Veilig aangekomen in Darwin!


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Northern Territory » Darwin » City of Darwin
October 1st 2006
Published: October 1st 2006
Edit Blog Post

Hallo!

Komt ie dan.. mijn eerste verslag vanuit Australie.

De reis hier naar toe is niet helemaal zonder problemen verlopen. Op Schiphol Airport (KLM) hadden ze mij verteld dat mijn baggage direct door zou gaan naar Darwin. Dus toen ik Singapore Changi Airport verliet en met de taxi naar de Budget Terminal ging had ik alleen mijn handbaggage bij me. Bij Budget Terminal moest ik 2 uur wachten voordat de incheck balie open ging. Uiteindelijk was het dan 18u en ik ging ik de rij staan om in te checken. Ik vroeg voor de zekerheid nog een keer of mijn baggage al in het vliegtuig was en toen vertelde ze mij dat er helemaal geen baggage doorgesluisd werd. Dus ik moest binnen een uur weer terug naar Changi Airport om mijn baggage te zoeken, op te halen en weer terug bij Budget Terminal zijn om in te checken. Dikke stress dus!! Uiteindelijk had ik alsnog mijn baggage en opnieuw ingecheckt.. blijkt het vliegtuig naar Darwin vertraagd te zijn! Gelukkig had ik in Singapore een paar leuke mensen leren kennen en heb me dus prima vermaakt.
Toen ik in Darwin aankwam op het vliegveld werd nog wel mijn hele tas overhoop gehaald. Ze wilden mijn medicijnen zien en al mijn schoenen (omdat ik als zookeeper werkte in de laatste 6maanden). Maar alles was goed en dus kon ik doorlopen, door de deur.. en daar stond ie dan!!! Mijn vent!! Bob!!

Vanaf het vliegveld is het maar 10 minuten rijden naar ons huis. Het huis is leuk, buurt ziet er leuk uit, huisgenootjes zijn leuk. Ik heb niks te klagen!
Het weer is wel ontzettend warm. Tussen 32 en 37graden. Het is wel uit te houden, want door het hele huis hebben we airco, in de auto ook, en alle winkels hebben hier airco. S avonds zitten we met zijn alle buiten (t word snachts niet kouder dan 25graden). Iedereen loopt hier in en uit het huis. Altijd gezellig! Onze "huisdieren" zijn ook erg leuk! Kakkerlakken, mieren, vogels, gekko's.. Ach, je hebt er niet zo veel last van, dus dat scheelt.
Verder hebben we nog niet zoveel gedaan. Een paar boodschappen gedaan, spullen voor in huis gekocht, voor meubels gaan kijken. Maar die zijn hier echt overdreven duur. Gewoon even verder zoeken dus!
We hebben ook Nederlands geoefend. Bob heeft een Nederlands leer-boek gekregen, dus nu moet hij er toch echt aan geloven.. Nederlands leren!! Hahaha!

Vanavond vertrekt Bob voor 3 weken naar Melbourne (cursus van het leger) en ik vlieg morgenochtend om 6uur naar Cairns en ga voor 2 weken naar Bob's ouders in Port Douglas.. Jason (huisgenootje) brengt mij vanacht naar het vliegveld. Misschien vlieg ik nog een keer over naar Melbourne, maar dat is nog niet zeker.

Ik heb ondertussen ook een nieuwe telefoon met austalisch nummer, maar dat ontvangen jullie nog wel via de mail.
Iedereen bedankt voor de mailtjes, kaartjes, ecards!! Hartstikke lief!

De groetjes van ons en tot snel. See ya's later! xxx

Advertisement



1st October 2006

Haa Wat leuk om je verslag te lezen:) En je was er al zo bang voor dat er iets mis zou gaan haha Nou geniet van Port Douglas en tot mails liefs MArlou
2nd October 2006

Wat een gevlieg zeg! Dat zou niets voor mij zijn! Wat gaaf dat Bob nederlands gaat leren.. Hihi.. Ben benieuwd wanneer ie klaar is voor zn eerste blog. Moet je natuurlijk wel oppassen, kan hij alles lezen :P Veel plezier in Port Douglas, wel lekker om daarzo even te aclimatiseren.. (euh.. of zoiets) En ben benieuwd wat je job uiteindelijk gaat zijn.. :P Bye!
4th October 2006

kranig meidje
Hoi Petra, Je hebt je blijkbaar aardig als alleengaande wereldreiziger geweerd met al die hobbels op je weg naar Darwin. Dat was een aardige oefening in weerbaarheid. Kranig meidje! Vanmorgen stond bij ons in de krant dat vrouwen beter met computers om kunnen gaan dan mannen, maar dat gaat toch niet altijd op, want Wilma wist niet hoe ze een comment moest plaatsen en zij heeft het dus maar met een mailtje gedaan. Hopelijk lees je die daar ook! Veel plezier bij de 'schoonfamilie'! Groetjes, Joan
7th October 2006

Haaaaaj Peet! Leuk om te horen dat je heel bent aangekomen (ondanks al het gedoe, haha, stress!) en om je blog te lezen! Het lijkt me zo apart om in een totaal andere wereld te zijn, zo anders dan hier! Jammer dat je vriendje nu in Melbourne zit voor drie weken. Kan je 'm niet ff ontvoeren? ;) Hoe bevalt het bij je schoonouders? Wat doe je nu de hele dag, vermaak je je goed? Ik wens je veel plezier daar en hoop nog veel van je te horen! Dikke knuffel! xx Femke.

Tot: 0.07s; Tpl: 0.009s; cc: 12; qc: 52; dbt: 0.0402s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb