Surfs up i Miami

Published: May 17th 2006

midt på Collins Avenue! :-)

Vi er landet i Florida ved starten af "the storm season" - altså sæsonen for Thunder Storms.
Men rolig nu derhjemme - selvom vi har kunnet tage nogle dramatiske billeder, der minder om dem, der når de danske aviser efter en Hurricane, så er det altså ikke den slags vi er ude i - trods alt.... Alligevel havde vi i går en mindre tropisk storm med meget kraftige vindstød, voldsomme regnmængder og 20 lyn i minuttet. Faktisk var det på forsiden af avisen i dag, så selv floridianerne, godt vant med orkaner og deslige, synes alligevel det var værd at skrive om. Vi kom faktisk ud at køre i noget af det værste. På et tidspunkt ramte vi en haglbyge, med hagl så store som dueæg eller noget i den retning :-) I hvert fald var vi meget i tvivl om biltagets tilstand efter den tur (det havde dog klaret det). I dag har vi haft ikke så meget torden, men til gengæld endnu mere regn (I kan se et par billeder fra vejene her i bloggen).

Nu var vi jo ellers blevet forvænt med det herlige Californiske vejr - selv i San Francisco var der solrigt og lunt. Passede godt til den Seafood, fødselaren mæskede sig i, dagen før vi tog hertil. Det billede med smæk og det hele skulle lige med. :-)

Vi bor nu på Sunny Isles, som er en strækning af Miami Beaches, der ikke er helt så hip, som de sydligere strande, men som efter vores (inkl. teenagernes) standarder er OK og stemmer riimeligt overens med TV-serierne. Her findes et par hoteller, eller 4....og der bygges og bygges. Der går nok ca. 4 palmer på en byggekran heromkring og der er altså mange palmer...

Som I kan se af billederne, har vi skam ligget og grillet ml. regndråberne. :-) Super-surferen Sebastian har også været ude og eksercere hans nye bræt - en model, der passer glimrende til at lægge små, tykke maver på! Han susede rundt... på Atlanterhavet altså - ikke på Collins Avenue, selvom bølgestørrelsen var sammenlignelig.

Som alternativ til at kukkelure på værelset, når regnen har været over os, har vi været på udflugt til Miami South Beach, eller SoBe, hvis man skal kunne slangen heromkring. :-) Selv i den våde udgave har det område bestemt stor charme. Former og farver er virkeligt underholdende og man kunne bestemt godt tage en stroll, eller to, hvis altså ikke man skulle søge ly for den næste vandkaskade. Vi nøjedes med at se det fra vores nye lejebil (Chevrolez Uplander - for dem, der lige havde det spørgsmål på læben ...:-)

I morgen håber vi at kunne tilføje endnu en naturoplevelse til de utallige, vi allerede har samlet. Vi tager ind til Everglades og håber da at møde en Gator, eller to - altså i sikker afstand. :-) Derefter tager vi til Floridas vestvendte kyst ... Ft. Myers, eller noget i den stil.

19th May 2006

Tillykke
Hej C, Tillykke med fødselsdagen. Det må da være bedre at få gode krabber end at skulle give rundstykker. jeg ser fra loggen i nyder turen. Det ser jo ud til I får set rigtigt meget og det er sjovt at genkende en del fra CA. Nyd Florida og glæd jer til NYC.

Tot: 0.156s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0393s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb