Turen til Maui!

North America » United States » Hawaii » Holualoa
November 11th 2012
Published: November 30th 2012

En lille tur til Maui blev det da, og jeg sidder på hotelværelset hjemme i Honolulu efter en hyggelig tur! Vi ankom som planlagt, men der var ingen biler at leje.... Alt udsolgt. Hm! Derfor en taxi. Vi blev kørt til byen Wailuku, hvor vi skulle bo på The Banana Bungalow. Byen var fuldkommen øde, præcis ligesom byerne dengang jeg var på ferie, hvor vi kørte frem til Death Valley og Las Vegas. Da vi ankommer til hostellet, mødtes vi af en masse fulde unge mennesker. Det var ikke det eneste. Der var lugten af 'sjov røg', som vi valgte at kalde det, og folk grinte meget og tågede meget. Hvad kan man sige? Vores værelse var fint nok. Det kaldtes The TV Room, men rummet var uden tv, med huller i væggene, så alle omkring på gangene kunne høre, hvad man sagde.... Og og og - bonus! Der var vinduer i den ene væg, hvor man havde direkte udsigt til trappen. Der var dog gardiner for.😉 første nat havde vi værelset for os selv. Vi valgte at lede efter noget til morgenmad, og påbegyndte en tur ud i byen - stort set mørkelagt, pånær nogle biler som kørte forbi. Da vi var ved at begive os hen mod noget der lignede et supermarked, kom der en fra hostellet og fortalte os, at vi ikke skulle begive os ud på egen hånd! Han ville gerne følge os hen til en tank, hvor vi kunne få, hvad vi nu behøvede. Heldigt at vi var fem piger, fordi det ville jeg aldrig have turdet alene. Vi gik afsted gennem denne øde by, og fik fortalt at vi skulle holde os tæt sammen, da man havde oplevet, at de bagerste kunne 'forsvinde'. Okay, så nu var vi virkelig kommet til en spøgelsesby/hillbilly-by! Vi kom da frem til tanken, hvor vi lige fik lidt af alt det nødvendige og gik så tilbage. Her var folk om end muligt blevet endnu mere skæve, fulde og totalt uden hæmninger. Vi fik en lille rundvisning af vores udlejer, faktisk var faciliteterne rigtig fine, folk var bare nogle sjove typer. Vi valgte pga. Manglende bil, at vi meldte os til den næste dags gratis tur, hvor vi kom til tre strande samt byen Paia. Jep, gratis! Vi gik tidligt i seng, og glædede os til den næste dag. Vi startede dagen ud med at lave morgenmad. Her stod det på gratis pandekager (som man selv lavede) og gratis kaffe - kaffe er hovedordet her! Fint fint, så det blev vi da ved og fik pandekager til morgenmad - og kaffe. 😉 derefter gik turen til den første strand. Jeg skal lige have tjekket op på navnene, men her var der i hvert fald flot udsigt til rødt sand, Hvidt sand, flot hav, windsurf og meget vind! Vi fik noget sol her, og der skete ikke så meget ellers. Derefter tog vi til Paia Town. En lille by, med en masse butikker - heriblandt Mahina. Vi hyggede, fik frokost, købte noget solcreme, som vi jo ikke havde med i forvejen, og gik rundt og kiggede lidt. Hyggelig by, men igen - sådan lidt provins-agtig. Dog meget pænere end Wailuku!Derefter to andre strande - den første gik ret meget i glemmebogen, den sidste var kendetegnet ved en masse kite-surfing. Det var ret vildt her. På vejen hjem blev der lovet gratis kage og øl af hostellet - det skal forstås således: en kage - af øl! Det var vi ikke meget til. Så vi gik istedet ud efter mad, chips og slik - sukkeraften! Yesyes, vi var høje på sukker den aften fremfor alt muligt andet gøgl. Desuden kunne vi ikke komme med dagen efter på turen til krateret på Maui, dette pga. Vi havde meldt os til dagens tur. Det var nedern! Dagen efter trøstespiste vi derfor pandekager i massevis og besluttede os til sidst for at gå til Ioa Valley - en flot dal af høje bjerge og eksotiske omgivelser. Virkelig lang gåtur, men rigtig flot. Det hele værd. Og man følte man fik oplevet lidt af Mauis natur. Det tog os godt 5 timer i alt, og da vi var tilbage tog vi bussen til Kahului shoppingcenter, hvor vi spiste og pigerne brugte mange, mange penge! Da vi endelig kom hjem skulle vi så sove, men jeg fik vist ikke nævnt, at vores værelse havde fået en ekstra beboer om morgenen. Mark. En mand. Fra at vi var blevet forsikret om et pigeværelse, så var vi nu på et mix... Han var sød nok, men vi var lidt skeptiske. Det gik dog udemærket, og vi fik en dejlig tur ud af det! Dagen idag bød så på hjemturen. Det blev til at vi checkede ud kl 10, spiste gratis pandekager og tog bussen til shoppingcenter igen. Her tullede vi lidt rundt, fik noget mad, kiggede på nogle af butikkerne vi ikke nåede dagen før og ventede på at flyet skulle gå. Der skete ikke så meget, vi kom hjem ved halv syv tiden, hvor vi så skulle til Pearl harbor-film kl. 20. Stille og roligt, det var helt mærkeligt at være i Waikiki igen. Der var faktisk mennesker, liv og lyde! Godt at få oplevelsen af at kunne sige: endelig hjemme i Honolulu igen!!

Tot: 0.113s; Tpl: 0.027s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.0602s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb