Pacific Coast Highway-LA-Vegas

North America » United States
April 25th 2014
Published: April 25th 2014

Magiske, fantastiske, latterlig flotte Pacific Coast Highway! Søndag morgen henta vi bil og vendte snuta sørover fra San Francisco mot Los Angeles, og sjelden har jeg kjørt et strekke mer fantastisk enn dette! Veien snor seg langs hele kysten, og byr på landskap og utsikt som tar pusten fra deg. Turen skulle i utgangspunktet ha tatt rundt 10 timer, men med alle stoppene som måtte gjøres for å få sett nærmere på utsikten og tatt det ene bildet bedre enn det andre kom vi oss ikke hele veien til LA som vi hadde planlagt, men fikk til gjengjeld med oss en utrolig solnedgang.

Når vi da endelig kom til LA cruisa vi inn langs kysten og rett inn på Malibu beach, før vi kom til Santa Monica hvor vi fikk et hotell rett ved stranda og piren. Veldig festlig å gå ned på stranda og se at alt er akkurat som vi kjenner det fra utallige tvprogram. Livvaktene mangla, men bortsett fra det var det så du kunne se Hasselhoff komme løpende på stranda fra et av redningstårnene. Vi prioriterte ikke å bruke så mye tid i LA, men fikk likevel med oss det mest obligatoriske med en tur til Hollywood og Hollywood walk of fame, vi spotta et par halvkjendiser for vi gikk rett inn i innspillga av Americas got talent, og vi var selvfølgelig oppe i åsen for å få tatt det obligatoriske bildet av Hollywoodskiltet, topp stemning!

Turen videre fra LA og mot Las Vegas skulle vise seg å være minst like fascinerende som PCH, men på en helt annen måte. Det månelandskapet ørkenen har å by på er det umulig å bli lei av, og jeg kjenner jeg gleder meg veldig til å se mer av det når vi kjører videre. Nå har vi vært i Las Vegas siden tirsdag, og denne byen er akkurat like tullete og vanvittig som alle filmer gir inntrykk av, men det er søren så gøy å være her også! Hvor kan du ellers se de egyptiske pyramidene, henge rundt i New York og spise på en parisisk bistro under Eiffeltårnet på en og samme dag? Her raver folk rundt i gatene med gigantiske glass med slushdrinker og blir tatt bilde av sammen med Super Mario og Transformers og det er god stemning over hele stripa! Vi har selvfølgelig tatt turen innom casino på casino og spilt bort penger på slotmaskiner og blackjack, men det har vært så gøy og så verdt det!

I dag har vi hengt i sola ved bassenget på hotellet, og i morgen gjør vi oss klare til nye opplevelser når Grand Canyon og Monument Valley står for tur.

25th April 2014

FINT
Stilige bilder, morsomt at dere stoppet i Santa Monica og gikk ut på piren, gjorde det samme selv i 1992. Blitt rik på gambling i Las Vegas? God tur videre!

Tot: 0.077s; Tpl: 0.015s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.0479s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb