We're in the USA!

North America » United States » New York » Rochester
August 24th 2009
Published: August 24th 2009

Het is ons gelukt, we zijn de grens van de VS overgekomen! Na het afnemen van vingerafdrukken, foto's, gescande en doorzochte auto en ingenomen paspoorten (die hebben we natuurlijk wel gewoon teruggekregen!) hebben ze ons dan toch maar binnengelaten. Nederlanders in een Ford Mustang, dat is ook wel erg verdacht, zo vond ook de Customs Officer. Dat zijn geen gezellige types, ze nemen zichzelf erg serieus, ook al stelt wat ze doen eigenlijk niet eens zoveel voor. Al met al heeft het bijna 2 uur gekost. Eenmaal in Amerika zijn we langs Lake Ontario gereden, een erg mooie route. Het meer is enorm groot, eigenlijk lijkt het wel een zee. Onderweg zijn we door een aantal erg leuke dorpjes gekomen, maar helaas is Oswego (waar ons hotel staat) niet zo gezellig. Het is nogal een verpauperde stad, er is veel leegstand en achterstallig onderhoud. Er lopen ook nogal wat ' trailer trash' types rond. De mensen zijn in Amerika en zeker ook in Canada wel erg aardig en behulpzaam, als je zomaar even op een wegenkaart kijkt, staat er al iemand bij je om te vragen of je hulp nodig hebt. Wel jammer dat Oswego niet zo leuk maar we blijven er (gelukkig) niet lang, maar 1 nacht. Een restaurant vinden dat open was viel ook nog niet mee, maar dat is nog wel gelukt. Maar de stad heeft niet veel sfeer, er is geen echt centrum, alles is erg uitgestrekt. Morgenochtend gaan we alweer weg, dan gaan we naar Montreal!

24th August 2009

Stoere bak zo'n Mustang
Heeeee Tja,Wim heeft natuurlijk een wat criminele kop,vandaar de vingerafdrukken enz,enz. Je moet er echt mee afzien he Evita?? Foto's waarschijnlijk nog niet gelukt? Sorry voor 2 bijna dezelfde berichten.Ik dacht dat het niet verzonden was,maar ik weet inmiddels dat dat even duurt. Oma heeft de berichten ook gelezen en ze snapt niet hoe dit allemaal mogelijk is.... Jongens,geniet ze!! X Corry en Jack
25th August 2009

Ha wereldreizigers, Vanmorgen jullie kaart uit IJsland gekregen en ik natuurlijk direct achter mijn laptop. Leuk die verslagen! Wat een gedoe daar aan de grens, 't is nog erger dan de politie op je hielen in 's Gravenpolder vanwege een brandend lampje in je RAV-je. Moeten we trouwens Jos Mol al inseinen dat hij nu uitkijkt naar een Ford Mustang voor jullie?? Het weer hier is vandaag voor het eerst gezakt tot zo'n 21gr. Zondag was het een erg lekkere windstille avond en hebben we met de Goettsch-jes in onze tuin gebarbecued. Merken jullie daar in het noorden van Amerika ook iets van de (veel te) grote porties vlees/eten en zijn de mensen daar inderdaad zo dik? Nanda en Henk zijn gisteravond teruggekomen uit de Dordogne, ook een temperatuurschok nu: van 36 naar 21 graden! Wel lekker om uit te pakken. Ik zal alle Esdoorntjes jullie IJs(koude)landse en Canadese en Amerikaanse groetjes doen! Veel plezier nog! PS. Met jullie huis alles goed, het staat er nog en ook de RAV. Oma komt regelmatig voor de binnen-inspectie! Bye bye!! Mineke

Tot: 0.151s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.0579s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb