wollongong, visiting Mitch


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » New South Wales » Wollongong
October 30th 2009
Published: October 30th 2009
Edit Blog Post

ping pongping pongping pong

mitch and nail
Tirsdag morra hadde jeg eksamen i tourism managemnet, den gikk saann passe fint. Rett etter den saa kom camilla, Mitch og Katrine aa henta meg og vi dro paa flyplasse. Jeg hadde nemlig funne ut at jeg trengte litt ferie, feire at siste skoledag detta semestere var over og lade opp batteriene til eksamenslesing. jeg er ganske lei av Gold Coast saa det skulle bli godt aa komme seg vekk litt.
Vi floy til Sydney og tok tog videre derifra til Merimbula og kjorte saa videre til Wollongong. Mitch bor i ett hus sammen med 2 andre kamerater. Kjempe koslige! Mitch har da vert hjemme 1 uke til sammen paa 4 mnd, og i mellomtiden har kompisene byttet rom med han. Saa sovet rommet saa ut som et bombandert klesskap. Vi var temmlig slitne etter all reisingene, saa det blei en rolig kveld med film og taco.
Neste vaaknet jeg tidlig aa tok meg en lope tur. Dette omraade skulle utforskes. Jeg hadde meg en runde i nabolaget og fant fort ut at det var mange slitne hus rundt fobi, men utrolig mange koslige folk. Da jeg kom tilbake to Mitch meg med paa en liten sight seeing i down town Wollongong. Koslig by, med en rolig atmosfaere, ligner faktisk veldig paa Drammen by, bare med laaaange sandstrender ved vannkanten og med nesten ingen turister eller utenslandske innflyttere.. Etter guida tur var det paa tide aa rydde rommet til Mitch, det tok sin tid.. haha men det skinnte som bare det etterpaa! Da Dussy og Neil kom hjem hadde vi en rundt ping pong i hage fore vi reiste paa bar aa hadde middag. Det var nemlig student pris paa kylling snitzel, nam nam.

Torsdag dro alle sammen paa jobb og jeg blei etterlatt for meg selv. Jeg hadde faatt laane sykkelen til Dussy og tok meg en runde ned til byen. men det var litt kaldt og regna saa dro fort hjem igjen. Resten av kvelden tilbrakte jeg paa en velig sleeten trapoline i Dussys enda mer sleetne bakgaar, dypt begravd i siste bok av Twilight. Da Mitch kom hjem fra jobb dro vi opp i en liten boligomraade 10 min paa utsiden av Wollongong. her har nemlig Aaron (en annen kompis av meg) bar og vi skulle mote han over middag. Dette er en utrolig koslig pub, hvor bare lokale stammgjester henger. Jeg folte meg som hjemme med en gang! Desverre var ikke Aaron der aa vi fikk heller ikke tak i han.. saa det endte med at vi tilbrakte kvelden med aa spille billijard. Hver torsdag er det nemmlig billijar konkurranse og alle som er paa pub deltar. Jeg tapte sefolgelig forste sett og brukte tiden min paa aa bli kjent med gammle stammgjester..

Jeg vaaknet til da Aaron ringte kl 8 paa morran i dag aa unskyldte seg seg for at han ikke hadde mott opp dagen fore. Han hadde nemlig tatt seg en spontan tur til sydney og gaatt tom for strom paa mobilen.. Men han var veldig klar for en kaffe fore han skulle paa jobb. Rundt ti sto han paa dore, kjempe koslig aa se han igjen. VI kjorte den til bystranden aa tok oss en kaffe, skravla gikk i ett! Det beli bare ett kort mote, fopr han maatte paa jobb. Veret var nydelig saa jeg pakket stransekken, tok sykkelen aa satte kursen ned til bystranden. Her blei jeg liggende paa en gress slett ved ett utkikkspunkt aa se ned paa stranden aa alle surferne. Mens jeg laa der aa koste meg i sola kom det en
meg på sighseeingmeg på sighseeingmeg på sighseeing

wollongong city beach
gammel sjoulk bort aa sa det laa en kjempe gigantisk dod hval i vannet. jeg var super nyskjerrig aa blei meg han for aa skikke. Drit raatt! Aaron ringte meg rett etter aa lurte paa om jeg vill vere med til sommerhuset hans litt sor over. Sefolgelig!
Han kommer aa plukker meg opp om en halv time. I kveld skal vi paa fisketur, og i morra skal vi surfe paa tomme strender, gleder meg! Kommer nok tilbake utpaa dagen i morra for i morra kveld skal jeg paa konsert med gutta!



Additional photos below
Photos: 7, Displayed: 7


Advertisement



Tot: 0.038s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 23; dbt: 0.0187s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb