Groveland, fredag den 9. september 2016.

North America » United States » California
September 9th 2016
Published: September 10th 2016

2016-09-_Annas_Hummingbird22016-09-_Annas_Hummingbird22016-09-_Annas_Hummingbird2

En utrolig smuk og charmerende kolibri.
Efter en nat, hvor man har været vågen meget af tiden, dels fordi der var varmt, del fordi der ca. en gang i timen kørte et tog forbi med tyfonen (det hedder hornet vist på et tog) i bund og nok også på grund af jetlag opdagede vi ved sekstiden, at vi alle tre var vågne og så kunne vi jo lige så godt stå op. 1½ time sener var vi klar til at køre, morgenmaden var overstået og bilen pakket, vi skulle først forbi et sted, hvor vi kunne købe en køletaske til madvarer plus noget til frokost samt vand. Efter lidt søgen fandt vi et sted og fik det vi søgte. Så gik det nordpå mod Golden Gate, havgusen lagde sig stille og roligt og da vi passerede broen kunne man knapt nok se den. Men vi kommer igen og godt tre uger, jeg har jo lovet Frank g Ulla et billede af Golden Gate i fuld sol!

Videre nordpå til Sonoma Vally og Napa Vally for at se på vinmarker. Ret hurtigt forsvandt tågen og vi fik et fantastisk solrigt og varmt vejr, der holdt sig resten af dagen. Det første sted vi stoppede –
2016-09-09_Annas_Hummingbird2016-09-09_Annas_Hummingbird2016-09-09_Annas_Hummingbird

Den er godt nok ikke ret stor, men hurtig!
lidt syd for Sonora – var der ud over informationscenteret en fin have, hvor der var nogle kolibrier (Anna’s Hummingbird) som det lykkedes at få billeder af. De var godt nok fine –ud over at de er ret små. En dejlig gåtur inde i selve Sonora og derefter et smut op i Napa Vally også. Vi kørte lidt forkert (her er det altså godt at ty til telefonens GPS når man farer forvildet rundt inde i en by) men det endte med at vi kom på rette vej igen og drog så gennem den tørreste slette vi har set mod Lodi. Her skulle vi ud at handle lidt rødvin og da vi stod ud af bilen mærkede vi for lvor at det var blevet varmt (31˚C), pu ha det var godt nok varmt. Vi blev enige om, at vi ikke når Yosimite i dag, så vi ringede til et motel i Groveland for at høre om de havde plads. Det havde de, men vi skulle være der inden kl. 18 ellers skulle vi ringe igen. Vi havde lidt trafikale problemer i Stockton (GPS’en ledte os å afveje), så vi kunne ikke nå frem enden kl. 18. Men et opkald viste,
2016-09-09_Annas_Hummingbird32016-09-09_Annas_Hummingbird32016-09-09_Annas_Hummingbird3

Det lykkedes ikke at få et billede, hvor den suger nektar, jeg stod på den forkerte side af busken!
at det ikke gjorde noget. Det sidste stykke var en rigtig flot tur med masser af hårnålesving og ned forbi nogle smukke søer, en utrolig smuk tur. Og byen her er da ikke mindre hyggelig. Efter en flaske lokal rødvin gik vi op i byen for at finde e t sted at spise; vi endte på en dejlig mexikansk restaurant, hvor de serverede et fortrinligt måltid for 70$ for tre personer inklusive øl. Nu er det ved at være sengetid, Karen og Kurt er gået til ro, udenfor er det stadig meget varmt (over 20˚C), loftsviften snurrer og vi glæder os til Yosomite i morgen. Undervejs har vi i dagens løb – ud ovder det allerede nævnte - set masser af kalkungribbe, enkelte hvide pelikaner, nogle skarver (formodentlig øreskarv), en mountain bluebird (der fløj over vejen) og lidt mere, men egentlig ikke så mange fugle som jeg havde forventet.

2016-09-09_Golden Gate2016-09-09_Golden Gate
2016-09-09_Golden Gate

Så nærmer vi os Golden Gate.
2016-09-09_Golden Gate22016-09-09_Golden Gate2
2016-09-09_Golden Gate2

Men inden vi nåede frem havde havgusen sænhet sig så meget, at broen dårligt kunne ses.

Tot: 0.171s; Tpl: 0.02s; cc: 5; qc: 46; dbt: 0.0627s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.4mb