Verkiezingsgekte en "work overload"


Advertisement
United States' flag
North America » United States » Florida » Miami
September 23rd 2012
Published: September 23rd 2012
Edit Blog Post

Hoi iedereen! Pfff, wat een week, wat een week! Druk, druk, druk!! De proffen van Cinematography en Directing The Actor beslisten in dezelfde week dat ze allebei tegen volgende les een filmpje willen. Dus dat betekent: op zeven dagen tijd acteurs zoeken, een concept verzinnen, filmen en monteren. Maal 2 in dit geval. Met andere woorden, dat is niet simpel!

Gisterenavond filmde ik mijn eerste project, met een jonge en beloftevolle actrice van 11 jaar. Alles ging vrij vlot dus ik was heel content. Vandaag was het de beurt voor mijn tweede project. Ik had drie acteurs: iemand van mijn klas en twee onbekenden die ik op het internet had gevonden. De actrice was beter dan verwacht, ze was goed op tijd, ze had haar haar, make-up en kostuums perfect in orde en ze kon zeer goed acteren! De acteur, wel, die kwam gewoon niet opdagen. Ik had de avond ervoor nog een bevestiging gestuurd via mail, en hij zei dat hij zou afkomen. Niet dus. Al een geluk wou de vriend van mijn actrice invallen, dus daar heb ik toch heel veel geluk mee gehad. Dan begon het tweede probleem een grote aanvang te nemen: regen. Niet gewone druppelregen, maar bijna tropische storm-regen. Net op de dag dat ik veel buitenshots wil doen, regent het op de meest zonnige plek op aarde! Alles dreigde dus (letterlijk en figuurlijk) in het water te vallen. We zaten daar al bijna een uur te wachten op een acteur die niet kwam opdagen, en de regen leek gewoon niet te willen stoppen. Ik voelde me superschuldig tegenover mijn klasgenoot en de actrice, omdat ze zo hun best hadden gedaan om op tijd en volledig in orde te zijn, en omdat ze de moeite hadden genomen om mij te helpen met mijn filmpje.

Plots zei mijn actrice dat de meest romantische scène van The Notebook zich volledig in de regen afspeelde. Halsoverkop besloten we om gewoon alles in de regen te filmen! Opeens was iedereen terug superenthousiast. Van plastic zakken maakten we een soort van regenscherm voor de camera, en we filmden alles buiten in de stortregen. De acteurs en ik waren doornat, maar in Miami is dat niet echt koud of oncomfortabel, want zelfs als het de hele dag regent is het nog warm buiten en de regen zorgt eigenlijk voor een welkome afkoeling! Alles in de regen filmen heeft eigenlijk iets bijgedragen aan het verhaal dat er voordien niet was, het is inderdaad meer romantisch nu! Tegen de tijd dat we aan de kusscène begonnen, waren hun kleren en haren helemaal doorweekt, en dat was echt wel cool! Dus uiteindelijk is alles nog helemaal goed gekomen!

Maandag ga ik beide projecten monteren, hopelijk is het eindresultaat een beetje degelijk. Tegen volgende woensdag en vrijdag moeten ze af zijn. Ook moet ik tegen het einde van de week twee papers inleveren en de week erna heb ik een test over de leerstof. Tegen dan moet ik ook 25 pagina's van mijn script geschreven hebben. Ik heb dus heel veel werk, maar ik geniet er ook superhard van! De studies bevatten letterlijk alles waar ik van gedroomd had. Dit heb ik misschien al eens eerder in een blog gezegd, maar het is dan ook echt waar. I'm having the time of my life! Ik kan bijna niet geloven dat ik hier al anderhalve maand ben, met al mijn werk en al het plezier dat ik hier beleef gaat de tijd echt razend snel! Jep, ik voel me hier dus echt helemaal in mijn (ondertussen goed gebruind) vel! Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik geen heimwee heb, ik mis jullie allemaal superhard! Ik kijk nu al uit naar december, dan kan ik jullie allemaal terugzien..

Om het compleet over een andere boeg te gooien, ik herinner me net dat ik de verkiezingsgekte vermeldde in mijn titel. Dan zal ik daar nog maar een kort paragraafje over schrijven, zeker? Deze woensdag bezocht Romney onze universiteit en op donderdag kwam Obama. Ik heb van beiden een glimp kunnen opvangen, maar dan ook niet meer dan dat. De security was niet normaal! Het was onmogelijk om binnen een straal van 200m van beide kandidaten te komen. En wanneer ze terug vertrokken, werden alle straten in de omgeving afgesloten gewoon zodat de ganse stoet van tientallen brommers, politie- en brandweerwagens en de limousine op hun gemak kon passeren. Dus ik heb ze enkel van heel ver kunnen zien... Als de resultaten van de verkiezingen zouden afhangen van de UM-studenten, is het heel duidelijk dat Obama nog eens vier jaartjes erbij zal doen. Romney had heel weinig steun! Zelf ben ik ook een serieuze Obama-aanhanger, vooral sinds Romney's speech. Wanneer hij begon te spreken over het verbod van het homohuwelijk en andere vormen van (in mijn ogen) onverdraagzaamheid, was mijn keuze snel gemaakt! Go Obama go!

Zo, ik denk dat ik de meest interessante gebeurtenissen van de laatste week nu heb aangehaald. Er gebeuren hier natuurlijk veel meer interessante dingen, maar ik kan niet alles vertellen he!

Een laatste opmerking: ik weet dat ik nog heb beloofd om foto's van de universiteit te trekken en op mijn blog te zetten. Ik ben het niet vergeten hoor! Ik heb de voorbije weken verschillende foto's getrokken en tegen de volgende blog zal ik ze wel rangschikken en üploaden. Daar ben ik nu een beetje te lui voor 😊 Je zal het mij moeten vergeven, het is ondertussen elf minuten na middernacht, en ik heb een vermoeiende dag achter de rug, dus ik mag een beetje lui zijn. Slaapwel!

Advertisement



23rd September 2012

Hey Nele, Zo te horen heb je het daar erg naar je zin! Ben wel eens benieuwd naar een filmpje van jou. En als er wat van dat goede weer over is, mag je het altijd naar ons opsturen. 't Is hier 's morgens al koud :( Amuseer je daar nog goed, dan heb je in december veel te vertellen. Groetjes

Tot: 0.249s; Tpl: 0.01s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0388s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb