Las Vegas, onsdag den 14. september 2016.

North America » United States » Nevada » Las Vegas
September 14th 2016
Published: September 15th 2016

2016-09-14-a2016-09-14-a2016-09-14-a

Den første morgensol rammer Panamint Springs Resort.
Nu er vi så nået til syndens by, millionbyen Las Vegas, der ligger placeret her midt i ørkenen. Ret passende, da hele dagen har stået i ørkenens tegn. Vi var oppe lidt over seks, solen var ikke stået op endnu, men det varede ikke længe før den kom op over bjergtoppene mod øst. Jeg var lige rundt om bebyggelsen (den er der ikke meget af), men der var ikke mange fugle at se, ud over gråspurve. Efter morgenmaden, som vi selv sørger for, var vi lige nede og købe en kop kaffe og gik så en lille tur over på campingområdet, her hørte vi bl.a. andre danskere. Bilen blev hurtigt pakket og så drog vi afsted ind i det egentlige Death Valley. Prærieulvene opholdt sig det samme sted som i går, i dag så vi dog kun to. Meget flot køretur ind til Stovepipe Wells Village og videre op til P-pladsen, hvorfra der er en gåtur på 2,4 miles op gennem Mosaic Canyon; en fantastisk flot tur gennem de mest utrolige geologiske formationer, hvor store dele af det lignede vandskuret marmor, mens andet så ud som om en cementblander med groft, stenet cement havde været forbi. Vildt mange forskellige farver på
2016-09-14-b2016-09-14-b2016-09-14-b

Uden for restauranten fouragerede en Nashvillesanger i de mange kaktus der stod foran stedet.
de enkelte formationer og lag. En rigtig smuk tur, som vi afbrød, fordi vi kom i tanke om at vi ikke havde slukket lyset på bilen (det sker ikke automatisk, som vi er vant til hjemmefra!) og derfor gik tilbage, overbevisende hinanden om, at der heller ikke var mere nyt at se længere oppe!

Øst for Stovepipe Wells Village ligger nogle meget store sandklitter, her gjorde vi også holdt og var lige en tur ude i sandet, for mit vedkommende i håb om at se en sideruller eller en klapperslange, men her er selvfølgelig for mange mennesker til at man skulle være så heldig. Vi forsøgte at få forbindelse til Motel6 i Las Vegas, men der var ikke nogen netforbindelse. Næste stop var ved Furness Creek, hvor vi spiste frokost, bilen blev heldigvis parkeret i skyggen, temperaturen lå og svingende mellem 91˚F og 95˚F (dvs. lidt over 35˚C), det føltes faktisk noget varmere og vi befandt os 58 meter under havniveau. Endnu engang var tiden ved at løbe fra os, så i stedet for at køre ud til Dantes View holdt vi ved Zabriskie Point og gik op og kastede et øje ud over det storslåede landskab; vildt flot.
2016-09-14-c2016-09-14-c2016-09-14-c

Karen og Kurt nyder en kop kaffe og morgensolen -
Vi fik fat på Motel 8 i Las Vegas, de kunne sagtens have os, så vi kørte ad bredere og bredere veje ind i denne millionby og fandt uden problemer (med hjælp fra GPS) frem til stedet. De måtte kun booke os en nat ad gangen, men han mente ikke der ville blive problemer med at booke værelset igen i morgen – lidt pudsigt. Fint værelse, så da bilen var pakket ud hentede vi 6 øl og skålede for en hel dag i Las Vegas, her rejser vi ikke fra før i overmorgen.

Lige nu slapper vi af med diverse sysler (Kurt læser en krimi, Karen forbereder den videre færd og jeg skriver dagbog) indtil klokken halv otte, hvor vi gik ud for at finde et sted at spise.

Senere, kl. 22.00: Vi slentrede en tur op ad S Las Vegas Boulevard (The Strip) forbi det ene monstrøse hotel/casino efter det andet (Luxor, Excalibur, New York), flere store limo’er og fandt til sidst et Food Court, hvor vi spiste kinesisk til en billig pris. Det var godt at få noget at spise. Vi bor ikke så langt fra en lufthavn og der er en helikoptertrafik uden lige, så
2016-09-14-d2016-09-14-d2016-09-14-d

- og det samme gør jeg selv. Fantastisk udsigt til morgenkaffen og en lun croissant iøvgt.
nu må vi se om det kommer til at gå ud over nattesøvnen.

2016-09-14-e2016-09-14-e
2016-09-14-e

Køletasken skal have nyt is, den bliver fyldt i en tom mælkekarton, så løber det ikke ud mellem madvarerne. Det er godt at være på tur med en ingeniør.
2016-09-14-f2016-09-14-f
2016-09-14-f

Mosaic Canyon, man skulle ikke tro det er en naturlig grænse mellem to geologiske formationer.
2016-09-14-g2016-09-14-g
2016-09-14-g

I Death Valley (her Stovepipe Village) er luften året rundt så tør, at ting næsten ikke kan ruste. Dette er absolut ikke nyeste model i brandbiler.
2016-09-14-h2016-09-14-h
2016-09-14-h

Her er vi 58 m under havniveau og temperaturen er omkring 35 gr. Furnace Creek Visitorcenter.
2016-09-14-i2016-09-14-i
2016-09-14-i

Karen ret så afslappet på en mur ved Zabriskie Point. Bare rolig, der er kun 40 cm ned å den anden side!
2016-09-14-j2016-09-14-j
2016-09-14-j

På The Strip i Las Vegas ligger Casinoerne på rad og række, her Luxor.
2016-09-14-k2016-09-14-k
2016-09-14-k

En limosineudgave af en Hummer. Vi har været steder i bjergene, hvor den ville have det svært.
2016-09-14-l2016-09-14-l
2016-09-14-l

På vej tilbage til Motel 8 kom denne fyr løbende over fortovet, en stor kakelak.

Tot: 0.157s; Tpl: 0.011s; cc: 6; qc: 51; dbt: 0.0583s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb