Eerste indruk van de lessen en de steeds naderende tropische storm Isaac


Advertisement
United States' flag
North America » United States » Florida » Miami
August 24th 2012
Published: August 24th 2012
Edit Blog Post

De eerste inleidende lessen hebben me voornamelijk met twee indrukken achtergelaten:
(1) Wauw!! Nu ga ik eindelijk kunnen doen waar ik al jaren van droomde, dit is hetgene waar ik zolang op heb zitten wachten. Alles is superinteressant en de studio's, camera-uitrusting etc. zijn modern en heel toegankelijk.
(2) Hoe ga ik in godsnaam de tijd vinden om al mijn opdrachten op tijd in te leveren?? Tegen volgende week moet ik de eerste pagina's van een script schrijven, één filmpje inblikken (waarvoor ik nog 5 acteurs moet zien te vinden), in totaal twee volledige boeken en 13 aparte hoofdstukken uit verschillende boeken lezen, een korte paper schrijven en een scène voorbereiden.

Dat betekent het dus om een Graduate student te zijn (in Amerika kan je ook al afstuderen met een Undergraduate, wat veel minder intens is). De meeste van mijn mede-studenten waren eveneens diep onder de indruk van de enorme hoeveelheid aan taken, papers en filmprojecten. Natuurlijk zijn de filmprojecten en andere taken allemaal heel leuk om te doen, maar ik kan me voorstellen dat ze me ook heel wat stress zullen bezorgen..



Ondertussen begint de tropische storm genaamd Isaac steeds dichter te naderen. Via mail en zelfs de post krijgen we al enkele dagen informatie omtrent evacuatie en tips over het bewaren van voedsel en water. Toen ik vandaag naar huis fietste, was het even warm als altijd maar opvallend winderig. Ik was nog maar net thuis toen de regen en het onweer losbarstte, op dit moment (ongeveer een uur later) is er al zoveel water gevallen dat het zwembad bijna is overstroomt en dat ons terras al ruim een centimeter onder water staat! De donder laat zich gemiddeld elke tien seconden horen en de wind is zo krachtig dat je hem soms kan horen gieren. Het hoogtepunt van de storm zou voor zondagavond of maandagochtend zijn, dus ik vraag me af hoe ernstig het weer dan zal zijn. Het is goed mogelijk dat de lessen voor maandag geannuleerd worden.

Als je het verloop van de storm een beetje wil volgen, dit is een geweldige site ervoor: http://www.weather.com/weather/hurricanecentral/tracker/2012/isaac Zoals je kan zien zou de storm Miami normaalgezien moeten passeren, maar als het centrum heel dicht komt kunnen de gevolgen nog steeds groot zijn. Voor diegenen die net iets ouder zijn dan onze internetgeneratie: vergeet niet de pagina af en toe te vernieuwen 😊

Volgende keer waarschijnlijk meer nieuws over de storm in plaats van mijn filmprojecten, aangezien het ernaar uitziet dat ik dit weekend toch niet zal kunnen filmen 😊

Advertisement



Tot: 0.213s; Tpl: 0.011s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0427s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb