Montreal en Ottawa

North America
August 26th 2009
Published: August 26th 2009

Na 2 stille dagen dan eindelijk weer een berichtje van ons! We zijn maandagmiddag in Montreal aangekomen, nadat we eerst een een tussenstop hebben gemaakt in de prachtige 1000 Islands Region. Daar stond een uitkijktoren van 120 meter hoog, het uitzicht was adembenemend. De grens van de VS naar Canada ging ook zo'n 400x sneller dan van Canada naar de VS. Alleen een paspoortcontrole, verder niks.
Montreal is een ontzettend leuke stad, wel erg druk! Het hotel vinden kostte wat moeite maar het is nog relatief snel goed gekomen. We zaten midden in het Quartier Latin, de gezelligste wijk van de stad. Overal terrasjes en restaurantjes, een verademing vergeleken met Oswego. Dinsdag hebben we een sightseeing tour gedaan, met een dubbeldekker-bus. Zo hebben we meteen alle hoogtepunten van de stad gezien, en dat zijn er veel! Het is echt een prachtige en sfeervolle stad. Helaas moesten we dinsdagmiddag al weer weg, naar Ottawa.
Ook hier zitten we vlakbij het centrum, in een erg leuk Zwitsers hotelletje. We hebben net ontbeten en gaan nu beginnen aan ons 'dagprogramma', daarover later meer.

27th August 2009

Hallo buurtjes, Fijn om weer iets van jullie te lezen. Dat je zo makkelijk de USA uit kon komen, verbaast me niks hoor Wim: sommige mensen willen ze daar nl. zo vlug mogelijk kwijt! (denk aan Quantanamo Beach) en met jouw verleden van politie-achtervolging! Het weer hier is vandaag nogal somber: goed weer voor de buitenschilder! Job is aan de voorkant bezig, jullie uitzicht zal dus wel veranderd zijn bij thuiskomst. Of het ook beter is !?! Gaan jullie vanavond in het hotel rösti eten of kaasfonduen? Allebei heel lekker, ik kan het weten! Groetjes of op z'n Zwitsers: Grützi!! Mineke
28th August 2009

Hoi, Wim en Evita, Wat een geweldige reis hebben jullie. We zijn echt erg benieuwd naar de foto's. Gelukkig dat Evita die kan maken, anders kwam er niks van terecht. Nog veel plezier daar, maar dat zal wel lukken. Gr. Kees en Marjan

Tot: 0.196s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 43; dbt: 0.101s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb