DRUK DRUK DRUK...


Advertisement
United States' flag
North America » United States » Florida » Miami
November 25th 2014
Published: November 25th 2014
Edit Blog Post

Het is al meer dan een week geleden dat ik jullie allen nog iets heb laten weten... Geen angst dat is alleen maar een goed teken 😊 Ik heb het namelijk ontzettend druk met mijn labowerk en alles wat daarbij komt kijken!

Begin vorige week was even een zware tegenvaller... Mijn cellen hadden een infectie opgelopen (waarschijnlijk E. Coli), wat dus wou zeggen dat ik helemaal opnieuw moest beginnen (NEEEEEEEE!!). Natuurlijk vlak voor het feitelijke experimenteren kon beginnen. Achja zo zit de wetenschap nu eenmaal in elkaar, en uit je fouten leer je? Gelukkig heb ik met extra veel liefde en toewijding slechts een week nodig gehad om mijn vetcellen op hetzelfde gezonde en fitte (voor zo ver een vetcel fit is LOL) niveau te krijgen! Vandaag heb ik de (hopelijk) laatste stap uitgevoerd voor het echte experimenteren kan beginnen. Ik ben dan ook weer druk bezig geweest met zelf mijn experimenten uit te plannen, want hier in Amerika heb je als student véél meer verantwoordelijkheid en zelfstandigheid als in Europa. Ik voel me net een PhD student, wat natuurlijk ideaal is voor mijn professionele ontwikkeling!

Daarenboven vertrouwen ze het kleine Belgje nu ook wat meer en moet ik in het labo niet enkel mijn eigen werk doen! Ik help tevens mee met stocks bijhouden van media, gels voorbereiden voor medestudenten en experimenten opstarten/afronden voor collega's die wel nog naar de les moeten gaan. Heerlijk die drukte, want zoals jullie weten heb ik niets liever als dagen die voorbij vliegen en ik die niet weet wanneer ik nu eindelijk nog eens aan mijn blog kan schrijven.

Naar goede gewoonte heb ik ook een super druk sociaal leven opgebouwd met enorm veel internationale vrienden. De facebookers onder jullie zullen wel al gezien hebben dat ik verschillende activiteiten per week doe met mijn tof groepje, dat we zelf gedoopt hebben tot de CRAZY CRASHERS!!! Eind vorige week en begin deze week waren er al heel wat feestelijke activiteiten voor de komende Holidays (en dan vooral thanksgiving). Zo heb ik al 2 keer een gratis Lunch + Diner bijgewoond met onder andere de alom bekende Turkey.... Vrijdag was er ook nog een World Fair met eten en dans vanuit de hele wereld, maar vreemd genoeg geen enkel Europees land! Nu ja er was een standje van Frankrijk en toen ik zeer enthousiast mijn beste Frans boven haalde om te zeggen hoe blij ik was om toch nog mede-Europeanen tegen te komen, bleken ze enkel een representatie te zijn van de studenten groep AIESEC (en dus geen Fransmannen....) TELEURSTELLING!

Ondanks dit alles heb ik het toch soms wat moeilijk, vrienden die zich in lastige omstandigheden bevinden doen je namelijk beseffen hoe ver weg ik nu echt wel ben. Ik vind het erg dat ik er niet voor jullie kan zijn met mijn oh zo brede schouder, alsook vind ik het jammer om jullie niet in mijn nabije omgeving te hebben... Het blijft iets vreemds, maar de tijd vliegt gelukkig en ik beloof jullie dat deze Désirée beter zal terugkomen en alle verloren tijd goed maakt.

Ik ben blij met alle steun die ik krijg en besef dat ik me zeer gelukkig mag prijzen met zoveel liefde om me heen.... Daar ben ik dankbaar voor ~ I'm thankful

Advertisement



Tot: 0.073s; Tpl: 0.01s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0468s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb