Let's go whalewatching in Monterey

North America » United States » California
August 22nd 2014
Published: August 22nd 2014

Voor vanmorgen hebben we grootse plannen, we gaan op zoek naar walvissen. Hier voor de kust , the Bay Area, komen heel veel soorten walvissen, dolfijnen en haaien voor. We gaan een boottocht maken van ongeveer drie uur. De boot is best vol, maar er is ruimte genoeg en we kunnen vrijuit rondlopen. Bij de pier van Monterey ligt het helemaal vol met verschillende soorten zeehonden en zeeleeuwen, verder vooral meeuwen en grijze pelikanen. Het gebrul van deze dieren hoor je van verre en is heel herkenbaar. Onderweg komen we steeds zeeleeuwen en zeehonden tegen, hele grote kwallen en na een tijdje ook de eerste tekenen van humpbackwhales. In deze baai zitten er rond de 150 stuks en dit is het seizoen dat ze erg actief zijn. Er zitten ook Orca's maar die zien ze maar ongeveer eens per maand, helaas niet vandaag. We maken veel foto's en filmpjes, de grote groepen dolfijnen die met de boot meezwemmen op de terugweg zijn spectaculair. We hebben wel allemaal een lange broek aan en een warme trui omdat de zeewind fris is. Als we na een uur tevreden en blij weer terug zijn gaan we met de camper op zoek naar het stadje Santa Cruz. Eerst even langs onze nieuwe camperplek, dat blijkt een veredelde parkeerplek aan het strand te zijn, we hebben ons geregistreerd en zijn meteen weer doorgereden nar Santa Cruz. Onderweg kwamen we een mooie fruitmarkt tegen, daar aardbeien gekocht en twee potten artisjok spul, dit is namelijk het hart van de artisjokteelt in America (90 % van de productie komt hier vandaan). Dit is echt een heel groot landbouw gebied, overal keurige rijen met allerlei gewassen, ik wou dat mijn kledingkast zo netjes was. We zijn naar de hoofdstraat van Santa Cruz gereden waar we wat winkeltjes hebben gezien en lekkere koffie hebben gedronken. Daarna zijn we naar de pier gereden waar we hebben gegeten. De avond is met veel kabaal, licht, en geschreeuw geeindigd op de Boardwalk van Santa Cruz, een erg leuke kermis. Naast een paar super achtbanen erg veel leuke simpele spellen met verassend vaak een honkbal-variant erin (mikken, speedbal etc). Sanne en Kaien hebben hun best gedaan een tv, een penny board, een enorme knuffel (waar je een extra stoel in een vliegtuig voor zou moeten reserveren) te winnen maar helaas... Ze hebben wel gevlogen in een attractie waar je als zweefvliegers in moest liggen haha.

Tot: 0.074s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 44; dbt: 0.0448s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.4mb