28 en 29 July. Hollywood en Monterey

North America » United States » California
July 30th 2015
Published: July 30th 2015

Na sixflags moesten we toch even naar het befaamde hollywood. Het verkeerd in LA is verschrikkelijk en de hoeveelheid mensen daar zo mogelijk nog erger. Op de hollywood boulevard staat het vol met dudes in costumes van spiderman, darthvader , en andere characters. We zijn het allemaal vlug beu. Daarvoor waren we naar venice beach getrokken. Gezellig drukke stuk strand met heel wat winkeltjes. Mensen die kunst verkopen langs de straat, Marijuana dokters, skaters met en zonder bikini en toeristen. In een van de omhoogslingerende wegjes van de villawijken in de hollywoodhills ontmoetten we MD. Blond, rijk, 45 ofzo, en vergezeld van haar hond Blanche. Twas ne witten hond. Hele vertellingen over de hollywoodsign en et waterbasin en over hoe LA kapot is in ieder opzicht. Veel bijgeleerd. Daarna nog een hele wegbeschrijving zoals altijd. Muricans doen blijkbaar niets liever dan de weg uitleggen. Iets na 5pm zijn we weer weg uit dit oord van verderf. To Monterey ! Voor de lezers thuis : Terwijl ik dit typ passeren we dorp met 18 inwoners. Monterey is een havenstad met mooie baai en het mooiste aquarium ter wereld. Was echt de moeite ! Zeeotters, gigantische tonijnen, kwallen en al de rest. In de baai zelfs ne wilde bultrug gezien ! Alles was state of the art! Boeiende voedermomenten, lezingen, echt interessant! Na het bezoek rijden we langs de kust terug zuidwaarts. Onderweg spotten we een kolonie wilde zeeolifanten. Die beesten zijn groooot, agressief en ze stinken. Was wel cool! Op de camping die avond ontmoetten we alweer Belgen ! Gantoise! Saai koppel wel, iederen dag in detail gepland ma nie meer gezien dan widr. Veeeel interessanter was de 50 jarige Cali girl die bitje weed ant smoren was. Medicinaal want ze had last van haar nek door een ongeval met een hollywoodwicht die dronke en zonder verzekering tegen eur SUV had gereden. Ze vertelde verhalen over ontmoetingen met the Who enzo als ze nog jong was, uit de hand lopende feestjes in de 70s en haar hond ozzy die haar vertelde als ze een epilepsy aanval zou krijgen. Topavond met pintjes bij het kampvuur voor Pieter zin verjaardag.

Tot: 0.1s; Tpl: 0.01s; cc: 5; qc: 45; dbt: 0.0492s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb