Everything's coming together...


Advertisement
United States' flag
North America » United States » Florida » Miami
August 20th 2012
Published: August 20th 2012
Edit Blog Post

Na dagen, weken, maanden - zelfs jaren - mij bezig te houden met alles in orde te brengen voor een filmstudie in de VS, begint nu alles op zijn pootjes terecht te komen. Het appartement is bijna volledig ingericht ondertussen en het zwembad is uitgetest en goedgekeurd! De buurt is volledig verkend en alle dichtbijzijnde winkels uitgekamd. Ik begin me steeds meer op mijn plaats te voelen in deze stad die ik slechts twee weken geleden begon te verkennen.

Eergisteren en vandaag waren introductiedagen met informatiesessies. Gelukkig hebben ze hier in Miami blijkbaar de gewoonte om de nogal saaie sessies steeds te laten volgen door eten, drank en gezelschap! Eergisteren vond er na de oriëntatiesessie voor internationale studenten een Open House plaats: een plek met drank en lekkere hapjes à volonté en, nog belangrijker, de kans om andere internationale studenten te ontmoeten. Zo kreeg ik bijvoorbeeld de kans om te 'verbroederen' met een Fransman die net zoals een echte Vlaming niets moest hebben van de Walen, haha! Hij was bovendien onder de indruk van de enkele armzalige zinnetjes Frans die ik nog kon produceren, waarschijnlijk omdat hij niets verstond van mijn Nederlands..

Vandaag werd de oriëntatie voor Graduate students (dat zijn Masterstudenten) gevolgd door de traditionele President's Picnic. Dit is een picnic die letterlijk plaatsvind in de achtertuin van de president van de universiteit (het terrein rondom haar villa is dan ook gigantisch) en die elk jaar wordt gehouden om nieuwe studenten te verwelkomen. Picnic is wel een serieuze understatement, want je kon daar alles eten, van cheeseburgers tot Griekse salades en Mexicaanse taco's. We kregen opnieuw de kans om veel andere studenten te ontmoeten..

Waar ik nu nog echt naar kan uitkijken is de oriëntatie voor mijn specifieke richting deze dinsdag. Dan kan ik kennismaken met mijn mede-filmstudenten.. Woensdag beginnen de lessen, dus dat zal ook nog spannend worden!!

Sorry dat ik deze keer zoveel geschreven heb (het was aanvankelijk de bedoeling om mijn tekstjes kort te houden, zodat ik jullie niet te snel begin te vervelen), maar er is dan ook zoveel gebeurd!!

Advertisement



20th August 2012

Neleee! Blij te horen dat alles wat op zijn plaats valt, ginds ;) Je tekst is trouwens ook zééker niet te lang, hoor! Er mag wel iéts instaan he :D Ik kijk alweer uit naar je volgende 'blog' ;)... 't Ga je goed daar schatteke!! Dikke knuffel
22nd August 2012

Tof om van je te horen! Het is echt schandálig hoe lang het geleden is dat we nog eens een fatsoenlijke Nelti gehouden hebben. Ik kijk echt uit naar onze reünie-Nelti in december!! ;) En omdat ge blijkbaar niet genoeg informatie krijgt van mijn blogs, zal ik u dan wel op een uitgebreidere versie van mijn Miami-avonturen trakteren :D Ondertussen ook wel af en toe laten weten hoe het u vergaat in het Belgenland, hé! :)
20th August 2012

Fantastisch nieuws
Hoi Nele, Het is plezant te lezen hoe je alles daar ervaart !!!!!!!!!!!! Ik heb naar oma gebeld en je blog voorgelezen zodat ze met alles op de hoogte blijft. We wensen je een super-tijd in de VS!!!!!!!! Liefs, tante Greet
22nd August 2012

Super!
Heel leuk dat jullie mijn blog volgen! Ik ben heel blij dat oma ook op de hoogte blijft :) Groetjes aan de hele familie!!
21st August 2012

Enjoy!!
Hey daar, Net de macaroni laten aanbranden wegens "te verdiept" in je blog (en je weet wel hoe gek s&n zijn van deze snelle hap ;-) , zonder bovenstaande geldige reden was ik er niet mee weggekomen.) Anyway, we vinden het super om je avonturen van zo dicht bij te volgen. Klinkt allemaal geweldig! Veel plezier ginder, en succes. We komen regelmatig terug een kijkje nemen op deze pagina. Het ga je goed! Grtjes van ons allen. S&N&N&N
21st August 2012

Hoi!
Het 'afscheids'feestje lijkt alweer eeuwen geleden! Niet elke week op Sasha en Nanou kunnen passen en spelletjes spelen is zeker één van de mindere kanten van mijn Miami-avontuur. Ik kijk nu al uit naar de (hopelijk vele) avonden in december dat jullie een oppas nodig hebben! De foto van de kids en hun kaartje staan bovenop mijn bureau dus ik zie ze elke dag :) En het boek, dat trouwens superinteressant is, staat in mijn boekenkast tussen de andere filmboeken :) Nogmaals bedankt voor de supercadeau's! Ik ben heel blij om te horen dat je mijn blog volgt (jammer dat je kookkunst er onder moet lijden). Ik blijf ook graag op de hoogte van wat er allemaal gebeurt in jullie gezin, dus je mag ook altijd eens een mailtje sturen, dan leest niet iedereen mee :) Als jullie Skype op jullie computer hebben staan of het kunnen installeren, kunnen we ook eens een videogesprek doen natuurlijk! Vele zonnige groetjes vanuit Miami!!

Tot: 0.234s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 48; dbt: 0.0524s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb