What happens in Vegas...

North America » United States » Nevada » Las Vegas
October 18th 2017
Published: October 19th 2017

Nu sitter vi i bilen på väg mot Grand Canyon. Eftersom vi nu skaffat ett amerikanskt simkort kan vi blogga medan vi kör. Detta har hänt sedan vi lämnade Sverige:

Efter en lång flygresa kom vi fram till LA. Vi sov en natt vid flygplatsen och på morgonen hämtade vi ut vår bil. Antingen hade vi bara otur eller så kanske vi valde fel uthyrningsbolag. Vi fick nämligen byta bil två gånger innan vi kom iväg, pga slut på olja i den ena och fel på bromsljusen i den andra. Det blev till sist en Houndai som nu tar oss runt på vår road trip. Den rullar på bra hittills.

Det gick förvånadsvärt bra att köra i LA och efter ca fem timmar var vi framme i Las Vegas.

Vi slappade en stund vid poolen på hotellet och sedan gick vi ut för att uppleva denna märkvärdiga stad. Vi hittade en bra restaurang på the Strip. Cissi var särskilt nöjd med maten. Trötta som vi var kände vi oss nöjda efter god mat och en stunds strosande på the Strip. Vi gick tillbaka till hotellet där vi spelade en stund på hotellets casino. När vi vunnit 20 dollar
IMG_8177IMG_8177IMG_8177

God glutenfri mat: Fajitas med majstortilla
i roulette kände vi oss nöjda, så då gick vi och lade oss. Mer spännande än så blev det inte för oss i Vegas, men det var kul att uppleva och väl värt ett besök.

På vägen från Las Vegas stannade vi vid Hoover Dam. En gigantisk vattenkraftsdamm som dämmer upp Coloradofloden och bildar lake Mead. Det var coolt att se! Imorgon ska vi ta oss an Grand Canyon, det ska bli häftigt!

IMG_8174IMG_8174

IMG_8173IMG_8173
IMG_8173

Hoover Dam

19th October 2017

Hej mina kära! Så glad jag är för att jag får följa med på er resa! För det gör jag verkligen! Dels i tankarna och dels i kartboken! Och så bekväm resa för mig! Jag blev inte det minsta trött!!!!! Kram från Farmor

Tot: 0.052s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 26; dbt: 0.0303s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb