Surprised by Seattle

North America » United States » Washington » Seattle » Bell Town
April 30th 2014
Published: May 1st 2014

Het is ongewoon warm in Seattle, iedere local die we spreken maakt ons duidelijk dat we heel veel mazzel hebben en dat het normaal helemaal niet zo lekker is hier. Dan knikken we dankbaar en nemen aan dat dan ook zo is.

De vlucht van Londen naar Seattle was geen pretje, we zaten echt middenin met weinig beenruimte, de service van BA is natuurlijk prima maar van koffie hebben ze geen verstand en van Engelse thee moet je ook maar houden. Opvallend was de line-up bij immigration: 3/4 single late twintigers tot vroege veertigers, rugzak of cabine-koffertje en aan de betreffende officer uitleggen wat voor werk ze voor Microsoft enzo komen doen. Gelukkig waren we niet de enige vakantie-vierende pensionado's, zo bijzonder zijn we dus niet.

Kings Inn hotel is precies wat je van een low-budget hotel kan verwachten: de inrichting is aan vervanging toe net als de badkamer, achterstallig onderhoud, maar keurig netjes en iedere ochtend schoon bad- en beddegoed. De ligging is ideaal: 5 blokken van de waterkant, 5 blokken van City Center met de usual suspects als Nordstrom, Macy's, H&M en Barnes & Noble waar ik The Milepost 2014 kon scoren, onmisbaar voor die halve garen die over de weg naar Alaska willen. Ik heb er al gniffelend in gebladerd, wat dacht je van: 'CAUTION Watch for bears. The hills around the lake are prime bear habitat'. Morgen, donderdag, halen we de camper op, vanaf vrijdag hebben we The Milepost permanent op schoot.

Vandaag en gisteren hebben we veel gelopen, naar de Waterfront met z'n pieren, shops, restaurants, het aquarium, een Ferris-wheel, maar ook veel verkeer. Highway 99 loopt op 2 hoogte-nivau's tussen stad en Waterfront, behoorlijk lawaaiig dus. Aan de rand van de stad, boven de 99 dus, waren we op Pike Place Market met veel vis, groenten, fruit, t-shirts, echte Seattle-cadeautjes, restaurants en take-aways. Daar hebben we overigens niet gegeten, aan de waterkant hebben we onszelf dinsdagmiddag getracteerd op wat oesters en een salade, 's avonds dachten we bij een chinees te gaan eten maar we kwamen terecht in een tent met levende muziek: een 14-mans big-band met 60er- en 70er-jaren repertoire in knallende arrangementen. Geweldig! en ook nog eens een prima lambburger.

Vandaag hielden we rekening met de hitte (27+) en deden een boottochtje van een zoetwater meer (Lake Union) naast de Needle door een kanaal naar de Puget Sound, de diepe fjord waar Seattle aan ligt. Op de terugweg hebben we even SAM aangedaan, de Seattle Art Museum, om een Miro-tentoonstelling te zien. Van de eigen collectie hebben we wel wat gezien maar die was zo breed dat je je best moest doen om inzicht te krijgen. Topstukken: twee werken van Frank Stella.

Uiteindelijk hebben we toch weer heel wat afgewandeld en vanavond waren we zo moe dat we een salade bij Ralph's hebben gehaald en op bed opgegeten.

Nu weer pakken en tijdig naar bed want morgen begint het!

Tot: 0.088s; Tpl: 0.009s; cc: 13; qc: 51; dbt: 0.0383s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb