Bryce Canyon, Utah.

North America » United States » Utah » Bryce Canyon
August 12th 2011
Published: August 18th 2011

Vi har i sandhed haft en dag med kontraster. Fra store stilrene bygninger i Salt Lake City til betagende hoodooer i Bryce Canyon. Vi sov på et dejligt hotel midt i Salt Lake City, hvor børnene nød at se lidt Disney Channel , og vi alle fik os kølet af i swimmingpoolen. Efter morgen maden gik vi op til Salt Lake Citys store attraktion Temple Square, der er mormonernes hovedkvarter. Halvdelen af Utahs befolkning er mormoner, der tror på Jesus efter sin død besøgte Amerika. Et curiosum var, at vi i Build-a-Bear butikken fandt et sæt missionær tøj (jakkesæt) med Mormons bog! Mormonerne byder alle velkomne til at se (næsten) alle deres bygninger. På tempelpladsen vrimlede det med mormoner i jakkesæt og lange kjoler. Det var ikke svært at se vi ikke hørte til. Hjælpsomme missionærer mødte os og fik bl.a. vist os rundt i deres Convention Center med siddepladser til 21000 og deres gamle tabernakkel med buet tag fra 1870 fortalt os lidt om deres religion. Templet var kun for mormoner ”in good standing” – hvad det så end skal betyde…..
Videre drog vi sydpå til Bryce Canyon, hvor vi ankom sidst på eftermiddagen. Vejret var perfekt, udsigten fantastisk og stierne stejle og fristende. Vi havde en skøn aftentur hele vejen ned i dalen hvor vi gik mellem de mærkværdige, smukke hoodooer som de pudsige opretstående røde klipper kaldes. Lidt forpustede var vi, da vi skulle op igen, solen var næsten nede og fuldmånen på vej op. Smukkere bliver det ikke!
Bryce Canyon var virkeligt en fantastisk oplevelse – især vores udfordrende vandretur ned i dalen og de for området specielle naturskabte stensatser og kløfterne i kløfterne. Vi har de seneste dage også været i biffen (nationalparkernes) og set film omhandlende skabelsen af disse vidunderlige naturfænomener. Det er vildt hvad årevis med temperatursvingninger, is, vand, har skabt af erosion, og hvad jordskælv og vulkaner har efterladt – imponerende!!!

Der er langt ned!Der er langt ned!
Der er langt ned!

Wow - Bryce Canyon er et særsyn - og helt anderledes end andre landskaber vi har møder.
Smuk familie!Smuk familie!
Smuk familie!

Synes jeg...
10-12 august 2011 Bryce og Grand Canyon 08710-12 august 2011 Bryce og Grand Canyon 087
10-12 august 2011 Bryce og Grand Canyon 087

10-12 august 2011 Bryce og Grand Canyon 087

2nd September 2011

Sådan!!!
Velkommen hjem. Hvor er det dejligt at have jer hjemme igen -- med SÅ mange fantastiske oplevelser i hovederne.I er en fantastisk famielie med et fantastisk netværk rundt på Jorden! Og I gør noget ved det.

Tot: 0.057s; Tpl: 0.014s; cc: 8; qc: 23; dbt: 0.0328s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb