Blogs from Holualoa, Hawaii, United States, North America

North America » United States » Hawaii » Holualoa July 22nd 2013

Who wouldn’t LOVE to go for a Coffee and Art Stroll? Now that I know there IS one, I might plan an entire trip around it! That’s one of the many things Holualoa has to offer – looks like the first Saturday of November. Apparently, each shop in town (which is almost certainly an art gallery of some sort, whether it’s paintings or woodwork or quilt-type things) hosts a coffee from one of the (more than) 30 Kona coffee farms. It is a fun, quirky, cute little town (well, it’s not as “little” as I thought – apparently, according to the 2000 Census, there were over 6100 that lived there) – one of my two (maybe three) favorites on the Island (so far). You can park and walk from end to end of the main street, ... read more
Eucalyptus Trees 3
Hiking the Cloud Forest
Old Saddle Road 1

North America » United States » Hawaii » Holualoa December 16th 2012

Sidder her i hotellets reception efter at have løbet min sidste tur i Honolulu. Vejret er som det oftest er: solrigt og varmt. På min løbetur så jeg solen stå op over bjergene. Jeg havde godt nok modvind, men det var en dejlig tur med et godt tempo. Den sidste dag på både hotel og i denne by vil byde på stranden, hvor vi er mange der vil forsøge at få så meget sol som muligt. Inden da har en pige fra holdet og jeg talt om at gå i kirke herovre. Ikke fordi vi har lavet alt muligt, vi vil forsøge at råde bod på, men fordi vi vil i julestemning og opleve en gudstjeneste her i det hawaiianske. Så det gør vi. Udover disse to ting, så ender det nok med noget mere shopping ... read more

North America » United States » Hawaii » Holualoa December 10th 2012

Så var man en tur til den største ø, Hawai'i, også kaldet The Big Island. Jeg tog afsted med tre andre piger fra holdet, Camilla, Nicoline og Malene, kl. 4 fredag morgen. Vi havde bestilt i god tid, så det hele var godt planlagt. Vi tog afsted, var alle meget trætte, og ankom til Hilo lufthavn kl. 7. Hilo er en meget lille lufthavn, just saying. Vi fik fat i en taxa, og første eksempel på åbne mennesker viste sig her. Vores taxa-chauffør var en lille dame ved navn Venice, som glædeligt fortalte om sit eget liv, Hilo, øen, spurgte ind til vores tur, tid på Hawaii indtil nu osv, osv. Hun bar meget sød, men man må sige, at vi ikke ligefrem var i humør til det på daværende tidspunkt. Vi kom frem til Arnott's ... read more

North America » United States » Hawaii » Holualoa December 5th 2012

Et lille blogindlæg her fra næstsidste uge.:) tiden er gået meget stærkt, og det er ved at gå op for os alle, at vores rejse er ved at nå sin ende. Siden jeg sidst skrev fik vi holdt julefrokost, hvor vores nyankomne idrætslærer havde sørget for rugbrødsblandinger fra Danmark, så vi fik 'ordentligt' rugbrød! Det var dog ikke muligt at finde hverken sild eller flæskesteg, men i en lille snusket spiritus-butik fandt vi en Aalborg Akvavit - stavet som det står med dansk flag og det hele. Ja ja, Danmark har da gjort sit indtryk på Hawaii! Julefrokosten gik godt, vi slap ret godt fra det. Frikadeller, karrysalat uden sild, rødkålssalat, fiskefilletter, broccolitærter og rugbrød. Så fik man en smule julestemning d.1.december! Dertil blev der også lavet risalamande, og den var vist også en succes. Anne ... read more

North America » United States » Hawaii » Holualoa November 30th 2012

Så er der gået lidtbtil igen, hvor jeg denne gang har nået at holde fødselsdag og have påbegyndt idrætsundervisningen. Vi begyndtebundervisningen med at bestige Koko Head fra morgenen af, cirkeltræning efter og idrætsteori til sidst.:) vi gjorde det rigtig godt alle sammen! En lidt hård dag. På min fødselsdag og anden dag af undervisningen blev jeg vækket med sang fra hele holdet om morgenen, hvorefter vi skulle morgenløbe ned til stranden og lave nogle afslapningsøvelser på stranden. Derefter havde vi noget teori på stranden og vi fik så fri. Da tog vi nogle stykker videre hen til noget udendørsfitness, hvor vi trænede lidt ekstra! Da vi var færdige løb vi hjem, bikini på og afsted til stranden! Har aldrig oplevet at kunne sole flere timer på stranden på min fødselsdag... Havde bestilt en grill-aften i parken ... read more

North America » United States » Hawaii » Holualoa November 26th 2012

Okay, der er gået lidt tid siden sidste update, ved det godt... Men har haft travlt! Så derfor er der en masse at fortælle om.:) Siden jeg kom hjem fra Maui har jeg for det første skydivet! Det var den mest uforglemmelige oplevelse uden lige! Vi blev hentet i en størrevil, hvor der var plads til 14 mennesker. Vores chauffør var en stor sort gangster, som kørte som en sindssyg, hørte hip hop hele vejen til nordkysten og havde det vildeste grin. Vi ankom til nordkysten, hvor vi kommer ind i et rum med en masse computere og en tv-skærm. Vi bliver sat og ser en video med manden, der havde startet biksen. Filmen startede med alt det fede, for så at gå ind i at det er farligt, du kan dø, ansvaret er dit eget ... read more

North America » United States » Hawaii » Holualoa November 11th 2012

En lille tur til Maui blev det da, og jeg sidder på hotelværelset hjemme i Honolulu efter en hyggelig tur! Vi ankom som planlagt, men der var ingen biler at leje.... Alt udsolgt. Hm! Derfor en taxi. Vi blev kørt til byen Wailuku, hvor vi skulle bo på The Banana Bungalow. Byen var fuldkommen øde, præcis ligesom byerne dengang jeg var på ferie, hvor vi kørte frem til Death Valley og Las Vegas. Da vi ankommer til hostellet, mødtes vi af en masse fulde unge mennesker. Det var ikke det eneste. Der var lugten af 'sjov røg', som vi valgte at kalde det, og folk grinte meget og tågede meget. Hvad kan man sige? Vores værelse var fint nok. Det kaldtes The TV Room, men rummet var uden tv, med huller i væggene, så alle omkring ... read more

North America » United States » Hawaii » Holualoa November 6th 2012

Så er skolen startet. ;) Efter en længere rejse til denne vidunderlige destination med forsinkelser, mærkelige overnatninger, evakueringer og modstridende vejr, er vinendelig på Hawaii, faldet godt til i Honolulu eller lokalt kaldt Honulolua, og i mandags begyndte skolen. Jeg er kommet på B-holdet, som jeg udfra informationsmaterialet kan forstå, er et Business-orienteret hold. Min lærer hedder Dana Kwong, kommer fra Canada med tyske og asiatiske ( kan ikke huske hvor i Asien) forældre, og hun er ret god. Vi har indtil nu lært om Hawaiis historie, og øgruppens kamp for selvstændighed, som gennem historien er blevet fuldstændig knust af amerikanske forretningsmænd. Det er interessant at lære noget om historien bag, da man ellers går rundt med dennenforestilling om, at det blot er Paradis med ro og fred beliggende midt i Stillehavet. Vi har haft undervisning ... read more

Tot: 0.128s; Tpl: 0.007s; cc: 8; qc: 58; dbt: 0.0814s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb