Lördag i Santa Cruz


Advertisement
United States' flag
North America » United States » California » Palo Alto
June 17th 2006
Published: June 19th 2006
Edit Blog Post

Innan avfärdInnan avfärdInnan avfärd

Det var en varm dag, och jag kände mig slapp.
Rätt schysst dag idag. Tog det jäkligt lugnt på morgonen. Det är rätt gött, både Emil och Henrik sover ganska länge. Då kan jag sova tills jag vaknar, och sedan börja pilla med lite grejer innan dagen börjar. Idag låg jag och läste lite artiklar om mitt område, samt kollade på fotbolls-VM. Soft.

Det var sjukt varmt idag. Enligt Martin så var det årets hitills varmaste dag, varför vi inte hade någon brådska iväg. Vi kom iväg vid 14-tiden, för vår första utflykt i Kalifornien. Vi körde rakt västerut, över bergen genom en liten by som heter LaHonda, och möttes på andra sidan av the Pacific Ocean. Det var en väldigt fin körning, landskapet är fantastiskt. Jag saknade dock en utsiktsplats, det var jag lite besviken på. Jag såg framför mig att man kom till toppen på bergen, och kunde ställa sig där och spana ut över dalen. Så blev det inte, vägen gick bland de enorma granarna. Jag tror dock det finns bättre vägar, men de kräver nog lite research.

Sedan körde vi Highway 1 söderut ned till Santa Cruz. Tanken var mest att dra ner och spana läget. Alla locals här säger att det inte är badbart
På väg över bergenPå väg över bergenPå väg över bergen

Landskapet här tycker jag väldigt mycket om. Tyvärr syntes det inte så mycket trots att vi valde den slingriga vägen västerut. Sjukt stora granar stod i vägen. Min plan är att göra ett nytt försök att hitta den ultimata utsikten över dalen, jag skall göra lite research.
så här långt norrut, att vattnet är iskallt. Det visade sig vara en sanning med modifikation. För en svensk är det inga problem, jag skulle tippa att det var typ 17 grader i vattnet. Helt ok. Det var en slapp em i Santa Cruz. Vi kom dit vid fyra-tiden, slog oss ned och hade en öl och en guacamoleburgare på boardwalken. Jäkligt gött. Sedan bjöd vi in oss hos några amerikaner och körde beachvolley i någon timme. Kändes som en solid amerikansk upplevelse



Additional photos below
Photos: 4, Displayed: 4


Advertisement

Framme vid stilla havetFramme vid stilla havet
Framme vid stilla havet

Efter lite skogskörning och en stund på den öde amerikanska prärien öppnade det upp sig och vi var framme vid Highway 1. Stilla havet var stort, solen sken, och jag var glad.
Beachen i Santa CruzBeachen i Santa Cruz
Beachen i Santa Cruz

Så här ser det ut i Santa Cruz. Fin sand, fin kalifornisk sol, otroligt mycket mexikaner med nasty tatueringar. Skyltar på restaurangerna förbjöd uttryckligen "gängrelaterade uttryck och gester". Kändes tryggt.


20th June 2006

Tja!
Tjena Slappo! Jag trodde du skulle iväg på ett rätt så tufft internship i silicon valley?! :) Du verkar ha det rätt gött, fortsätt med det! Kram!
21st June 2006

17 grader? Vi har 25... Lägg ner det där och kom hit istället!!! ;) Närå, skönt å se att du inte bara slavar för kiselnissarna...
21st June 2006

Greetings from Hawaii
Tja Chefen! Kul att en travelblog lapats upp! Jag ser verkligen fram mot att få läsa mer om allt kul i California. Ös på för fulla muggar nu och säg gärna till när du får ett amerikanskt telefonnummer också. Jag skaffade ett grymt telefonkort idag. Funkar finfint över hela världen, snackade en halvtimme med fröken underbar (Moa) förut. Extremt fint... Vi hörs snart igen Capitano! Kräm - jhw

Tot: 0.187s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.1529s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb