PC Hooft-tractor en de Gold Coast

Oceania » Australia » New South Wales » Sydney
February 20th 2007
Published: February 21st 2007

Arts FactoryArts FactoryArts Factory

Het hippie-hostel (the Arts Factory),waar we verbleven: je kon slapen in tipi's, busjes, of dorms. Allemaal heel hip en commercieel, een beetje als "Woodstock" op Bloemendaal...
Na het surf-tripje, ben ik nog een paar dagen in het hippie-hostel gebleven. Daar kwam ik Martijn tegen, een kerel uit Zeist. We zaten er alletwee over te denken om een auto te kopen. Bij het hostel was een andere Nederlandse kerel die ons wel zijn auto wilde verkopen, maar toen een vriend van ons er naar keek, bleek dat de motor op springen stond.

Ondertussen was Frank, die ik nog van Thailand kende, teruggekomen van zijn reis naar de Filipijnen. Ik heb volgens mij nog niets over Frank verteld... bij deze. Frank is een Italiaans-Australische surfer, waar ik in Thailand een weekje mee ben opgetrokken. Hij was onderweg naar de Fillipijnen om te 'surfen'. Toen hij terugkwam in Australie (hij woont in Byron Bay), was hij totaal blut: hij had in de Fillipijnen meer in bordelen rondgehangen dan op het strand.

Anyways, Frank, Martijn en ik zijn een avondje uitgeweest en we konden volgens Frank wel bij een vriend van hem tukken. We hebben er namelijk een sport van gemaakt, niet te veel te betalen voor hostels. Als je steeds in hostels blijft, ben je gemiddeld E600 in de maand kwijt. Omdat we nog geen auto
Avondje uitAvondje uitAvondje uit

Avondje uit met Martijn (links) en Frank (in het midden). Natuurlijk waren de Londense dames van het surf-tripje ook van de partij.
hadden zijn we gaan liften naar Pete's huis (de vriend van Frank). Frank logeerde ook bij hem omdat hij letterlijk geen stuiver had; geen geld om te eten dus!

Uiteindelijk zijn we een week bij Pete gebleven en het wat TOP! Die Australische jongens hebben een leven! Ze houden zich met een aantal dingen bezig: surfen, cricket kijken, blowen en een beetje werken (net genoeg om alles te betalen). Oh en natuurlijk niet vergeten: "getting a root" is heel belangrijk. "You have to slay a few dragons, before you get the princess" was Pete's motto.

In de week dat we bij de jongens waren, zijn we op auto-jacht gegaan. En het is echt onvoorstelbaar hoe ze ons geholpen hebben. Ik weet helemaal geen reet van auto's, dus dan is het handig als je die kennis kan inschakelen. We hebben het hele internet afgestruind en geen goede deal kunnen vinden. De perfecte bak bleek uitendelijk gewoon om de hoek te staan! Hij stond al een paar maanden te koop en de kerel wilde er echt van af. Uiteindelijk hebben we hem meegenomen voor minder dan de helft van de prijs waarvoor hij oorspronkelijk te koop stond. Met veel dank
ZwembadjeZwembadjeZwembadje

Niet verkeerd; een zwembadje in het hostel. Het was ook wel goed toeven: sommige mensen verblijven er maanden!
aan de onderhandelingstechnieken van Pete! Het is hier wel een hoop gelazer om zo'n auto weer geregistreerd te krijgen: Een monteur moet hem goedkeuren en de verzekering is ook een hoop gedoe. Maar toch, het beste van de deal is de nieuwe turbo-diesel motor onder de kap van onze Mitsubishi Pajero, a.k.a. "De PC Hooft"!

Met de PC hooft is zijn we nu inmiddels twee weken onderweg langs de Oostkust. Surfers Paradise en Brisbane hebben we aangedaan. Nu gaan we de Sunshine coast en natuurlijk Fraser Island doen. Hierover later meer meer meer..

LiftenLiften
Liften

Met Martijn voor het eerst in ons leven gelift: na twee minuten hadden we er al een!
LennoxLennox
Lennox

De jongens, waar we bij bleven woonden in Lennox, net buiten Byron Bay. In de verte zie je Lennox. De foto is genomen op de Lennox point; een van de beste surfspots in Australie.
Lennox pointLennox point
Lennox point

Ik heb de point niet gesurfd: veel te lijp. De week ervoor was nog een Duitser 'verdwenen', alleen zijn surfbord hebben ze teruggevonden. De golven breken namelijk direct op de rotsen. Frank surft er al 10 jaar en kent de stroming en de 'break'. Hier vlak voordat hij van de rotsen springt...
AutotjeAutotje
Autotje

Dit is hem dan: De PC Hooft! Er moesten nog een paar kleine reparaties aan gebeuren, de rest hebben we zelf gedaan (met hulp van de jongens).
Eerste tank-beurtEerste tank-beurt
Eerste tank-beurt

Hier met Frank bij de eerste tankbeurt: Check de Bull-bar: daar kun je wel een paar kangoeroes mee raken...
VoorVoor
Voor

Er zaten wat roestplekken, die verwijderd moesten worden.
NaNa
Na

En opgevuld nattuurlijk: mijn eerste (en waarschijnlijk laatste) zelfuitgevoerde auto-reparatie.
SprinkhaanSprinkhaan
Sprinkhaan

In het huis van Pete, de vriend van Frank, waren insecten alom aanwezig: kakkerlakken, sprinkhanen, torren.
VisjeVisje
Visje

Maar er was ook een makkelijke manier om er van af te komen: voeren aan de piranha..
WhatWhat
What

We hebbben ook een nachtje in de PC Hooft geslapen omdat we geen hostel konde vinden: was best prima!
FietsjeFietsje
Fietsje

Brommers en fietsen blijven leuk!
FeestjeFeestje
Feestje

Surfers Paradise gaat voornamelijk om nachtclubs. We hebben er dan ook een paar aangedaan. Hier met Andy; kerel uit Melbourne. Eerst mee naar het casino gegaan (hij een fortuin verloren) en toch bleef ie maar rondjes halen...
ZwembadjeZwembadje
Zwembadje

In Surfers was het op zich ook niet vervelend... Nu snaveltje sluiten en oogjes toe want het verhaal gaat volgende keer verder..

Jaloers!!!!!!!!!
He Emile, Wow wat heb jij het nog steeds super daar zeg. Ik heb echt met een heel dubbel gevoel je blog gelezen. Echt zo leuk allemaal maar krijg tegelijkertijd zo een heimwee naar het reizen en Australie als ik je blog lees. De oostkust is echt tof heh!!! En dan staat het leukste je nog wel te wachten nl Fraser Islands. Daar hebben wij echt zo een toptijd gehad en geloof me dat wordt echt geweldig!!!! Lekker scheuren op het strand met die 4WD, s'ávonds slaapplaats opzoeken, tentje opzetten, wassen in de zee en uitkijken voor de dingoes. Lekker primitief maar zo leuk! En wat grappig dat je idd nog met Frank hebt afgesproken....En handig natuurlijk haha! Nou ik zit op mijn werk achter mijn pc'tje dus ga gauw weer verder. Erg leuk om weer even iets van je te horen en nogmaals GENIETEN :-) !!!! Je wilt echt niet weten hoe snel je in Nederland weer in het normale leven zit en alles weer druk druk druk is......... Ik heb trouwens een appartement in Adam gekocht leuk he!!!! En Mar woont inmiddels al in Adam dus dat wordt een gezellige boel straks als je weer thuis bent ;-). Dikke KUS Natasja

WHOW
HAAII!! NOU ik zit te genieten van al je verhalen! Echt gaaf en erg herkenbaar. Ik zit nu achter mijn bureautje met tikkende regen tegen het raam een tentamen te leren, bah, was ik ook nog maar op reis. Leuk om ook verhalen over Frank te lezen haha. Ik zal binnenkort eens de foto's van Oud en Nieuw opsturen. Have fun nog en keep in touch! Kus Marianne
21st February 2007

blijf je een beetje braaf?
Hoi Emiel, Ik geniet iedere keer weer van je teksten en foto's. Zo te zien vermaak je je goed en bouw je flink aan je netwerk. Nooit weg.... Veel reisplezier, groetjes, Ineke

Sunshine Coast
Hey Emile, nu zit een beetje in 'mijn gebied', de Sunshine Coast . Vergeet Noosa zit, kun je misschien nog wat wilde koala's spotten in het national park. Veel plezier op Fraser Island, zeker de moeite waard! En ik vind het echt super tof om je verhalen te lezen!!! Melissa en ik zitten hier met onze eigen Australische mate Tom dus we vermaken ons prima ;). XX Remy
23rd February 2007

Jaloers
He Emile... Ben zo jaloers, Thailand lijkt alweer zo lang geleden! Heb je nog gedoken daar? Ik ga mijn padi in Griekenland in mei hopelijk halen! Have fun!! X Rianne
1st March 2007

He Emile, Zie dat je nog steeds een beetje het patsertje uit aan het hangen bent. Ziet er wel tof uit allemaal. autotje ziet er ook goed uit. kun je daar ook heerlijk dronken rondrijden net als ruud in curacao. hier begint het onderhand een beetje uitgestorven te raken op de wonesdagavond. behalve afscheidsfeestje van Mick. dat ging helemaal nergens over. jammer dat je mick niet meer kunt meeten. De tering rikkie
4th March 2007

He Emilio. Zo, ik heb je blog weer even gelezen. Is weer andere koek dan mijn dagelijks leven hier. Ben al wel een maand aan het werk bij KPN. En Jes begint 1 april bij Ordina. Dus er stroomt weer geld binnen, want na de reis was er echt geen cent meer op mijn rekening te vinden. Ben jij nou de Israelische heren van Saigon nog tegengekomen op Ko Pha Ngan? Wij konden de emailadressen van ze niet meer vinden, maar blijkbaar hebben we die bewuste avond ook onze adressen gegeven, dus ontvingen we een mailtje met de uitnodiging om langs te komen in Tel Aviv. Verder heb ik ook nog wat Bjorn gehoord en natuurlijk van Rachel en Darren. Nou, doe jij maar genieten, laat ons maar hard werken en we spreken je als je terug bent. Dikke tuut!

Tot: 0.083s; Tpl: 0.013s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.0411s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb