Last bite of the Apple

North America » United States » New York » New York » Manhattan
July 28th 2014
Published: August 3rd 2014

Vandaag onze laatste echte volle dag in NYC. Iedere dag loopt anders dan we vooraf hadden bedacht dus Dat zal vandaag ook wel weer gebeuren. Maar op het programma staat in ieder geval dat we een paar gympen voor Sanne gaan scoren, die ene, die blauwe, en niet die tienmiljoen anderen die we inmiddels al gezien hebben...Verder willen we naar het museum van National History, dino's kijken. Nu is het rond half tien s'avonds, de eerste keer dat we zo vroeg in het hotel zijn. Vanmorgen hebben Frits en Kaien lekker gesport, in de nieuwe outfits uit Nike world natuurlijk... Kaien heeft prachtige nieuwe gympen gekocht, Sanne heeft iets in haar hoofd en het nog steeds niet kunnen vinden. Sneakers zijn echt een statement hier. Ik heb nog nooit zoveel soorten sneakers bij elkaar gezien, sommige kunstwerken die in een museum niet zouden misstaan, anderen zien eruit alsof er een groots carnival/smurfen/coming-out night gaat plaatsvinden. Er zitten kleine podiumpjes bovenop je tenen waarop je je ontbijt kunt parkeren, of je hebben enorme oren aan de zijkant, rode metalen platen, springveren eronder (ik vraag me af wat je dan doet als je in de hondepoep hebt gestaan) of pilaren tussen zool en voet... En dat in alle combinaties van alle kleuren van de regenboog.. We blijven lachen... Vanmorgen zijn we dus naar het Museum of National History geweest, alleen dat gebouw is al zo de moeite waard!! We hebben eigenlijk alleen aandacht voor de vierde verdieping gehad (voel me af en toe net een speedy japanner). Wat een mooie verzameling Dino's, echt supermooi en indrukwekkend. Daarna de metro naar Yankee stadium, met een koffie/chocomelk achter de kiezen maar nog steeds zonder ontbijt...

Om een uur konden we ons melden en we hebben een hele leuke tour door het stadion gedaan, vip boxes (12.000 voor max 16 personen voor een wedstrijd, maar dan heb je ook wat). De pressroom, het Yankee museum en daarna, eindelijk, eten. We hebben ontbijt, lunch en diner in een gedaan. Erg efficient en verassend goedkoop !! Bij het hardrockcafe Yankee Stadium in the Bronx. Daarna wilden we het vooral rustig aan doen. We zijn met de metro downtown gegaan, 42th street, waar de The Beast hebben " gedaan". Een superleuke rondvaart op een grote groene speedboot, voorin, lekker nat geworden en ontzettend gegild en gelachen, een absolute aanrader. En het licht op de skyline van Manhattan was onvergetelijk. We zijn doorgelopen naar B&H , een electronica winkel omdat kaien graag een gopro wilde kopen maar die ging helaas, net voor onze neus dicht. We zijn, via een supermarktje, naar het hotel gegaan, vanavond tassen inpakken, lekker fruit eten dat we net hebben gekocht en morgen op pad naar Los Angeles. We vliegen om 13.00 uur, ik heb net ingechecked en de boardingpasses geprint. We komen aan om 16.00 locale tijd, het is zes uur vliegen en we vliegen met Virgin America. Ben beniewd of die net zo goed is als Iceland Air. Eindelijk de blog bijgeschreven, ik ben vast nog wel wat vergeten maar dat vult een van ons dan wel weer aan. Maar die foto's erbij zetten, wat natuurlijk het allerallerleukste is, dat is nog niet gelukt. We blijven proberen. Straks lekker slapen en tot later.

Tot: 0.071s; Tpl: 0.009s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.0401s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb