Grand Canyon og Monument Valley


Advertisement
United States' flag
North America » United States » Arizona
April 29th 2014
Published: April 29th 2014
Edit Blog Post

Da har vi kommet oss ned til Texas, etter noen intense kjøredager, men for noen opplevelser vi har hatt, og for en natur vi har sett! Jeg pakka med oss flere bøker for at vi skulle kunne lese høyt mens vi kjørte, men med denne naturen, som stadig endrer seg, og viser seg fram i et uendelig spekter av farger, er det umulig å ta blikket fra veien og omgivelsene rundt, det er helt fantastisk!

Første stopp på veien fra Las Vegas var Grand Canyon, noe jeg har ønsket å få oppleve i flere år. Og selv om jeg har sett utallige bilder herifra mistet jeg bokstavelig talt pusten i det vi plutselig så canyonen åpne seg opp foran oss. Det var et syn og en opplevelse som ikke kan beskrives! For dere som har opplevd Iguazu i Argentina/Brasil vil jeg si at det er like majestetisk og oppslukende, selv om sammenlikningen i grunn ikke yter noen av dem rettferdighet.

Videre på denne runden skulle vi oppleve Monument Valley. Vi våknet om morgenen til et elendig vær for utendørs sightseeing og fotografering; sterk vind, alt utendørsmøblement hadde blåst over ende i løpet av natta, skyene lå tungt og det regnet sidelengs. Men når vi først hadde kjørt denne lille omveien for å oppleve disse utrolige røde fjellene som popper opp av jorda på (for meg) uforklarlig vis, var det ikke mye annet å gjøre enn å kjøre for å se. Og du, sånn flaks vi hadde! I det vi kommer fram til parken og har betalt for å kjøre rundt, bryter skylaget, og sola titter fram, noe som så klart bidro til å gi oss en utrolig opplevelse! Se på bildene; disse fjellene er tullete!

Det dårlige været var ikke over selv om det letta for oss en liten time. På veien videre fra Utah og Arizona og ned mot New Mexico, kjørte vi over fjellet og møtte vær som på ingen måte skulle minne deg om sein april. Her var det plutselig ned i 0⁰ og det snødde og blåste, og var ikke spesielt hyggelig! Men nå har vi heldigvis det bak oss, er på plass i Texas, og nå er det sommer herifra til evigheten!



(Og jeg må bare beklage de sorte flekkene på bildene mine. Rusk på speilet i kameraet som jeg dessverre oppdaga for seint, og har ikke mulighet til å redigere bort på denne pc’en)


Additional photos below
Photos: 50, Displayed: 23


Advertisement






29th April 2014

Fine fjell
Fine bilder av fine fjell, ja. Skjønner begeistringen. God tur videre!

Tot: 0.238s; Tpl: 0.022s; cc: 8; qc: 52; dbt: 0.0601s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb