Een dagje rust... is een illusie


Advertisement
United States' flag
North America » United States » Indiana » West Lafayette
February 26th 2015
Published: March 5th 2015
Edit Blog Post

Homemade cookiesHomemade cookiesHomemade cookies

Ik ben per ongeluk in een studentenrestaurant terecht gekomen. Studenten kunnen hier een abonnement nemen om dagelijks te eten. Ik betaal om binnen te mogen en dan is het all-you-can-eat. Dit was een lekker cookie, met lekkere smeltende chocoladestukjes. Niet jaloers worden: lekker eten is hier voor de rest niet te krijgen.
(door Tijs)

Ik had dus gehoopt een rustig dagje tegemoet te gaan. Belachelijk natuurlijk, het moet allemaal nog beginnen. Maar vandaag heb ik mechanica niks te zoeken, dus kan ik rustig op de hotelkamer blijven en mijn mailbox, agenda en todolijst wat opkuisen. Helaas wil de wifi op hotel niet echt meewerken. Toch maar naar mechanica dus. Ik mag ondertussen de sleutel voor mijn bureau gaan ophalen, dus het is toch min of meer zinvol. Het blijkt een bureau voor 4 personen te zijn, maar daar is helemaal niemand. Ik kies op goed geluk de bureau uit die er het leegst uitziet. Later leer ik dat ik goed gekozen heb en dat 2 anderen voornamelijk in het labo werken en 1 bijna uitsluitend van thuis uit. Ik heb dus eigenlijk een groot lokaal voor mij alleen! Maar wel met rommel van anderen :-(.

Soit, de rest bespaar ik u. Op het feit na dat ik 's avonds voor het eerst een huisje ga bezoeken dat we misschien willen huren. Het blijkt een beetje klein en wat verouderd, maar het ziet er wel een leuke buurt uit. Het was trouwens de eerste keer dat ik in Lafayette zelf kwam (ten oosten van de rivier Wabash dus). In vergelijking met Europese steden lijkt zelfs het centrum van de stad op een afgelegen buitenwijk: allemaal vrijstaande huizen met een redelijke tuin er rond. Maar wel charmant. En veel kerken, van allerlei verschillende christelijke takken.

Ik heb mij voorgenomen wat kortere tekstjes te schrijven, anders haken jullie binnenkort misschien al af. Ik ga het hier dus bij laten.

Bye!

Advertisement



Tot: 0.088s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 50; dbt: 0.0537s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb