Rodeo!!

Canada's flag
North America » Canada » Ontario
August 29th 2009
Published: August 29th 2009

Het heeft een paar dagen geduurd sinds het vorige, nogal korte, verslag, sorry daarvoor. We hebben ondertussen weer vanalles meegemaakt dus dat wordt zeker goedgemaakt.
Ottawa was prachtig. Het is echt een ontzettend leuke stad met veel sfeer en veel mooie gebouwen. We hebben het changing of the guards gezien. Eigenlijk dezelfde ceremonie als in Engeland, erg leuk om te zien. Sowieso zijn de parlementsgebouwen prachtig. De 'light and sound show' die er 's avonds gegeven wordt is ook schitterend, het was zo mooi dat we er 2 keer naartoe zijn gegaan. Donderdagochtend zijn we weer vertrokken uit Ottawa, naar het Algonquin provincial park. Dat is een gigantisch natuurpark, het is minstens zo groot als heel Nederland, als het niet nog groter is. Er zitten daar ook elanden en beren, maar die laten zich niet zo makkelijk zien, helaas zijn we er geen tegengekomen. Het park was desondanks ontzettend mooi. We hebben overnacht in een gezellige bed & breakfast, net buiten het park. De volgende ochtend zijn we weer in de Mustang gestapt, op weg naar Norwich, bij Jenny en Anne. Ook weer ontzettend gezellig. In Norwich is dit weekend een rodeo, dus daar zijn we vandaag al geweest. Het bull riding is erg spectaculair om te zien, en natuurlijk vreselijk gevaarlijk voor de rijders. We gaan er straks weer terug naartoe voor het avondprogramma. Als dat lukt, want je moet minstens 19 zijn om na 21.00 uur de feesttent in te mogen! Misschien kan ik er tussendoor glippen, maar er is ook een kans dat de ID-controle roet in het eten gooit. Daar zijn ze erg streng mee, in Ottawa zijn we ook 3x weggestuurd bij een terras, omdat je onder de 19 niet in een bar mag komen. Ook als je gewoon cola of koffie wil drinken mag het niet, dus dat was balen. Hopelijk komt het vanavond wel goed, ik mag sowieso wel naar de barbeque en de bull riding finale, dus daar kijken we erg naar uit!

31st August 2009

Hey, wat een leuke avonturen en een prachtige natuur!! Ik waan mezelf effe terug in Canada en ben jaloers op jullie. Geniet er nog maar lekker van!! Liefs Jeannette
2nd September 2009

Je hebt toch wel op een stier gezeten?
Tja,zo vaak komt dat niet voor dat je op een rodeo bent.Daar had ik wel een blauwe kont voor over.... Ja,het zit er al weer bijna op luitjes. Als het maar de moeite waard is geweest,daat gaat het om!! Wim,jij mocht toch ook wel mailen van Evita?Of heb jij minder goed opgelet bij al die gebouwen. Nu op naar de Niagara watervallen.Dat is misschien nog wel het mooiste,wie weet. Ik had ook nog vergeten te zeggen dat Theo van C vd Pol gestorven was vorige week.Dan weet je dat ook weer. En je hebt de groeten van je moeder.We zijn afgelopen zondag naar Wim Bek geweest met haar.Was heel gezellig. Nou Wim en Evita.als ik jullie niet meer spreek een hel goeie reis terug en tot in Holland!!!! xxGroetjes van Jack en Corry

Tot: 0.174s; Tpl: 0.011s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0702s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb