plan A / plan B

Published: May 3rd 2014

Everett-Mount Vernon-Cache Creek

Donderdag 1 mei met de bus naar Everett en dat voor 5 dollar pp, mooi bijna 100 dollar uitgespaard. Redelijk snel alles geregeld en vertrokken naar Mount Vernon waar we inderdaad met het boodschappenkarretje van Walmart naar de camper konden wandelen. Bedje opgemaakt, alles klaar voor de reis, nog even weer en verkeer gecheckt: OEI ! snow alert voor Banff- en Jasper National Park, die indrukwekkende route langs de gletchers van de Icefields Parkway. De volgende ochtend weer gekeken maar geen verbetering, verwachte sneeuwval in de volgende nacht 15 tot 25 cm. Daar willen we niet doorheen, zeker niet met al die reusachtige trucks.

Dus maar een eerder bedachte route genomen: langs de Fraser- en Thompson- rivieren. Prachtige weg, geweldige vergezichten en schitterend warm weer waarvan je weet dat het snel gaat veranderen maar waarvoor nog geen aanwijzingen zijn of het is de broeierige warme wind. We zijn terecht gekomen in Cache Creek, wasje gedraaid, pilsje gedronken, gebakken eitje gegeten, hoezo avontuurlijk?

Morgen rijden we richting Prince George, met in ieder geval een stop in 100 Mile Post om Canadese dollars te trekken.

Ik probeer zo om een kaartje aan deze blogpost toe te voegen en nu regent het.

Tot: 0.071s; Tpl: 0.009s; cc: 14; qc: 54; dbt: 0.0465s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb