Getting integrated


Advertisement
United States' flag
North America » United States » Florida » Miami
November 16th 2014
Published: November 16th 2014
Edit Blog Post

Hallo allemaal,

Ik heb na deze week het gevoel dat het nieuwe er wat vanaf is. Natuurlijk ontdek ik elke dag weer wat anders, maar de mensen van het labo zijn ondertussen aan me gewent, ik ken de weg van en naar school en op de campus (een beetje), ik weet in welke winkel ik moet zijn voor verschillende producten, ken het openbaar vervoer (minimaal),...

Heimwee was iets wat deze week toch wel erg kwam opsteken, vooral woensdag en donderdag had ik het erg moeilijk! Donderdag was zelfs een echte BAAL-dag! Ik liet door gebrek aan concentratie/glibberige handschoenen van de ethanol een héle pot medium (voeding voor mijn vetcellen) vallen waar iedereen bij stond, werd emotioneel en zag het allemaal even niet meer zitten. Ik wou eigenlijk gewoon een knuffel!! Trouwens naast het eten één van de dingen die ik het aller hardste mis aan thuis...

MAAR zoals mijn vriendinnetje IZZIE al zei, gelukkig duren die dagen maar 24 uur!! En ik ben ervan overtuigd dat er nog wel zullen volgen. Ten slotte één van de redenen waarom ik naar hier wou komen was om emotioneel sterker te worden... Er is dus nog werk aan de winkel :p

Gelukkig heb ik een enorm tof internationaal groepje van vriendinnen opgebouwd die me in het weekend helemaal op mijn gemak doen voelen en waar ik enorm leuke dingen mee doe. Ik denk dat we niet met meer gemengde culturen hadden kunnen zitten: China (Jiali), Ecuador (Diana), India (Nupur) en ikzelf (de witste van de hele bende).

Naar goede gewoonte heb ik hier ook al een druk sociaal leven opgebouwd: vrijdag basket & movie, Zaterdag american football en vanavond gaat Nupur Indisch voor ons koken en blijf ik daar slapen omdat het lekker dicht bij de campus is!

Volgende week kan effectieve experimenteren beginnen want dan zijn mijn vetcelletjes helemaal volgroeid! Ik kan niet wachten. Ik gaf deze week in de research meeting ook al mijn eerste presentatie en dat is goed meegevallen.

Volgende week ga ik de gratis fitness eens proberen, want dat is echt wel nodig met al dat (verschrikkelijke!!) vet- en calorie-rijke voedsel hier. En de week erna (de week van Thanksgiving) ga ik voor het eerst een richting Beach ==> Can't wait!!



Zonnige groetjes en dikke knuffels (die ik echt wel hard mis!!)

Jullie Désiréetje 😊

Advertisement



17th November 2014

knuffels
Lieve schat als ik aan je kon, ik zou je doodpitsen voor het moment. Het is hier voor ons ook heel vreemd dat ons "spring-in-het-veld" niet langs komt om zo gauw ff een knuf en en een kusje achter te laten. Anderzijds zien we dat je ondertussen al wat mensen leerde kennen en niet meer alleen moet rondhuppelen in dat grote Amerika! En idd een dag duurt maar 24 uur, dus zet maar lekker door! Wij missen je hartstikke, maar geloven in alles wat je doet en dat je het goed doet! Tot snel weer ergens in ons virtueel wereldje! Dikke kussen van ons hier allemaal en stevige knuf niet te vergeten ! XXX :-)

Tot: 0.071s; Tpl: 0.011s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0394s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb