The end....

Canada's flag
North America » Canada » Ontario
September 4th 2009
Published: September 4th 2009

Het is alweer een tijdje geleden sinds we hier wat geschreven hebben, maar zowel in Toronto als bij de Falls was er geen computer. Maar we gaan even verder waar we gebleven waren. De rodeo was echt onzettend leuk, de finale was spectaculair en het eten was erg lekker. Helaas was er wel ID controle bij de feest-tent, en de security mensen waren onverbiddelijk: als je geen 19 bent kom je er gewoon niet in. Erg jammer, maar het was toch een ontzettend mooie dag.
Zondag zijn we met zn vieren naar het stadje Stratford gegaan. Dat is echt een sfeervol en gezellig plekje, met veel oude huizen en leuke winkeltjes.
Maandagochtend zijn we naar Toronto gereden! Een enorm grote en drukke stad, maar het was niet zo moeilijk om de weg te vinden, en het hotel was prima. Ondanks dat het zo groot is, heeft toronto wel sfeer. Er zijn verschillende leuke wijken, en met een gele dubbeldekker-bus hebben we de hele stad verkend, van de haven tot Chinatown. Dat was wel erg apart, vol Chinezen natuurlijk, en allemaal kleine volgestouwde winkeltjes. Daar zijn we toch maar geen inkopen gaan doen, we hadden niet zo'n trek in rauwe inktvis en andere interessante producten. Om te winkelen moet je in Toronto eigenlijk in het Eaton Centre zijn, dat is een gigantisch winkelcentrum met veel leuke winkels, we hebben dan ook aardig wat gekocht. Zo hebben we dus dinsdagochtend doorgebracht, 's middags zijn we naar Niagara Falls gereden. En het is echt zo, we saved the best for last! Wat een natuurgeweld, wat een spektakel! Echt adembenemend, er zijn eigenlijk geen woorden voor. 's Avonds worden de falls prachtig verlicht, en het stadje zelf is ook erg leuk, het is wel één grote kermis. Woensdag hebben we helemaal aan de falls besteed, we hebben ze vanuit alle kanten gezien. Vanuit een bootje, the Maid of the Mist, was wel het spectaculairst. Je wordt erg nat vanwege al het opstuivende water, maar wat een uitzicht! Je kan er echt heel dichtbij komen. En ook als je gewoon op straat loopt langs de falls word je al nat door alle nevel, het water komt met een gigantische kracht naar beneden gestort. de Journey behind the Falls was ook echt geweldig. Je ziet het water recht voor je naar beneden komen, echt uniek. We komen eigenlijk woorden tekort om de Niagara Falls te beschrijven, het is echt adembenemend.
Helaas is het hier nu alweer donderdag avond, en moeten we morgen dus weer terug naar Nederland! Veel te vroeg, we zouden hier maar wat graag nog willen blijven!! De koffers worden echt met tegenzin gepakt, want er is hier nog zoveel te zien, en ik zou zo graag nog veel meer willen schrijven, maar dit is dan toch echt het einde. De laatste regeltjes hier op het weblog, de laatste momenten in dit geweldige land, het naderende afscheid van Jenny en Anne, het doet echt een beetje pijn. Wij hebben in ieder geval 3 FANTASTISCHE weken gehad, en hopen dat jullie er op deze manier ook een beetje van hebben genoten!!! En natuurlijk ook van harte bedankt voor het volgen & voor alle leuke reacties!

PS, vooral aan Corry, om de vraag te beantwoorden: Alle stukjes zijn inderdaag geschreven door Evita. Wim zou het best mogen hoor, en heeft meestal wel meegekeken en aanwijzingen gegeven, maar zou zelf niet weten hoe het allemaal werkt, dus vandaar!

5th September 2009

welkom thuis
Wim en Evita, wij hebben met veel plezier jullie reis gevolgd. Werkelijk een mooie reis. Bedankt dat wij jullie reis op deze manier mee mochten beleven. Hopelijk hebben jullie een goede terugreis gehad. Nu zijn wij nog benieuwd naar de foto's! Tot gauw. Sandra (en natuurlijk ook de groeten van Gil).
6th September 2009

goede terugreis en we komen graag langs om de foto's te bekijken. en ook nog bedankt voor jullie kaart. Wim, wat de wijnfeesten betreft we zullen aan je denken onder het genot van een goed glas wijn, een overheerlijke schnitsel en een gezellig muziekje. groet Kees en Marjan

Tot: 0.136s; Tpl: 0.009s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0402s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb