"I could have been killed ya know!"


Advertisement
United States' flag
North America » United States » New York » New York » Manhattan
April 3rd 2008
Published: April 3rd 2008
Edit Blog Post

"I could have been killed ya know!" schreeuwde een oud dametje naar me. "Yeah, me too!" beet ik haar instinctief terug. Mijn eerst half uur New York en was al compleet geassimileerd, lekker. Niemand stopt hier voor een rood voetgangerslicht en de straat schuin oversteken is schijnbaar traditie. Deze dame deed er te lang over en de bestuurder van de auto vond het nodig een flinke stoot gas extra te geven om het mens de stoep op krijgen. Rare eerste indruk van deze wereldstad.

Mijn slaapadres is bij Liane in Queens, zo'n 40 minuten met de metro van hartje Manhatten. Ik ontmoette haar in Thailand en ben een paar dagen met haar opgetrokken. De geflipte studente uit een eerdere blog. Ze is in 2 jaar niets veranderd! Je moet er affentoe een groot stuk cheddarkaas in haar mond steken om haar even niets te horen zeggen. Andere huisgenoot is 'missy', haar poes. Missy is meegenomen uit Equador waar liane 1 jaar heeft gewerkt en... Maar goe, New york!

Het aantal indrukken dat ik tot nu toe opgedaan heb is ontelbaar. Wat is dit overweldigend gaaf, mooi, super, geweldig, geniaal, goehoed! De gebouwen zijn enorm, de mensen over het algemeen erg vriendelijk en hartelijk, het lokale bier smaakt me goed, Arsenal-Liverpool was mooi om te zien, de zon schijnt lekker, en de prijzen zijn scherp voor mensen die van shoppen houden. Ik hou niet van shoppen, al zal ik wel nog proberen een iPhone te scoren. Dit wordt knap lastig aangezien deze elke dag uitverkocht zijn.

Op dit moment zit ik in Greenwich, of zoals ze hier zeggen; The Village. Erg leuke buurt met veel barretjes en gallerietjes. IK blijf hier wat hangen en sfeer snuiven. Hopelijk kom ik ook van mijn katerige op af. Toch meer last van de vlucht dan ik verwacht had...

Adieu!

Advertisement



4th April 2008

Blogggggg
Cool! M'n zusje is bijna thuis, dus ik kon wel een nieuw reisverslag gebruiken! Keep 'em coming...
4th April 2008

Na vooruh na vooruh!
Ha Xxxanderrr, Doe je goed! Genietze en denk eraan: na vooruh navooruh. Oh, ben ook echt aan vakantie toe..... Nog een weekie. Liefs, Marit.

Tot: 0.065s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0409s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb