Fam. Oukes

therewego

Volg onze voetstappen, tussen taco's, honkballen, bruine beren en starbucks.
Wat en wie we nog meer gaan tegenkomen op deze reis is nu nog een verrassing, misschien Beyonce, misschien de buren.
Wil je het weten? Volg ons ...
.....en voel je vooral heel vrij om alle spelfouten eruit te halen 😊

North America » United States » California » San Francisco August 26th 2014

Onze laatste volle dag hier begint rustig, dit keer geen stortdouche van de buren of aardbevingen, gewoon wakker worden omdat het licht wordt, dat gebeurt niet zo vaak. Kaien en Sanne wilden graag uitslapen en hadden al helemaal geen zin om vroeg naar pier 39 te gaan om eventueel nog naar Alcatraz te gaan. De zoon scheen en ze hadden het zwembad nog niet uitgeprobeerd, nou dat ging heel snel, het was zo koud dat ze met een minuut of tien weer boven waren en allebei zo snel mogelijk een warme douche wilden nemen. Kaien voelde zich ook niet zo lekker dus zij zijn samen lekker in het grote bed geskropen tot een uur of elf terwijl Frits en ik naar het winkelcentrum zijn ontsnapt. Frits even naar de kapper, samen even een koffie en dan ... read more

North America » United States » California » San Francisco August 25th 2014

Bepaalde dingen moet je nooit zeggen en al helemaal niet schrijven. Gewoon denken en het in je hoofd houden, dan gaat het geen eigen leven leiden en heb je niet het gevoel dat het eigenlijk een beetje je eigen schuld is. Dus toen ik , na drieën, vannacht wakker werd met het gevoel dat ik weer in de camper lag te rollen omdat er iemand moest plassen/slaapwandelen/beren kijken/sloten controleren/koelkast leegeten of meer van dit zinnigs bewoog de aarde. En hij bewoog ECHT!!!! Gek hoor, meteen Frits wakker gemaakt en die voelde het ook meteen. We zijn naar het balkon gelopen en daar zagen we de golven in het zwembad. verder bleef het stil. Geen gillende mensen op de gangen in spannend ondergoed of teddybear pyjama's, geen brandweersirenes of ander spannends, helemaal stil. Dus we zijn maar ... read more
Kaien is not in training this month
mmmmmm

North America » United States » California » San Francisco August 23rd 2014

Jajaja we zijn lekker in San Francisco!!! En ik zit in een heuse kamer die niet beweegt als ik adem. Ik zit zelfs op een groot bed met hagelwitte lakens, in plaats van die lakens die er verdacht veel uit begonnen te zien als uit de kluiten gewassen servetten. Een stabiele kamer, met twee grote bedden, een tafel met stoelen, een kitchenette (haha ik pieker er niet over) een grote kledingkast (we kunnen verder met shoppen want er is plek genoeg) en een balkon in de zon met uitzicht op een zwembad dat ook echt een zwembad is, je kunt er daadwerkelijk in zwemmen, in tegenstelling tot gisteren. Ik hoef nu niet steeds te vragen of Frits de handrem er wel op heeft gezet, ik zag het iedere keer voor me dat we, al slapend een ... read more
watermassage
totally relaxed
beanies needed!!

North America » United States » California August 22nd 2014

Voor vanmorgen hebben we grootse plannen, we gaan op zoek naar walvissen. Hier voor de kust , the Bay Area, komen heel veel soorten walvissen, dolfijnen en haaien voor. We gaan een boottocht maken van ongeveer drie uur. De boot is best vol, maar er is ruimte genoeg en we kunnen vrijuit rondlopen. Bij de pier van Monterey ligt het helemaal vol met verschillende soorten zeehonden en zeeleeuwen, verder vooral meeuwen en grijze pelikanen. Het gebrul van deze dieren hoor je van verre en is heel herkenbaar. Onderweg komen we steeds zeeleeuwen en zeehonden tegen, hele grote kwallen en na een tijdje ook de eerste tekenen van humpbackwhales. In deze baai zitten er rond de 150 stuks en dit is het seizoen dat ze erg actief zijn. Er zitten ook Orca's maar die zien ze maar ... read more

North America » United States » California » San Jose August 22nd 2014

Het is hier nu net vijf uur s'middags geweest, we zijn net aangekomen op de laatste plek waar we met de camper gaan overnachten. Zoals wel vaker zijn de plaatjes niet helemaal overeenkomstig met de werkelijkheid. De belangrijkste twee redenen om hier te gaan staan zijn de aanwezigheid van het enorme zwembad, tenminste zoals het met groothoeklens professioneel is gefotografeerd en je vooraf al weet dat er in werkelijkheid misschien een-tiende van overblijft. Daarom zijn die foto's ook altijd zonder mensen, zet een full size amerikaan in dit zwembad en dan past er nog net een welwillende kleuter bij...Helaas is het hele zwembad, zo klein als het is, gewoon GESLOTEN. Daarmee is de eerste reden om hier te staan volledig weggevaagd, na een driftaanvalletje van mij mochten we ons geld terug maar Frits heeft er geen ... read more

North America » United States » California » Monterey August 19th 2014

Vannacht op een saaie campground geslapen, gewoon een grote betonnen parkeerplaats met wat picknicktafels maar met bijzondere achtergrondgeluiden, namelijk de zeeleeuwen!!! En daar liggen er hier heel veel van, trossen tegelijk liggen over elkaar heen, geweldig leuk om te zien al snauwen ze er heel wat af. Vanmiddag kaarten gekocht voor een whalewatching cruise morgenochtend,we moeten al om 9.15 in monterey zijn en gaan dan op pad... het is het hoogseizoen van de humpbackwhale maar ze zien hier ook vaak orca's, verschillende soorten dolfijnen, we zijn heel benieuwd en ik heb er heel veel zin in. Vanmiddag een nieuwe spijkerbroek en een mooi warm vest gekocht omdat het fris is op de boot. Het is hier erg bewolkt, de temperatuur is hier veel lager dan in het binnenland. BBQen lukt niet vanavond, dus voor het eerst ... read more

North America » United States » California » Moss Landing August 19th 2014

vandaag is Sanne jarig, weer een verjaardag die ze in het buitenland viert, daar is ze niet altijd blij mee. hoewel ik haar op. Corfu niet heb hOren klagen toen we daar met haar eerste verjaardag waren. Het is nu avond, we zitten op een campground (lees parkeerplek met hookups) waar we veel te veel geld voor betalen. het internet hier is zo slecht en zo traag dat het echt moeilijk is om plekken te vinden en te boeken online. En dat is toch de grap van een camper, op het laatst besluiten waar je heen gaat. Nou dat werkt dus niet, in het donker zijn alle borden onleesbaar, er is bijna geen straatverlichting dus de kans dat je ergens bij een mac op de parkeerplaats eindigt wordt groter naarmate het later op de avond wordt. ... read more
Ragged point
Whale watching

North America » United States » California » Lee Vining August 14th 2014

Tja, daar zit ik dan, in een felverlichte ruimte waar wasmachines en drogers staan. Kids en Frits zitten in de camper, het is hier te koud om s'avonds buiten te zijn. Vanmorgen zijn we uit vegas vertrokken. Een lange rit stond vandaag op het programma, ongeveer vijf en een half uur rijden, langs Death Valley. Ongelofelijk dat een weg zo saai, saai, droog, stoffig kan zijn. Voor vannacht hadden we geen overnachting geboekt omdat het van de conditie van de weg en van de conditie van Frits afhangt of we in een keer door zouden rijden. Maar dat hebben we dus gedaan, de langste trip tot nu toe. Onderweg kom je twee plaatsjes tegen waar vervallen schuren en huisjes staan, naast autowrakken en lege winkeltjes, verroeste pompstations met lege schappen. Er is NIETS!!!! We zijn doorgereden ... read more

North America » United States » Nevada » Las Vegas August 12th 2014

Vanmorgen zijn we wakker geworden in een heerlijk groot zacht bed. En de vloer beweegt niet, helemaal niet. Ook niet als iemand zich eens flink uitstrekt, naar de wc gaat of moet niezen. Wel wennen hoor!!! We zijn vanmorgen eerst lekker in het zwembad gedoken (toe we het eenmaal gevonden hadden want het is nogal groot hier). Het is bewolkt, wat heerlijk is want daardoor is het misschien dertig graden ipv veertig. Het is hier rustig, geen weekend meer en dat scheelt veel. Tegen een uur of twaalf hebben we ons heerlijk gedouched, ook dat is heel luxe als je dat steeds op een camping moet doen met 8 quarters voor een minuut of tien haha. Lekker douchen, haren wassen, fohnen en schone kleren aan... ohnee dat was het probleem, die schone kleren gaan we nu ... read more
view from our room

North America » United States » Utah August 8th 2014

En ja hoor, weer zo'n mooie plek gevonden. We zijn aangekomen bij Bryce Canyon, geen wifi , stromend water en electra, ik zit nu in de lobby van een hotel even snel te schrijven, later meer nieuws.... read more
Kids at Bryce point
Bryce Point

Tot: 0.141s; Tpl: 0.007s; cc: 12; qc: 86; dbt: 0.094s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb