagstid, og siden jeg atter en gang bor paa hostell maa man vel ut aa kjoepe noe. Lev vel, take care der hjemme, og tusen takk for alle kommentarer, hyggelig!😊

Advertisement



24th March 2006

Fiji
Lykken står nok den unge kjekke bi! Vi eldre i slekta henger etter på internett :-) Har sjekka Fiji Times, og der er 10 knop, frisk bris og rolig sjø, og Wati ser ut til å gå vekk sørover, og der er fjell opp mot 1300 m, så floa ikke treng å ta dåkker, så tante slapper av, puh. Ha det fint!
25th March 2006

hey grethe
takk for du sjekka ut fiji for meg!:) har ikke faatt tid til aa laere meg noen ting som helst om fiji enda, vet ingen ting om d! skammelig, skal surfe fort paa internett om fiji naa;)
26th March 2006

faen å:P
Faen å:P Nu skal du t Fiji øy'n å.. æ har jo bære "litt" løst t å fer dit å:( d e en go del sny hær nu, mn himmeln e blå å me sol halve dagen:P Mamma e i oslo nu, å vegard håll på å drit mæ ut a huse:s anyway, have a good time;)
28th March 2006

Hihi
Er så artig å lese bloggen din om gale søvngjengere:D Kos (fra Noreg:p )

Tot: 0.079s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 50; dbt: 0.0464s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb