Port Douglas, week 1


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Queensland » Port Douglas
October 9th 2006
Published: October 9th 2006
Edit Blog Post

Mijn eerste week in Port Douglas zit erop... Een verslagje dan maar!


Zondagavond om 23.45uur is Bob vertrokken naar het vliegveld van Darwin. Op weg naar de cursus in Melbourne. Ik ben die nacht (maandagochtend) om 4uur opgestaan en toen heeft Jason me naar het vliegveld gebracht. Om 06.05u vloog ik naar Cairns. Toen ik daar om na een paar uur vliegen aankwam stonden Bob's moeder (Sharon) en zijn oma (Enid) op me te wachten.
Het was een uurtje rijden naar Port Douglas. Ik had zijn moeder beloofd om haar te helpen met werk, want het was nogal druk. Dus zodra we in Port Douglas kwamen, heb ik mijn tas in de slaapkamer gezet, me omgekleed en daarna zijn we gaan werken.
Zijn moeder poetst vakantie-accomodaties, dus het was een lange dag van badkamers, slaapkamers, wc's en keukens poetsen, bedden opmaken, enz. Het was wel zwaar werk (vooral als je die nacht maar 3uurtjes geslapen hebt), maar het was wel gezellig.
Dinsdag ben ik ook weer gaan werken, maar om 17.00uur zat ik er echt doorheen. Mijn rug deed zo'n pijn en ik was zo moe.. Toen ben ik naar huis gegaan. Maar in 2 dagen toch mooi even flink geld verdiend (ja, anders komen die meubels er nooit.)

Op woensdag ben ik met Enid het dorp in gegaan. Beetje winkels kijken, lunchen, naar de Marina (haven) gegaan en daar alle winkels bekeken. Daarna nog wat boodschappen gedaan en toen weer naar huis.
Donderdag zijn Sharon, Enid, Jess (Bob's zusje) en ik naar Cairns gegaan om te shoppen. We hebben honderden winkels gezien en het enige wat ik gekocht heb is een nieuwe zonnebril bij City Beach haha. We hebben ons rot gezocht naar een leuke jurk, maar die konden we nergens vinden.. Dus binnenkort nog maar een shoppen haha.

Vrijdag zijn Jess en ik naar het strand gegaan. We wilden een beetje zonnebaden om wat meer kleur te krijgen.. En dat is gelukt!! Zo rood als een kreeft!! Ik was vergeten dat de zon hier heel anders is dan in Nederland, dus na 3 uurtjes op het strand waren we dan ook knalrood. En pijn dat het deed! Vooral de achterkant van mijn benen en mijn rug waren heel erg verbrand, waardoor ik 3 dagen nauwelijks heb kunnen zitten, liggen, lopen. Slapen ging van de pijn ook bijna niet. Dus op zaterdag heb ik niks gedaan. Een paar keer per dag in het zwembad springen om een beetje af te koelen en me om de paar uur insmeren met moisterisingcrème om mijn huid enigzins soepel te houden.
Gisteren (zondag) ben ik met Rick (Bob's broer) en Amy (Rick's vriendin) met de boot weggeweest. Toen we de boot in het water lieten moest een van ons (amy of ik) in het water gaan en de boot vasthouden terwijl rick de auto en trailer ging parkeren. Amy wilde het water niet in vanwege de vissen en krokodillen haha, dus toen sprong ik maar. Die vissen doen niks en die krokodillen komen niet zo dicht bij de boat-ramp, dus maak jullie maar geen zorgen thuis ;-). Toen we allemaal in de boot zaten zijn we een beetje gaan rondcruisen over de rivier, beetje vissen (nooit geweten dat het zo leuk is haha!). We hebben 3 krokodillen gezien: 2 kleine die bij het water lagen en 1 grote die opeens recht voor onze boot opdook toen we aan het varen waren, waardoor we dus in een keer vol op de rem moesten. 's Avonds hebben we de boot gepoetst en verder niet meer zoveel gedaan.

Bob zijn cursus in Melbourne gaat wel goed. Hij vind het een beetje saai, maar het gaat wel goed. Hij zou namelijk eerst een andere cursus gaan doen, maar omdat ie vlak voor die tijd een knie blessure opliep ging dat niet door. Vandaar dat ie nu een andere cursus in Melbourne doet. Wat ie niet leuk vind aan Melbourne is dat het daar nu koud is! Het weer is nogal afwisselend. Soms warm, maar soms ook maar 1 graden. En ja.. dat issie niet gewend haha. Afgelopen vrijdag is hij met een aantal collega's en vrienden op stap geweest in Melbourne om Apple's (collega en vriend) verjaardag te vieren. Ze zijn behoorlijk (lees: enorm!) dronken geworden, maar ze hebben het gezellig gehad. Ze zijn het hele weekend in Melbourne gebleven in een backpackershotel, want de legerbasis ligt 1.5uur bij Melbourne vandaan. Hij heeft een leuk weekend gehad en is nu weer terug voor de cursus.

Zo, nu zijn jullie weer up to date! Sorry dat er nog geen foto's zijn, maar ik heb geen camera hier, want die is bij Bob in Melbourne. Maar als we weer in Darwin zijn zal ik wat foto's maken en online zetten! Eventjes geduld dus ;-)

Veel Liefs! xxx van ons!

Nog even een korte uitleg voor degene die niet helemaal op de hoogte zijn van onze situatie:
Bob en ik wonen in een huis (gewoon normaal huis, alleen erg groot en duur) samen met 2 collegas van Bob (Jason en Mark). We zijn daar met zijn vieren gaan wonen omdat het nogal duur is om dat huis met zijn tweeën te huren. Maar het is dus een gewoon huis, in een woonwijk, alles er op en er aan.. geen studentenhuis in een drukke buurt dus haha.



Advertisement



9th October 2006

Ha Peet Leuk om te lezen dat je een leuke (werk) vakantie hebt:) En blijven opletten voor die crocs he hahah liefs ]Marlou
9th October 2006

een JURK?
Hey Peet en bob! erg leuk weer, dit 2de verslag! :) maar wat lees ik nu? Petra in een jurk? das toch weer wat nieuws volgens mij. Dat kan ik me niet van jou herinneren hier in Holland ;) keep up the good times! (en kijk uit voor pijlstaart roggen ;) ) Grzxx Lucas
9th October 2006

Dutchies are better!! :P
We've beaten the Aussies!!!! Haha lekker puh Nederlandse hockeydames wereldkampioen!
10th October 2006

hey peetje leuk om te lezen dat het je daar zo goed gaat en dat je dus ook mee gewerkt heb echt te gek. Kijk uit daar met die zon want dat is idd geen prettig gevoel en ik weet niet of ze de kreeften op het strand of in het water met rust laten hihihi.Geniet maar lekker en we houden contact xxx sil en david en onze 4voeter kyra
17th October 2006

Bl44t
Haai pieps :D Jamaar... waarom is Australië niet hier? Ik wil ook krokodillen en kangaroes (kunnen eten...geintje:P) Ik heb een voorstel he: Als jullie nou es mijn ticket sponsoren, dan kom ik héél snel langs, deal? Nou tsjuus! Groet, Ruud

Tot: 0.063s; Tpl: 0.011s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0369s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb