Tussentijdse verhuis


Advertisement
Published: March 6th 2015
Edit Blog Post

Total Distance: 0 miles / 0 kmMouse: 0,0

Van hotelkamer naar appartement


SchaatsbaanSchaatsbaanSchaatsbaan

Ik vraag mij af of die moet gekoeld worden ooit. Het is hier nog niet boven 0 geweest sinds ik hier ben.
(door Tijs)

Het weekend bracht weer een hoop nieuwe ervaringen.

Zaterdag ben ik naar Walmart geweest. Voor wie het niet kent, dit zijn Amerikaanse superwinkels waar je praktisch alles vindt en die ALTIJD open zijn. Hier vind ik eindelijk iemand die mij overtuigend kan uitleggen welk gsm-plan ik moet nemen, inclusief de waarom en hoe. Ik heb hier meteen ook een basic laptop gekocht, want met die tablet gaat het echt niet vooruit. Helaas zal zondag blijken dat ik een paar dagen zonder internet zit. Daarover meteen meer.

Zondag ben ik namelijk van het hotel naar een gastappartement van de universiteit verhuisd. Gelukkig wil de hotelmanager mij met de auto brengen, want het heeft vannacht weer flink gesneeuwd. In dit appartement heb ik nu iets meer ruimte en een keuken. Maar het internet moet hier uit een draadje komen. En dat draadje loopt door de universiteit. Met andere woorden: een modem, kabels, een formulier, een handtekening, meerdere telefoons en e-mails zijn niet genoeg. Het kost ook enkele dagen wachten vooraleer de server mijn registratie authoriseert. Gelukkig heb ik op het werk wel een vlotte toegang, maar persoonlijke zaken regelen is wel een beetje lastig zo. Gelukkig had ik net op tijd mobiel internet op mijn gsm.

Morgen begint de eerste echte werkweek. Ik heb er alvast goesting in.

Advertisement



Tot: 0.073s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 52; dbt: 0.0352s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb