Dag 23, 24, 25 en 26: Northern California

North America » United States
October 11th 2010
Published: October 11th 2010

Langs de kant keiveel liftende hippies gezien, we wisten meteen dat we in California waren.

Op weg naar San Francisco kwamen we langs Crater Lake, een oude vulkaan die volledig ingestort is en erna gevuld met ijswater en regen. Dit resulteert in één van de diepste meren ter wereld met een heel heldere blauwe kleur, omringd door oude vulkaanwanden.

Ook op onze route, Redwood National Park, bekend om de hoogste bomen ter wereld. We voelden ons als kleine mensen in een reuzenbos.

In San Francisco héél veel rondgewandeld tot blaren toe (Sletsen zijn geen wandelschoenen). Eerst naar Fisherman's Wharf waar we in het zonnetje aan het water wat gezeten hebben, met uitzicht op Alcatraz. Dan naar beneden door China Town naar The Financial District. De Volgende dag naar Downtown en de alternatievere buurten zoals The Mission en Castro, de homobuurt bekend van Harvey Milk. De oude hippie idealen zie je hier toch nog soms terug, zoals een kerel die naakt aan het lunchen was op een terras.

Tot: 0.117s; Tpl: 0.01s; cc: 5; qc: 45; dbt: 0.0403s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb