San Diego and Tijuana

North America » United States » California
August 2nd 2015
Published: August 2nd 2015

We kwamen laat aan in San Diego. Vonden geen kampeerplek en het leek wat tegen te vallen. Iets na middernacht stopten we aan het strand en beslisten we een nachtje in de auto te slapen. However! We kwamen Alice tegen, begonnen te praten en het klikte. Dag erna samen ontbijten en eigenlijk sinds dan bijna al onze dagen samen met Alice en haar vrienden doorgebracht. Alle toffe plekjes bezocht overdag. We overnachtten in een hostel waar ze eens niet moeilijk deden over drank. We leerden er ng meer mensen kennen wat dan weer resulteerde in meer feestjes en plezier. Een ding kon SD ons niet geven, en dat was rust. We gingen ook eens over de grens naar Tijuana Mexico. Hele belevenis. Verkeer was verschrikkelijk. We lieten onze toyota achter om fille en controle te omzeilen. Staken tevoet de grens over en namen dan een taxi. Taxichauffeur regelde het verkeer mer de hand door het raam en reed zowaar met een manuele versnelling. Geen snelheidsmeter noch toerenteller. Remmen gelukkig wel. De straten in Tijuana zitten boemvol met winkels, restauratjes en louche clubs. Hier en daar een hoer op straat en het leger die de orde handhaafd. Toch zetten motorijders er de straat af om te racen. Toch een gezellig sfeertje. Als we Amerika binnenwandelen is er wel pasportcontrole. Als blanke bn je zo binnen. Mexicanen staan uuuren aan te schuiven. Na drie totaal onverwacht toffe dagen in SD zetten we de tocht morgen verder richting Vegas.

Tot: 0.035s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 23; dbt: 0.0179s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb