Moe in new york city

North America » United States » New York » New York » Manhattan
July 27th 2014
Published: August 8th 2014

Hi there, jahaa we lopen al meteen drie dagen achter, ik weet het. Zo groot als deze stad is maar dan toch zo moeilijk doen over internet pfff. Nu zitten we even in het hotel omdat mijn schuldgevoel over deze blog te groot wordt...

Alles gaat hier goed. Gisteravond zijn we , in het donker, op het Empire State Building geweest, prachtig al die lichtjes. Daarvoor nog de skyride gedaan, ook in het Empire state, een soort vier-d film waarbij je over de stad vliegt. Sanne en Kaien willen vooral heel graag shoppen dus dat hebben we vandaag op het programma staan. We zijn begonnen in Nike World, een prachtige Nike winkel van vier verdiepingen met erg leuke inspirerende mensen. Kai heeft Key ontmoet en voor haar heeft hij zich flink uitgesloofd op de loopband. De stad is op veel plekken vies en oud maar de mensen stralen en zijn kleurrijk. Daarna zijn we naar de apple store en Schwarts (speelgoedwinkel) geweest. Heerlijk broodje gegeten op straat. Daar eet je beter dan in de meeste restaurants, en veel leuker ook!

Okay, we zijn vanmiddag naar Central park geweest, we hadden fietsen gehuurd. Het park is mooi en schoon, en groot en eenrichting. Alles, maar dan ook echt alles gaat tegen de klok in, je mag niet de andere kant op lopen, fietsen, skaten, huppelen of zelfs achteruit lopen. Bizar, maar wel efficient. Het valt vaak op hoe efficient ze alles willen laten verlopen en zijn daar dan zo druk mee dat ze het tegenovergestelde bereiken,hetgeen voor veel werkgelegenheid zorgt!! Met de fiets zijn we naar het Guggenheim museum geweest, de kunst was vreselijk, Italiaans impresionalisme of zoites, maar het gebouw was indrukwekkend apart, bij iedere stap die je zet voel je hoe steil de vloer is. Als met met een rolstoel of buggy loopt moet je echt niet van beneden naar boven lopen, liever andersom en de rem niet vergeten!! Nadat we de fietsen hebben ingeleverd zijn we teruggelopen via Times Square. Hier heeft spiderman vanmorgen een politieman geslagen en de stad is weer een held armer. We leven in een sprookjeswereld. Times Square is " under construction" ik denk al jaren en daar zijn ze voorlopig ook nog niet mee klaar. Te vol te veel te druk te vies, niet een leuke plek. Kids zijn zwaar onder de indruk van alle reclame. Onverwachts zijn we hier op de bus gestapt, we hebben een buskaart voor drie dagen gekocht , hop on hop of, en vanavond was onze laatste kans om nog een op te hoppen. Een paar leuke stops en dan eruit in Canal street bij ons hotel...dachten we. Twee uur later eindigde de ronde weer op Times Square, waar het leukste marktje waar we wilden gaan eten, voor onze hongerige neuzen de deuren sloot. Deze rondrit was een onverwacht cadeautje, mooi uitzicht op heel veel kanten van de stad. Ze voorspellen de hele dag al regen en thunderstorms maar we hebben er nog niets van gemerkt.Zo bovenin een bus, met je neus in de wind is dan heerlijk Af en toe komen mensen vragen om geld, vanavond een oudere dame in een metrostation. De kinderen vonden het maar eng dat deze dame zo dicht bij ons kwam zitten en ze zag er zo raar uit, ze zijn weinig gewend. Voor we de metro instapten heb ik Kaien 5 dollar gegeven, voor deze dame. In de metro zat hij met tranen in zijn ogen, vol vragen waarom deze mevrouw niet lekker in huis was met warmte en gezelligheid om zich heen. Als je om je heen kijkt zie je zoveel nationaliteiteb, zoveel gezichten, en als je goed kijkt netzoveel verhalen. We hebben geen regen gezien, we waren weer om half twaalf terug, kletsnat van de warmte, again.

Tot: 0.072s; Tpl: 0.009s; cc: 5; qc: 45; dbt: 0.0391s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb