from Seattle to Anchorage

North America » United States » Washington » Seattle » Bell Town
April 25th 2014
Published: April 25th 2014

from Seattle to Anchorage

intended itiniary with ferry-crossings from Skagway to Haines and from Valdez to Whittier

Op 28 april komen we aan in Seattle, we slapen een paar nachten in King's Inn (downtown), verkennen de stad, doen alvast wat boodschappen en maken ons verder klaar voor de reis. Op 1 mei nemen we de bus of de trein naar Everett waar Cruise America z'n depot heeft. s'Middags rijden we naar een RV-camp in Mount Vernon, handig gelegen tegenover een Wallmart, waar we van alles zullen inslaan. De rest van de avond verkennen we de camper, bekijken de route en het weer van de volgende dag en richten ons huisje voor de komende weken in.

Op 2 mei begint het dus echt, we willen die dag een flink eind rijden omdat die 20 dagen die we voor de reis hebben uitgetrokken misschien wat krap zijn. Als iets misschien minder interessant is dan moet je daar maar tempo maken. Op de kaart kan je zien dat we eerst een stuk naar het oosten rijden. We denken die eerste dag tot Kamloops of Salmon Arms te komen om de volgende dag richting Icefields Parkway te gaan. Volgens bloggers, vrienden en bekenden een route en landschap dat je niet mag missen, onderdeel van de parken Yoho, Banff en Jasper. Voor het stuk tot Jasper hebben we twee overnachtingen gepland.

We zullen proberen om op 30 april verslag te doen vanuit Seattle en een paar dagen later uit de omgeving van Jasper.

Tot: 0.121s; Tpl: 0.009s; cc: 5; qc: 46; dbt: 0.1001s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb