Surf's up dude

Oceania » Australia » New South Wales » Byron Bay
February 7th 2007
Published: February 9th 2007

Kampvuurtje!Kampvuurtje!Kampvuurtje!

Op weg naar de eerste surfspot, reden we langs een \'bushfire\'. We hoorden dat de weg vlak daarna werd afgesloten
Uiteindelijk de knoop doorgehakt en een surftrip naar Byron Bay gemaakt. Daar heb ik inmiddels Frank weer ontmoet, die ik nog van Thailand kende. Hij was onderweg naar de Fillipijnen en is nu weer thuis (daarover later meer). Over de surftrip. Het begon allemaal heel mooi: gezellige groep, mooi weer, mooie surfspots, hele relaxte tourguides. De eerste dag waren er goede golven, maar vanwege de overwegende noordelijke wind zou dat gaan veranderen. Dus werd besloten om het hele kamp een paar honderd kilometer noordelijker te verplaatsen. Er waren al een paar mensen niet helemaal lekker maar vanaf die tweede middag (terwijl we het kamp aan het opbreken waren) werden steeds meer mensen ziek. Aan het eind van de tweede dag (in de bus) was ongeveer tweederde van de mensen aan het overgeven en diareren (nieuwe voor de dikke van Dale). Ik niet.... Een kleine survey leverde wat grappige resultaten op: het merendeel van de mensen die niet ziek waren geworden, waren al langer aan het reizen en kwamen overwegend uit Azie en Afrika! Ook waren het overwegend de wat grotere kerels uit de groep die niet ziek werden. Bijna alle meiden zijn uiteindelijk ziek geworden. Later bleek ook dat Plenko, de
CampCampCamp

Dit was het kamp op de eerste dag. Om 7 uur op voor de eerste surfsessie. De beste golven zijn aan het begin van de morgen en het eind van de middag...
chef/tourguide, het weekend voor de trip voedselvergiftiging had gehad....

De hele zieke mensen reden allemaal in een truck en de overwegend 'gezonde' groep is in de bus vooruit gereden. Wij hebben het kamp voor de rest opgezet en konden uiteindelijk om 1 uur 's nachts in onze tent kruipen. De volgende dag hoorden we dat 1 meid naar het ziekenhuis was gebracht. Ze had een gebrek aan cortico-stereoide en nam daarvoor normaal tabletten. Maar omdat ze niets kon binnenhouden, raakte ze in een soort shock! Uiteindelijk is het wel weer goed gekomen maar het was behoorlijk serieus.

De derde dag werd ik tijdens het surfen door een blue bubble gestoken. Dat is een klein (heel giftig) kwalletje. Hij hing aan mijn arm en het was behoorlijk pijnlijk. Na een minuut of 10 begon het enorm te steken in mijn oksel en werd mijn arm een beetje lam. Toen we terugkwamen in het kamp, werd uitgelegd wat het was.. Het gif nestelt zich in je lymfklieren. Als je in je been wordt gestoken, heb je dat verdoofde gevoel dus in je lies.... heel fijn.

Het klinkt nu allemaal als ellende maar het was een van de beste weken
WawawewaWawawewaWawawewa

Who's the camp boss?
van mijn hele reis! De groep was echt top en er waren een aantal hele bijzondere mensen: een Amerikaan die net een platencontract op zak had en een soort Jack Johnson-achtige muziek maakte (elke avond dus prima live-muziek), een actrice uit Engeland en natuurlijk de tourguides: Roscoe, Plenko en Cyle. Wat een figuren! Roscoe is een bluesmuziekant die ook een beetje surft. Plenko was profbokser die ook een beetje surft (lijkt exact op Willie de Moker, de bokscoach in Nijmegen maar dat is voor de insiders) En Cyle is een womanizer met een vriendin, die heel goed kan surfen.

Het draaide natuurlijk allemaal om het surfen en dat ging echt goed. Veel dingen bijgeleerd over hoe de zee werkt: de Australische jongens krijgen het allemaal met de paplepel ingegoten: rips, point-breaks en reef-breaks. Voor mij was dat allemaal nieuw omdat je dat in Europa minder hebt. De mooiste ervaring was nog op de tweede dag: we waren wat verder uit de kust aan het surfen en er kwam wat dolfijnen langs, die ook in golven begonnen te springen! De know-how om op deze locaties te komen wordt hier echt van surf-pappa op surf-zoon doorgegeven.

PosePose
Pose

De eerste dag met Nick (Canada) en Kate (Australie) er op uit geweest. Een uurtje gesurfd, toen gestoken door de 'blue botle'....
NosediveNosedive
Nosedive

Kate bleek uit Manly (Sydney) te komen. We waren elkaar al tegen gekomen bij het boeken van de trip. Zondagavond geboekt, maandagochtend vertrokken! De beste beslissingen die ik op mijn reis heb gemaakt, waren allemaal impulsief...
WandelingetjeWandelingetje
Wandelingetje

Bij het tweede kamp was het een kwartiertje lopen naar het strand. Niet het meest vervelende wandelingetje dat je je kan voorstellen
Cyle and PlenkoCyle and Plenko
Cyle and Plenko

Cyle met het stro-hoedje en Plenko, terwijl ze de grote tent aan het opzetten waren: alles ging met een geintje en alles ging heel 'laid-back'
RoscoeRoscoe
Roscoe

Alleen toen het halve kamp misselijk lag te zijn (waaronder Roscoe, die maar onder de bus was gaan liggen) werden de heren enigzins gestressed.
bezoeker (1)bezoeker (1)
bezoeker (1)

Een aantal bezoekers hebben het kamp aangedaan, waaronder deze kangoeroe van ongeveer 2 meter!
Bezoeker (2)Bezoeker (2)
Bezoeker (2)

En natuurlijk leguanen van meer dan een meter, die alles eten wat op hun pad komt.
Voedsel!Voedsel!
Voedsel!

Heel belangrijk voor mij en nog een aantal van de jongens: voedsel heel veel voedsel. Als je 5 uur per dag in het water ligt, moet je ongeveer twee keer zo veel eten: twee kommen muesli in de morgen, 6 tosties in de middag en veel pasta 's avonds
PlenkoPlenko
Plenko

De meest ultieme tilprestatie tot nu toe: ex-zwaargewicht kampioen van New South Wales: 130 kilo schoon aan de haak!
VerjaardagVerjaardag
Verjaardag

Kelly (rechts) en een andere meid waren op dezelfde dag jarig. Dus hebben we als groep een paar flessen champagne gekocht.
Birthday-girlsBirthday-girls
Birthday-girls

De twee Londense Birthday-girls: Kelly en Zoe.
Verjaardag x 2Verjaardag x 2
Verjaardag x 2

En natuurlijk moesten alle dames van de groep even poseren.
HerenHeren
Heren

Even als de heren.
Feestje!Feestje!
Feestje!

En toe werden er nog wat gedronken en gedanst.
Tanya Tanya
Tanya

Tanya (links), de Londense actrice, was een beetje de gangmaker in de groep: je zou het niet zeggen, maar ze is 32!

9th February 2007

Surf Dude!
Hi Emile, Wat een top foto's! Ik heb je de hele trip relaxed in de gaten gehouden. je doet echt gave dingen, man! Nog veel reis, party en surfplezier, Vlekje Manon
11th February 2007

Yo surfboy...die foto met dat meisje kate volgens mij de avond met de champagne flessen.....je ogen jongen....rollen uit je kassen hihihi...that's our boy!!!! Ps: Michiel says: You a gay homosexual... laters

Tot: 0.09s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.0466s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb