A little everyday at Hawaii.:)

North America » United States » Hawaii » Holualoa
November 6th 2012
Published: November 30th 2012

Så er skolen startet. 😉
Efter en længere rejse til denne vidunderlige destination med forsinkelser, mærkelige overnatninger, evakueringer og modstridende vejr, er vinendelig på Hawaii, faldet godt til i Honolulu eller lokalt kaldt Honulolua, og i mandags begyndte skolen. Jeg er kommet på B-holdet, som jeg udfra informationsmaterialet kan forstå, er et Business-orienteret hold. Min lærer hedder Dana Kwong, kommer fra Canada med tyske og asiatiske ( kan ikke huske hvor i Asien) forældre, og hun er ret god. Vi har indtil nu lært om Hawaiis historie, og øgruppens kamp for selvstændighed, som gennem historien er blevet fuldstændig knust af amerikanske forretningsmænd. Det er interessant at lære noget om historien bag, da man ellers går rundt med dennenforestilling om, at det blot er Paradis med ro og fred beliggende midt i Stillehavet. Vi har haft undervisning i fire dage, hvor der igår var Halloween. Det er helt ekstremt, hvor meget man gør ud af det herovre! Vi var til fest om aftenen, hvor man blot gik rundt på The main Road sammen med alle andre! Lidt mærkeligt som dansker. Men fed stemning! Blev dog også konfronteret med det amerikanske politi, da seks stykker fra holdetvhavde klædt sig ud som politi og orange fanger. Politiet havde fået advarsel om, at nogen bar våben, så derfor blev disse seks pludselig smækket op ad en mur, hvorefter de blev undersøgt for våben. Det var lidt et chok for os alle. Men aftenen gik ellers fint. Flotte kostumer, søde mennesker - det var bare en fest! Idag var vi på tur på østkysten, hvor vi så en masse strande som kan besøges. De er mindre turistede, så det skal vi helt sikkert prøve! I forbindelse med Halloween skulle vi også skrive et digt... Jep, et digt! Og først troede jeg det ville blive et helvede, men faktisk blev jeg blandt nogle af dem der havde været tæt på toppen, sagde en af de andre lærere og jeg fik en mindre 'reward' for det. Fedt mand! I fredags var på tur til nordkysten, hvor der blot blev badet, leget, hygget, mm. Det var dejligt! Men faktor 30 skulle på! Solen er skarp heromkring. 😉 I weekenden har der blot været mere hygge, tømmermænd for folk, vasketøj, løbeture og idag en ny skoledag, hvor vi så film om Hawaiis kamp for frihed tilbage i 1898.😊 derefter god træning, jeg har fået en del af pigerne med, og det er bare fedt!Håber alle har det fedt derhjemme, hørte nogle rygter om sne? Eller er det kun i Jylland? Miss you all!

Tot: 0.164s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 49; dbt: 0.1349s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb