Blogs from Arizona, United States, North America

You have to see the Grand Canyon to believe it - pictures of it may be impressive, but nothing is as awe-inspiring as seeing the real thing. Lonely Planet has this to say about it: “No matter how much you read about the Grand Canyon or how many photographs you have seen, nothing really prepares you for the sight of it.” “The sheer immensity of the Grand Canyon is what grabs you at first - a two-billion-year-old rip across the landscape that reveals the earth’s geological secrets with commanding authority. But it’s Mother Nature’s artistic touches, from sun-dappled ridges and crimson buttes to lush oases and a ribbon-like river, that hold your attention and demand your return... simply grab a seat along the Rim Trail and watch the earth change colors before you.” “Arguably the USA’s ... read more
Grand Canyon - South Rim

From Las Vegas, we drove south to Saguaro National Park, outside Tucson. “This is where the icon of arid America holds court. The country’s largest cacti, the saguaro (pronounced sa-WAH-ro), grow slowly, achieving arms and full stature at around 125 years. Some extend to 50 feet tall” (Moon, USA National Parks - The Complete Guide to all 59 Parks, Becky Lomax, 2018, p. 290). The saguaros take about 15 years to grow only a foot in height, 50 years to grow 7 feet, and “almost a century before they begin to take on their many-armed appearance” (Lonely Planet, USA, 2018, p. 869). Some of the arms grow at strange angles, and many had blooming flowers growing at the tips of the arms. The flowers eventually turn into red fruit that Native Americans use for food (if ... read more
Saguaro National Park
Saguaro National Park (prickly pear cactus)

North America » United States » Arizona » Grand Canyon June 12th 2019

In Arizona gibt es ja wie in den restlichen USA viel Werbung für höhere und teure Bildung. Da freue ich mich immer wieder, dass ich einen kostenlosen Universitätsabschluss in Deutschland habe. Gestern habe ich nach dem Frühstück den Grand Canyon besichtigt. Dabei war ich zuerst am Besucherzentrum und bin dort zu einem Aussichtspunkt. Da es noch relativ früh war, war auf der gesamten Fahrt am Canyon entlang nicht so viel los. Ich habe an einer ganzen Reihe von Stellen angehalten und Fotos gemacht. Am Desert View Point hat die Straße eine Biegung vom Canyon weg gemacht und ich bin wieder Richtung Lodge umgekehrt. Später habe ich dann noch im Restaurant eine Southwest Bowl gegessen. In Phoenix hatte ich ja schon eine Burrito Bowl. Vielleicht ist das ein Nationalgericht in Arizona. Am gesamten gestrigen Tag hatte ich ... read more
Der Grand Canyon.
Am Desert View Point.

North America » United States » Arizona » Grand Canyon June 11th 2019

Gestern Vormittag habe ich nach dem Frühstück Phoenix verlassen und bin nach Norden gefahren. Dabei war es zunächst noch wüstenartig und bergig, bevor vor Flagstaff wieder Wälder auftauchten. In der Stadt habe ich geparkt, bin etwas herum gelaufen und habe einen Eiskaffee getrunken. Hier führt auch die Route 66 hindurch. Danach bin ich auf kleineren Straßen zu meinem Ziel, dem Grand Canyon Village gefahren. Dort habe ich in meinem Lodge (kein Hotel) eingecheckt und einen Elch-Burger gegessen. Man hat mir auch schon gesagt, dass das Internet hier schlecht ist, und deswegen habe ich auch weder die Tageschau noch die letzte Folge der Sky-Serie "Chernobyl" sehen, noch meinen tägliche Travelblog hochladen können. In meinem Zimmer gibt es auch keine Klimaanlage, sondern nur einen Ventilator an der Decke. Aber zum Glück hat es tagsüber nicht mehr als 30 ... read more
In Flagstaff.
Bei Flagstaff hat sich die Vegetation geändert.

North America » United States » Arizona » Phoenix June 10th 2019

Zunächst einmal will ich Lu und Matthias, die ich von meiner Dubai-Reise her kenne, grüßen, falls sie dies wieder lesen. Gestern haben sie ja meinen Post kommentiert. Der Tag begann heute wieder einmal mit einem guten Frühstück. Ich wechsle ja zwischen Pan Cakes, Waffles und Eggs & Bacon durch. Nur im ersten Hotel in L.A. gab es ein rudimentäres und auch im Preis inbegriffenes Buffet. In den anderen Hotel gab es Restaurants bei denen man à la carte bestellen konnte. Nach dem Frühstück bin ich zur Straßenbahn neben dem Hotel und zum empfohlenen Heard Museum gefahren. Dieses beschäftigt sich mit den indianischen Ureinwohnern Nordamerikas und vor allem aus der Region hier. Eine weitere Attraktion wäre der Desert Botanical Garden gewesen, aber der ist mehrere Kilometer entfernt und die Tram hält auch nicht direkt dort, daher habe ... read more
Im Heard Museum in Phoenix.

North America » United States » Arizona » Phoenix June 9th 2019

Heute bin ich die über 400 Kilometer durch die Wüste von Palm Springs nach Phoenix gefahren. Gleich nach dem Frühstück ging es los. Die Fahrt verlief eigentlich ereignislos. In Kalifornien sind 70 Meilen pro Stunde erlaubt. In Arizona 75. Die Grenze bildet bei Blythe auf etwa der Hälfte der Strecke der Colorado. Kurz danach habe ich in Quartzsite kurz Pause gemacht. Aber Strecken dieser Größenordnung bin ich ja durch meine Projekte oft gewohnt. In Phoenix war ich schon einmal 1997 und habe dort in der Jugendherberge übernachtet. Ich glaube, damals war ich auch im Pueblo Grande Museum, bevor ich in die entgegen gesetzten Richtung wieder weiter bin. Ich habe heute nicht mehr viel gemacht. Ich war im Starbucks und im Restaurant in der Hotel-Lobby. Dann habe ich mal wieder Wäsche abgegeben. Und jetzt mache ich die ... read more
All American Breakfast.
Mein Auto auf dieser Reise.
Zwischenstopp.

North America » United States » Arizona » Tucson June 6th 2019

In June 1985 I purchased a new 4X4 truck for my new traveling job, and my first assignment was for the summer in Tucson, Arizona. Since my small truck was set up for camping, I chose to stay in the very nice cool Catalina Mts. rather than the slums of Tucson. I had a one hour drive from Bear Canyon to work and back, five days a week. At work in the morning my host company gave out unlimited drinking water and ice to all employees and sub-contractors including me. Back then the Catalina Hwy was a narrow winding poorly paved road with no guard rails. Starting up the Catalina Mts by the Coronado National Forest sign, clearly visible was a number of wrecked cars and trucks that fell hundreds of feet down the cliffs. (Later ... read more
Catalina Mts

North America » United States » Arizona » Tucson May 31st 2019

In May, 1985 I purchased my first new vehicle, a small 4X4 pickup truck. I did that for my new job and my first assignment was in Tucson, Arizona. I was so poor then I had the choice of getting a cheap hotel in the Tucson slums without air conditioning (at 100 degrees F), or camping in the cool air of the tall Catalina Mountains on the North side of Tucson. My new truck was set up for camping so I chose that option. (Camping not permitted by my new employer...to bad, so sad.) One of my first excursions was in Saguaro National Park (East) a few miles East of Tucson. (There is a detached section of Saguaro National Park, West of Tucson that I never visited.) Getting close (about ten miles East of Tucson, Arizona) ... read more
Saguaro Nat. Monument

It has been decades since we have tent camped but we decided to give it a try. We bought a new tent, large sleeps six and is so tall KD could stand up in it. We bought large cots, Mark’s is larger than a twin bed, that is why we need the large tent. We bought three inch pads that inflate by themselves and new sleeping bags. We check our camping list multiple times and pack the car. We are not fans of long drives so we plan our trip with stop every six hours. Our first stop is in Barstow, no camping yet we check into a hotel. We have decided to stay in hotels if we are stopping for one night or if it rains. Our car is a Honda Clarity which uses gas ... read more
Beautiful views
Views along the rim trail

Tot: 1.623s; Tpl: 0.043s; cc: 12; qc: 66; dbt: 0.0441s; 1; m:saturn w:www (104.131.125.221); sld: 1; ; mem: 1.5mb