Xander van Oorschot

doffiekik

Just a guy going to Thailand... and lots more!

Asia » Thailand » Central Thailand » Bangkok March 4th 2013

Tijdens dit Aziatisch avontuur heb ik weer iets geleerd. Twintig jaar geleden gingen Guillaume en ik naar Kreta en moesten wennen dat het toiletpapier niet in de pot moest, maar in een prullenbakje. Inmiddels heb ik de status van behoorlijk getraind 'bumgunner' bereikt. Er is hier vrijwel nooit toiletpapier aanweZig, alleen is dat lastig uit te leggen aan je sluitspier. Wat wel vrijwel altijd aanwezig is, is een kleine sproeislang: de 'bumgun'! Het was wel lastig om ongeschonden, ik bedoel droog, het toilet te verlaten, maar in ieder geval fris en schoon! Enfin. Op naar Kep. Op aanraden van Sothea had ik een iets duurder kaartje gekocht voor de bus. Met airco en wifi en een snack, iets dat achteraf een nat doekje en een klein flesje water bleek te zijn. Voor 1 dollar extra best ... read more
Zonsondergang in Kep
Swimmingpoeltje
Naga House Kampot

Asia » Cambodia » South » Phnom Penh February 17th 2013

Een groep van ongeveer 18 op de fiets door Bangkok en verder... Samen met Miek, Domenico en Emile en voor de rest enkel nog Nederlanders vertrokken we in de vroege ochtend. Met een behoorlijke jetlag niet echt een aanrader, maar zeker de moeite waard. Eerst een half uurtje door Chinatown crossen en daarna richting de Thaise Fyra. Fietsen in de trein en richting de buitenwijken. Zeker drie uur fietsen op smalle betonnen stroken is lastig in de hitte en echt veel van het landschap zie je niet en toch is dit een aanrader om te doen als je 'n dagje over hebt in deze metropool. Na zo'n lange dag moesten we natuurlijk de nodige versnaperingen nuttigen bij het schilderachtige cafeetje The Gecko Bar. Zelden zo'n schoon toilet gezien en geroken! (Zie vorige blog) Na terukomst van ... read more
Zonne grote vis!
Een aardbeienpakje!
No Comments...

Asia » Indonesia » Bali » Ubud March 7th 2012

Phnom Penh was super. Alleen maar leuke mensen ontmoet, op 1'tje na eigenlijk. Iemand was zo aardig om EUR50,= en 100.000 Indonesische Euros te lenen uit mijn portemonnee. Voor de rest zat alles er nog in, dacht ik, alleen ben ik nu ook mijn credit card kwijt. Ach, er gebeuren ergere dingen op zee. Mini Banana, mijn guesthouse hier, is super. Het is knus, klein en fijn. Ik lig op een dormroom, slaapzaal, met negen anderen voor $4,= per nacht. Alles is schoon en de minibar is groots! Becca was jarig en dat werd gevierd met een grote chocoladetaart en cocktails. Toen dat klaar was met de leiding van het guesthouse en alle gasten naar een KTV-room. Volgens Sothea, de kok en mannenliefhebber, zwoor de keizer van Japan wraak toen hij de wapenstilstand moest tekenen met ... read more
Liefhebber van mannen
Poesje in m'n bedje
Emek en ik

Asia » Cambodia » East » Kampong Cham February 17th 2012

"Realiteit, een hallucinatie veroorzaakt door een tekort aan van alles in de bloedbaan..." was een veelgebruikte zin door de altijd fascinerende Erik van der Z. en zeer toepasselijk op de afgelopen weken. Allereerst voordat ik vertrok mocht ik geen biertje drinken in verband met het slikken van anti-biotica. Dat gaf eigenlijk wel een mooie pauze en ik kwam erachter dat de groene Jupiler met 0-komma-nog-wat-procent alcohol, prima te drinken is! Jammergenoeg hebben ze dat niet hier in Cambodja. Sinds een paar dagen is het onverstandig voor mij hier nog een druppel alcohol te drinken. De Cambodjaanse dokter was daar heel duidelijk in. Koh Chang was heerlijk, leuke mensen, alleen word je er wel erg lui. Ik vond het dus tijd om iets anders te doen en mijn vinger kwam terecht op Siem Reap. Ach, waarom niet? ... read more
Adressen uitwisselen met operatiezuster 1
Operatiezuster 2
Born 2 Cook Cambodia edition

Asia » Thailand » Central Thailand » Ko Chang February 5th 2012

Goede tijden slechte tijden... Het is erg wennen om jullie niet zo vaak te kunnen porren vanuit Thailand dan ik zou willen. Om me heen zie ik medereizigers die meer moeite hebben facebook te negeren. Wat facebook betreft: op Khao San Road heb je niet alleen kaartjes voor Lowlands in de aanbieding, schijnbaar kun je er voor 1000 baht 25 virtuele vrienden kopen! Degene die interesse hebben, mail me even het aantal en ik ga het regelen voor je... Om de hoek van Khao San zitten allerlei andere kleine straatjes waar van alles te koop is. Ik loop daar lekker doorheen te struinen en hoor een hoog Thais stemmetje schreeuwen. Ik kijk om en zie een meisje met blauw polootje, digitaal cameraatje in de hand, rennend mensen omver duwen. Een paar meter voor me botst ze ... read more

Asia » Indonesia » Bali » Kuta November 14th 2009

Ok. Waar was ik gebleven. Nha Trang ontvluchtten ja. De typhoon kwam richting Vietnam en ik wilde dus zo snel mogelijk weg. Vliegen ging niet omdat alles afgezegd was en de trein kon ik pas 2 dagen later nemen. Ik geen zin om nog eens 13 uur in een slaapbus te zitten, dus bleef ik maar twee dagen extra. Uit wat verhalen maakte ik op dat ik Saigon toch niet leuk zou vinden, dus ik vond het prima. Ik kwam Dusty tegen in een barretje bij het hotel en we raakten al snel aan de praat. Praten maakt de mond droog dus het nodige bier werd toegevoegd om niet uit te drogen. Uiteindelijk belandden we met een hele groep buiten Nha Trang in een restaurant waar we de hele kaart bestelde. Met drank en al het ... read more
Sweet and Sour Bug
Frineds forever
Beach Party Nha Trang

Asia » Vietnam » South Central Coast » Khanh Hoa » Nha Trang October 30th 2009

Xin Chao! Na aanhoudende smeekbeden volgt hier weer een update vanuit Wi-Fi-etnam! Laatste avond in Hanoi was erg oké. Met een heel stel ander backpacktuig gingen we naar de bioscoop. Vietnam lijkt best veel op onze westerse wereld zoals wij die gewend zijn. Voordat de film begint krijg je hier ook allerlei rotzooi te zien, alleen zijn het hier geen commercials, maar grootse propagandafilmpjes. De Vietnamezen vinden het prachtig en klappen alsof hun carriere binnen de partij er van afhangt. Na een half uur hersenspoelen start de hoofdfilm: ' The Ugly Truth", toepasselijke titel. Gelukkig was het een redelijke kopie en Engelstalig. Wel leek er iets mis met de ondertiteling, want het lachen tussen ons westerlingen en dat van de rest van het publiek verliep niet synchroon. Bij het hostel teruggekomen viel me weer een klein ... read more
Fat Fuck!
Achterop motortaxi in Hanoi, aanrader!
Trekkinggenootjes in Sapa (voordat de 19 kilometer begon)

Asia » Vietnam » Red River Delta » Hanoi October 20th 2009

Goeismorges Viejetnam! Vrij snel nadat ik te horen kreeg dat mijn contract niet verlengd ging worden, heb ik maar weer eens een ticket naar Bangkok geboekt. Even zes weken heerlijk weg! Weet niet hoe het weer nu is in Nederland, maar de avond dat ik vertrok was het echt kakweer. Zelfs de tommietommie© had moeite om het vliegveld van Dusseldorf te vinden! Gelukkig kon ik als laatste inchecken en toch nog even afscheid nemen van pa en Cindy. Op tijd richting Dubai en de stopover van 4 uur viel best mee (mede dankzij de Ierse pub trouwens...) De vlucht naar Bangkok was indrukwekkend. Zo'n supergrote, gloednieuwe mega Airbus met alles erop en aan wat je wil. Keigaaf waren de camerabeelden van de voorkant en staart die je kon volgen op je beeldscherm. Gelukkig had ik maar ... read more
Engels-niet-uitdroog-spel
Hue

Asia » Thailand » Central Thailand » Ko Chang October 26th 2008

Als klein ventje was het bezoeken van de supermarkt samen met moeke een van de hoogtepunten van de dag. De Spar zat in een jaren 50 gallerijgebouwachtig iets en was erg klein. De dames van de vleeswaren waren dol op me. Ze probeerden me vaak een stuk kaas of worst te geven. Mijn voorkeur ging altijd naar de verse broodkorstjes in de snijmachine. Moeke kocht ook wel eens voor pa een soort ingelegde worst. Zo van gelatine en stukken lever. Ik moest er aan denken toen ik mijn hutje voor het eerst betrad. De tegels op de vloer zien er exact zo uit als die worst! Er was ook weinig veel meer te doen dan de vloer bekijken vanwege de regen. Ok, het is regenseizoen, alleen de hele dag door flinke plensbuien is vrij uitzonderlijk. Flink ... read more
Vioolspelende Thaisafari op het strand
Yottam vertrekt
Mooi strand met ergens Evelien

Asia » Thailand » Central Thailand » Ko Mak October 23rd 2008

Zal jullie maar niet vervelen of jaloers maken met te schrijven hoe gaaf het hier allemaal is. Geen Koh Kut (what's in name) geworden. Na nog een paar dagen relaxen op Koh Chang heb ik een paar leuke mensen leren kennen. Een geflipte Isrealier, een rustige Engelsman met een erg goed gevulde iPod en een leuke 'spring in het veld' stewardess uit Nederland. Met z'n vieren zijn we richting Koh Mak getrokken. Bij de pier aangekomen bleek, hoe kan het ook anders, de boot allang vertrokken. De eigenaar van de boot adviseerde ons naar een guesthouse te gaan met uitzicht over de zee en met een mooie baai. Wat een misser dat ik geen contactlensen heb; snorkelen heb ik weinig aan zonder zicht :( De eigenaar is een hele ok gast, ook weer Engels, en hij ... read more

Tot: 0.14s; Tpl: 0.007s; cc: 16; qc: 87; dbt: 0.0884s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb