Eerste werkweek


Advertisement
Published: March 9th 2015
Edit Blog Post

Oef, hier is Nutella te krijgenOef, hier is Nutella te krijgenOef, hier is Nutella te krijgen

Nu alleen nog fatsoenlijk brood vinden. (De confituur was ook niet slecht)
(door Tijs)

Hoi, dagelijkse blogs zullen er nu niet meer bij zijn. Dat is enerzijds een beetje druk om allemaal neer te schrijven, en anderzijds gebeuren er hier niet dagelijks wereldschokkende dingen. Maar ik heb dus nu wel mijn eerste werkweek achter de rug. Ik weet niet of het jullie tot in detail interesseert wat dat allemaal inhield, dus ik hou het bij een samenvatting. Laat gerust een commentaar achter als je meer wil weten.

De eerste dagen van de week vlogen als vanzelf voorbij. Enerzijds had ik nog vanalles te regelen vooraleer ik echt aan de slag kon. Het meeste daarvan heeft te maken met informatica, m.a.w. accounts, logins, passwords, access denied, connection problems, authorization needed en zo: procedures waarbij gewoon iemand op de knop moet duwen, maar je weet niet wie. Anderzijds kostte het me ook redelijk wat tijd om met iedereen eens te babbelen die me op weg kan helpen voor mijn eigen project. Fijn wel dat iedereen uitvoerig tijd nam om over hun onderzoek te vertellen en al mijn vragen te beantwoorden. Woensdag waren er daarbovenop nog twee vergaderingen, dus uiteindelijk kon ik precies pas donderdag echt aan de slag. Werd ook wel tijd, want vrijdag was er weer statusupdate bij Justin. We zitten wel op dezelfde golflengte voor de doelstellingen van mijn project, dus dat was alvast een meevaller. Over een paar weken moet ik wel al een projectvoorstel de deur uit krijgen, dus het zal al meteen doorwerken worden.

Los van het werk was deze week ook druk qua huizenjacht. In totaal weer 4 huizen gezien. 3 daarvan vielen heel goed mee, dus die contacten houden we warm. Los van het huis zelf is de locatie een beetje moeilijk in te schatten. Een duidelijk stadscentrum is hier niet (of toch niet duidelijk te zien in de winter), wat het moeilijk maakt om de drukte van de omgeving en de nabijheid van interessante plekjes in te schatten. Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes!

Advertisement



Tot: 0.077s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 50; dbt: 0.0391s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb