HALLOWEEN! :D :D

November 1st 2009
Published: November 1st 2009

PA300965PA300965PA300965

Halloween på skolen :D .
Har nok haft den bedste og rimelig oplevelsesrige uge siden jeg kom her til USA :D ..
Mandag: Havde egentlig bare en helt almindelig dag i skolen.. Hyggelig som altid.. Skulle tage billeder til årbogen fra alle mine klasser,. Det var nu sådan set rimelig pinligt!! .. haha xD .. At rende rundt i klassen med et kamera og tage billeder af folk som jeg ikke kender ret godt, samtidig med at der er helt stille i klassen og folk kigger underligt på mig! Haha … Det var sådan set ret underholdende!! :D ..
Mr. Runionen skulle da også lige give os den mest sindsyge lektie for!! Vi skal kunne de 12 vigtigste polyatomiske formler udenad med charge og det hele!! .. + at det da ikke var nok bare at huske formlerne vi skal da også lige kunne navnene og stave det korrekt.. Vi skal så have en test i det fredag.. og hvis ikke det er 100% rigtigt, består vi ikke! .. han fortalte at det er meget normalt At folk tager testen 2-3 gange før de består!! .. ARGH!!! I spansk fortalte Mr. Walker da også lige at hey.. vi skal have en masse geografi børn!! .. I
PA310975PA310975PA310975

Pumpkin carving :D .. Maya, Cinzia og Marco
skal lære alle landende og hovedstaderne i mellemamerika og i sydamerika udenad!! .. og så skal vi da lige have en test i dem fredag!! .. ARGH!!! .. Hvorfor ? .. det er da mega underligt!! .. haha Han spille en sang for os, som er det redskab til at lære dem!! .. Det er faktisk en rap!! .. Helt vildt gammel og mega grineren!! .. har bare haft den på hjernen hele dagen!! .. men har da efterhånden lært den udenad! :D Allerede! Om aftenen tog jeg så til træning :D .. Niiiiiiiiiiiiiiiice!! .. Coach Bruce fortalte mig at han er meget imporneret over mit talent.. Og han siger der er masser af potentiale :D .. haha rimelig nice.. skal måske spille tunering d.21 november. Men det er ikke sikkert endnu :D..

Tirsdag: .. Igen rimelig normal dag i skolen.. Er ved at skive en stor opgave i engelsk.. et essay om en bog der hedder Ricochet River!! Rimelig meget tortur bog, men lektierne skal nu altså desværre laves.. Efter skole tog Giulliana og jeg i fitness centeret!! :D .. Niiiiiiiiiiiice!! .. brugte lige omkring halvanden time der.. gaal jeg var træt.. Skulle selv tage hjem med sporvognen
PA310977PA310977PA310977

Maya og hendes græskar
og bussen.. Selvfølgelig regnede det helt vildt.. Anyway kom på den rigtige sporvogn.. tænkte så at jeg lige ville stå af en gang før får så kunne jeg lige præcis nå bussen hjem.. hvad sker der så.. selvfølgelig hopper jeg ind i den forkerte bus!! .. da abussen så begynder at køre tilbage over broen hvor jeg kom fra, går jeg helt i panik!! .. Hvorfor sker det her altid for mig!! .. Står så af bussen ved det første busstoppested.. Jeg stod af midt i den del af byen hvor alle de hjemløse og stofmisbrugere hænger ud!! HVORFOR?? .. Jeg var seriøst rædselsslagen.. Løb over til stationen, hvor sporvognen allerede holdt. Selvfølgelig ville dørene ikke åbene og så kørte den bare!! .. WTF ? .. Hvorfor!! .. så jeg måtte vente på den næste.. hvilket selvfølgelig viste sig at være den som jeg kun kunne tage en station og så skifte til den rigtige.. Kiggede så i busplanen mens jeg kærte i sporvognen. Ikke flere busser!! Nooooooooooooooooooooooooo! .. Så jeg tog sporvognen til Hollywood station stod af og måtte så GÅ hjem i tis øs regnvejr!! .. 20min psyko hurtig gang med det der er verdens tungeste taske! ØV!!
PB010983PB010983PB010983

Mit yndige Mr. Bones græskar!! hah
.. Rimelig nederen oplevelse, men kunne bare ikke lade være med at grine da jeg fortalte den .. haha Tog af sted fra fitness centeret kl.5 og var hjemme kl.7.. det der kun skulle tage 40min tog 2 timer! Haha xD .. men nu ved jeg hvor jeg i hvert fald ikke skal tage bussen fra! Hah.

Onsdag: Igen faktisk bare en almindelig dag i skolen. Der skete egentlig ikke rigtig noget spændende.. om aftenen var jeg så til træning :D ..Yaaaay

Torsdag: Igen rimelig almindelig dag i skolen.. Efter skole først i fitness centeret med Pauline og gGiulliana :D .. Bagefter til Lloyd center og lige købe den sidste ting til mit kostume :D .. Kommer ind i butikken. Finder lige det jeg bruge, går op til kassen for at betale.. Rækker ham mit dankort, hvorefter han så siger.. ”jeg skal lige se noget id” (det spørger de altid om) Viser ham mit studie id, som alle andre butikker har sagt god for. Han siger så.. ”hey det er ikke godt nok, jeg skal se noget hvor der er oplysninger der matcher dit dankort” wtf ? .. Sådan noget har jeg da ikke! .. Så han ville
PB010984PB010984PB010984

Alle græskarene :D
altså ikke lade mig betale for den trøje med mit dankort.. Suser op til automaten og hæver penge så jeg kan købe den. Endelig ville han da så lade mig betale for den!! Manner!! .. Det er bare for underligt! .. Anyway.. skyndte mig så hjem, og lavede lektier.. ARGh!! .. brugte hele aftenen på at skrive de dumme essay og huske de der kemiske formler til kemi prøve og huske lande og hovedstader til spansk!! .. gaaab.. kom sent i seng!! .

Fredag: Igen en rimelig almindelig skoledag. Havde hørt at der skulle være et verdens supermarked her i Portland tæt på min skole, så det var jeg da nødt til at undersøge.. Og det FINDES!!.. WORLD SUPERMARKET! :D .. Gæt hvad de sælger.. RUGBRØD!!! … Yaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaay :D .. Det er simpelthen en drøm der gået i opfyldelse!! .. det er godt nok ret dyrt 6 skriver for 3$ .. men det smager som rugbrødet gør hjemme i Danmark.. Det var helt fantastisk at kunne spise rugbrød!! :D .. manner det er bare det bedste der er sket lige her i denne uge!! … Men gal hvor jeg bare savner at spise rugbrød hver dag!! .. Og de
PB010985PB010985PB010985

CUP-CAKES!! :D .. i stor stil :D
sælger salt lakrids!! :D :D .. HARIBO salt lakrids!! .. Dette r godt nok også rimelig dyrt.. men man kan købe det :D :D .. Niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiice .. Det er bare så coolt at der findes sådan et supermarked :D .. føler mig endnu mere hjemme :D
Anyway.. tog så hjem, kom lige ind af døren for så at gå ud igen.. Skulle til fodboldkamp med Mark og Laura.. Camas papermakers mod Union :D .. Så vi kørte til Washington! :D ..- anden gang jeg var i den stat :D :D .. det Var en mega god kamp, med vildt meget action :D .. Og de havde et marcherende percussionband! AWESOME!!!! :D .. vildt coolt.. Og de var bare vildt gode.. Havde i hvert fald en god aften :D ..

Lørdag: HALLOWEEN!! :D
Endelig er det Halloween :D .. jeg har set så meget frem til den her dag. Fordi det er en amerikansk tradition.. Dagen startede egentlig bare med at jeg kunne sove længe, helt til kl.10:30.. der tænkte jeg at jeg hellere måtte spise noget morgenmad og rydde lidt op. Da Cinzia og børnene så kom hjem fra svømning, startede vi med at lave græskar mænd :D ..
PB010988PB010988PB010988

Mig, Joe og Marco
Her i USA kan man købe skabeloner til at tegne efter på sit græskar så man kan lave alle mulige overdrevet coole ansigter. Så jeg valgte skelethovedet Mr. Bones!! Haha . Tror vi lavede 6 græskar hoveder. Det var i hvert fald sjovt. Bagefter bagte vi chokolade cupcakes med cream cheese fyld :D .. Mums!! .. + vi også lige bagte vanilie cupcakes. Jeg lavede også min chokolade/digestive kiksekagebund, til den kage som jeg skulle have med til Sara’s Halloween party. Det var bare vildt hyggeligt. Det mindede egentlig lidt om jul, på en eller anden måde, med alt bageriget :D .. Hele eftermiddagen gik sådan set med at bage. Omkring kl.18 skiftede vi så til vores kostumer, for nu var det trick or treating time!! :D .. hah Maya var klædt ud som Hannah Montana, Marco som ham fra Star Trek og jeg som en humlebi. Marco’s ven Joe var også sammen med os. Han var klædt ud som en alien! Haha. Vi var på trick or treating rundt i nabolaget. Der var huse der var super flot udsmykket med gravsten, edderkoppespind, lig, zombier og nogle huse havde endda uhyggelig musik. Trick or treat går hovedsageligt ud på. At
PB010989PB010989PB010989

Mig, Joe, Marco og Maya på vej ud af døren til trick or treating :D :D
børn klæder sig ud og går fra dør til dør og siger trick or treat og får så en masse slik!! .. tror vidst at Maya og Marco fik 5-6 lb slik tilsammen. Jeg var kun sammen med dem i en time, for jeg skulle hjem og lave kagen færdig og selv blive færdig før Sara’s fest/hygge.. Mark kørte mig til Sara’s hus, som ligger helt i udkanten af Portland, vi kørte gennem skov og alt muligt!! .. Det var vildt underligt.. haha Men gal er kæmpe enormt hus hun bor i! .. det er helt sindsygt!! .. Det var lidt ligesom at være på et hotel!! .. der var simpelthen bare så mange rum, kæmpe store rum. Haha xD .. Vi var ikke så mange til hendes fest, fordi de fleste fra skolen tog til den store Halloween fest på PSU (Portland state university). Det avr en Halloween fest arrangeret for alle high school elever i Portland. Sara og hendes mor havde lavet jello eggs og en kæmpe Jello hjerne med orme på vej ud af den og med skumle insekter! .. haha xD .. Vi spiste så mange jello eggs!_ .. Eller de andre gjorde, den der budinge/gelé agtige konsistent kan jeg simpelthen ikke klemme ned uden at det kommer op med det sammen. Anyway.. Vi spiste alt for meget slik og kager.. haha xD .. Vi var nærmest alle høje på alt det sukker. Men gal hvor havde vi det bare sjovt. Og jeg fik da mødt et par nye mennesker fra skolen. Det var bare den bedste Halloween nogensinde!! .. Vi skal så meget have Halloween indført i Danmark!! .. Er der ikke nogen der kan give Lars Løkke besked om vores nye tradition!! Haha . Ej, bare hele konceptet, er genialt. Selvom at jeg er 16, var trick or treating altså bare vildt sjovt. Der var så mange voksne udklædt.. Og de prøver alle sammen på at skræmme alle børn! .. Men det er helt sindsygt så meget slik de børn får!! .. det er langt mere end hvad vi får til påske eller for den sags skyld til fastalavn!! .. Det her kan slet ikke sammenlignes. Det er bare helt unikt :D .. Skal så meget sørge får at der bliver Halloween fest derhjemme næste år!! .. GREATEST PARTY AND DAY EVER!! :D :D ..

Søndag: . Har ikke rigtig lavet noget i dag! . Sovet længe og så bare slappet af og set tv. Og så brugt rigtig rigtig mange timer på at skrive det her indlæg! Haha . er bare så træt og mættet med indtryk efter i går at jeg ikke rigtig orker at lave noget!! .. men skal til træning her kl.5 :D .. Det skal nok blive sjovt. Kom til at tænke over en ting, der er kun 1måned og 24 dage til jul!! .. Helt seriøst.. Hvor er 2009 blevet af!”! .. Tiden er jo bare gået alt for sindsygt hurtigt!! .. Jeg kan slet ikke fatte det!! .. IT*S CRAAAAAZY!! :D .. Så nu er mine fingre alt gået i krampe af at skrive så pokkers meget! .. Så nu bliver det ikke til mere :D ..

Tot: 0.127s; Tpl: 0.015s; cc: 5; qc: 52; dbt: 0.0891s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb