Rip Curl Surf Camp

October 28th 2007
Published: October 29th 2007

Hele bandenHele bandenHele banden

Vi var omkring 45 på hele holdet
Et halvt år i Australien ville ikke være komplet uden at have prøvet kræfter med deres bølger. 3 af gutterne fra Sydney og Claus havde derfor meldt os til et lær-at-surfe kursus. Vi blev hentet i byen fredag aften og kørt til 7 Mile Beach ca. 2 timer syd for Sydney, hvor vi skulle tilbringe weekenden til søndag aften. Vi boede i små hytter blot 5 minutters gang fra stranden, som var perfekt til begynder surfere. Vi havde 4 x 2 timers lektioner over weekenden, og da det umiddelbart ikke lyder af meget over 2 hele dage regnede vi med at ville surfe mellem lektionerne. Vi blev klogere...
Pga. tidevand var der enorm forskel på bølgerne om formiddagen og om eftermiddagen. Der var nærmest perfekte bølger til begynder surfere den første formiddag, men om eftermiddagen var der vildt gang i søen. Bølgerne var her noget større, og var af og til over 2 meter. Desuden var de hurtige og langsomme om at "knække", hvilket betød vi skulle padle helt vildt for at følge med og nå op at stå. Om aftenen var vi fuldstændig smadret i alle muskler, og kunne mærke en masse muskler vi ikke anede vi havde. Tilbage i
7 Mile Beach7 Mile Beach7 Mile Beach

Stranden om aftenen
campen var der BBQ klar til os efter sidste tur på stranden, og alle åd helt vildt efter at have kæmpet med bølgerne. Vi hang lidt ud og hygge os i campen inden den stod på den lokale pub i et par timer. Pga. sommertid blev det ikke til det vilde, da vi skulle op igen næste morgen kl. 6.30.
Søndag stod den igen på surf lektioner, og vi lærte nu lidt mere om de forskellige bølger og hvordan vi skulle håndtere dem. Der var også en del om sikkerhed, og generel surf etikette. Da vi efterhånden kunne stå op de fleste af os, var der lidt mere overskud til at prøve ting af som at dreje osv. Min ven William fra Sverige har en syg angst for hajer, og da han spurgte efter hajer var svaret: "Selvfølgelig er der hajer! Det er havet...". Og så sent som den 15. Oktober blev en kvindelig surfer i Byron Bay i det nordlige NSW angrebet af en Great White, den farligste af alle hajer der kan blive op til 6,5 meter. Men heldigvis så vi ikke noget til dem på vores tur!
Søndag aften gik det hjem ad mod byen, og vi sluttede af med Pizza og øl på en bar i Sydney, samme sted som vi startede. Det blev dog ikke til den helt store fest, da alle var fuldstændig smadrede i kroppen. På trods af mistet bevægelighed havde det været en vildt fed weekend, og det er helt sikkert ikke sidste gang Claus surfer.

4 kløveret4 kløveret
4 kløveret

Så er gutterne klar til at tage af sted, og får en pre-surfing pilsner på Scubar i Sydney
Chillin'Chillin'
Chillin'

Gutterne hygger sig i vores lille hytte med hængekøje på verandaen
The Rules...The Rules...
The Rules...

På det lille white-board er reglerne skrevet ned...
AfslapningAfslapning
Afslapning

Hængekøjen blev flittigt brugt. Her er det my man Ross der hænger ud
Træning i parkenTræning i parken
Træning i parken

Aftenen før den første tur på havet øvede vi os på bænken i parken
KlarKlar
Klar

Søren og Ross er klar til de første bølger
Opvarmning Opvarmning
Opvarmning

Inden hver surf lektion stod den på en gang opvarmning
Surf på strandenSurf på stranden
Surf på stranden

Inden de lod os prøve kræfter med bølgerne og et rigtig board, skulle vi først surfe på et bræt vi havde tegnet i sandet
Ryg kunstRyg kunst
Ryg kunst

Min ven William fra Stockholm vakte begejstring for hans ryg kunst.
7 Mile Beach7 Mile Beach
7 Mile Beach

En perfekt strand for begynder surfing
Op at ståOp at stå
Op at stå

På vej op at stå, mens Ross kigger på
Ridin' the waveRidin' the wave
Ridin' the wave

En af de første gange jeg var oppe at stå
Wicked!Wicked!
Wicked!

Selvom det ikke var den største bølge er det fedt at ride hele vejen ind
Bare osBare os
Bare os

Det er ikke 2 professionelle surfer, det er bare Ross og jeg
BelønningBelønning
Belønning

En kold øl og en fantastisk udsigt var belønningen efter første dag på bølgerne
Min bror og jegMin bror og jeg
Min bror og jeg

Alle tror at Ross og jeg er brødre
AftensmadAftensmad
Aftensmad

Alle spiste helt vildt efter at have kæmpet med de store bølger, og den stod på Australsk BBQ

Tot: 0.087s; Tpl: 0.014s; cc: 10; qc: 33; dbt: 0.0421s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb